- 680 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Gittim Gezdim Gördüm
Gazeteci Halise Tekbaş’ın Yozgat anıları
Çarşamba, 13 Ağustos 2008
www.ilerigazetesi.com
Gittim gezdim gördüm ve hayran kaldım...
Aylar öncesi Yozgat’a davet edilmiştim. Dikkatimi çeken tek şey özellikle gazetecilerin çoğunlukta olmasıydı.
Yozgat Şair ve Yazarlar Birliği Derneği Başkanı Ahmet Sargın, hemen hemen her gelişmeyi bize maille bildiriyordu. Yozgat’ ı ilk kez görecektim. Yola koyulmadan önce Yozgat’tan arkadaşım Yusuf Özcan "Halise hanım gelirken mutlaka hırka getirmeyi unutmayın" demişti.
Bu ya yola koyulacağım gün aceleyle eve gelip yanımda götüreceklerimi valize koydum Hırkayı aklında tutan kim... Günler öncesi biletlerimizi alırken kaç gibi Yozgat’ta olacağımızı sordum. Akşam 9 gibi yola çıkarsanız, ertesi gün 7 civarında Yozgat’ta olursunuz dediler, bize uyar dedim ve biletimizi almıştım.
Arkadaşım şair Mansurla birlikte Yozgat yolcusuyduk. Akşam yola koyulduk, saatler geçti. Biz hala oturuyoruz otobüs yetkilisi bize dönerek: "Yozgat’a geldik" demesin mi. Saate baktım sabahın 4.28’i inanılır gibi değil. Oto garda indik, in cin yok bizden başka, derken havanın soğuğu dikkatimi çektim ve üşümeye başladım.
Yanımda uzun kollu veya hırka gibi hiçbir şey getirmemiştim. Anlayacağınız sabahın 6’sına kadar iliklerimize kadar donduk. Sonra Mansur Ahmet Sargın hocamı aradı ve 6.30 gibi gelip bizi aldı. Arabanın içine binince rahat bir nefes aldık. Soğuktan korunmuş olduk.
Daha sonra Ahmet Sargın hocam bize çamlık gezisi yaptırdı, mükemmel bir yerdi. Onun ardından sabah çorbası ikram etti. Yozgat yollarında gezinmeye başladık küçük ama şirin bir yerdi. İki dağın ortasında etrafı çam ve meşe kaplanmıştı sanki. Yozgat’ın her tarafı insanı büyülüyordu adeta... Yaygın bitki örtüsü, göletler dikkatimi çekti.
Daha sonra buluşma yerimiz olan İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne gittik. Arkadaşlar yavaş yavaş gelmeye başlamıştı. İl Kültür ve Turizm Müdürü Fuat Dursun, bizleri makamında kabul ederek ikramda bulundu. Hoş sohbetten sonra aşağı kata indik ve gelen arkadaşlarla koyu bir muhabbete başladık.
Evet sevgili arkadaşlarım yukarıda da belirttiğim gibi ilk kez geldiğim bu şirin il’e hayran kalmamak mümkün değil. Bu yıl Yozgat’ta 9’uncusu düzenlenen Sürmeli Festivaline Türkiye’nin dört bir yanından gazeteci ve şair arkadaşlar katıldı. Bana göre bu etkinliğin en büyük yükünü Ahmet Sargın hocam omuzlamış.
Belediye Başkanımız Sayın Yusuf Başer, "Festivaldeki amacımız, ilimizi dışarıya tanıtmak, ilin sosyal ve ekonomik olarak gelişimini artırmaktır." diyerek sözlerini tamamlıyor. Yani her koldan Yozgat’ı Dünyaya tanıtmaktır amaçları... Bunda da başarılı olurlar bu ekiple yola devam ederlerse.
Çünkü yapılan bu festival bana göre katıldığım birçok festivallere göre daha koordineli olmuştur.
Yozgat Valisi Amir Çiçek, "Yozgat’ta var olan kültürel ve turistik değerlerimizi tanıtmak, ekonomik potansiyelimizi gözler önüne sermek amacıyla, Yozgat ve Yozgatlıya sembol olmuş türkülerinin adı olan Sürmeli ismi ile kültürden sanata, spordan bilime, müzik ve eğlenceye kadar pek çok etkinliğin yer aldığı Sürmeli Festivali’nin 9’uncusun düzenliyoruz" diyerek önemine dikkat çekiyor.
Bu arada kalacağımız yere de yerleştiriliyoruz. 5 Yıldızlı otel gibi oradaki yetkililere de buradan teşekkür, ediyorum. İlk gün akşam teras katta şiir dinletisi ve çiğ köfteler, Yozgat ayaklarının altında ve de mehtap sanki gizlenmiş durumda. Mükemmel bir şiirli akşam yaşıyoruz...
Doyamıyorum, özlemlerim çoğalıyor gün geçtikçe dostlarıma.Yozgat’ın meşhur testi kebabını kırmamda ayrı bir güzellik. Şiirlere doyum olmuyor, şiir akışıyla bütünleşiyorum.
Aşık Dindari ve Şair Kasım Kazancıklıoğlu anısına düzenlenen Sorgun 2. Aşıklar Bayramı, aşık ve şairleri Sorgun’da bir araya getirdi. Sorgun Yazarlar Aşıklar Şairler Kültür ve Araştırma Derneği tarafından düzenlenen programa halk yoğun ilgi gösterdi.
Sorgun Belediyesi’nin katkılarıyla düzenlenen Aşıklar Bayramı’nda Aşık Dindari ve Kasım Kazancıklıoğlu Türkiye’de derece almış aşıkların ve şairlerin katıldığı bir programla anıldı. Burada da görünen o ki Dernek Başkanı Durali Doğan, bu ağır yükü omuzlamıştır, tıpkı Ahmet Sargın hocam gibi....
kendilerine bizlere göstermiş oldukları misafirperverlikten dolayı teşekkür ediyorum.
Ayrıyeten etkinlik boyunca bizi yalnız bırakmayan Kaymakamımız Ertuğrul Kılıç bey’e, Belediye Başkanımız sayın Ahmet Şimşek Bey’e, teşekkür ediyorum.
Yozgat’ta kaldığımız 3 gün boyunca bizlerle yakinen ilgilenen arkadaşlara sonsuz sevgiler. Bu yıl etkinlik bana göre çok iyiydi. Bazı eksikliklere rağmen ama öyle görünüyor ki gelecek yıl daha güzel olacak gibi... Son gün tüm arkadaşlarla kahvaltımızı yaptık, çamlık gezisi ve karpuz sefasının ardından, vedalaşarak Yozgat’tan ayrıldım...
Halise Tekbaş Gazeteci Şair Yazar
YORUMLAR
YOZGAT SEVDASI İLE AHMET SARGIN
Yozgat ve İlçeleri, özellikleri ve güzellikleriyle hep ilgi alanımda oldu çocukluğumdan beri. Lise yıllarımda Şebinkarahisar Sivas Yozgat yol güzergâhını takip ederek ve Kınık - Bozok havasını birleştirip soluyarak Pirimiz Abdi Bey aşkına varmıştım Yozgat'a.
Sanki o muhteşem Yozgat; Yozgat Lisesi, Yozgat Meydanı, Saat Kulesi ile 'Hoşgeldin Hikmet, seni tanıyoruz; biliyoruz; seni Yozgat Beyleri gibi seviyoruz.'' der gibi basmıştı beni bağrına.
Sabahçı kıraathanelerini, börekçi salonlarını, sabah çorbalarını hazırlamış lokantaları ziyaret etmiştim bir sabah namazı sonrasında. Duruşları, engin ufuklu görüşleri kadar sağlam, söylemleri testi kebabı gibi lezzetli özellikleri de adam gibi adamlarınkine benzeyen; konuksever candan Yozgatlılar ile selamlaşmıştım, konuşmuştum. Sokakta, caddede, meydanda nerede rastladıysam işlerimi bitirip dönünceye kadar…
Üniversite yıllarımda yedek subaylık günlerimde ve daha sonraları asker, sivil, bürokrat, vakıfçı, dernekçi, öğrenci, siyasetçi, âşık, ozan, şair, şiir yorumcusu çok candan tanıdığım oldu. Nurettin Albayrak, Mehmet Gül, Durali Doğan, Şükrü Ünalan ve M. Yılmaz Uluğtekin gibi…
Yıllar sonra 'Türkiye Okuyor' kampanyasına 'Okuyar' diyerek yüzde yüz katkı yapmak adına Şebinkarahisar'ın Köprübaşı'nda Proje çalışması olarak özenle hazırlayıp okurların faydasına sunduğum Tanıtım Turizm Kültür Sanat Eseri Türkiye Sevdası'nın Yozgat ve İlçeleri'nde tanıtımını gerçekleştirecek bir tanıtım turizm kültür sanat elçisi ararken yeni bir isimle tanıştım Yozgat meydanlarında.
Eğitimci Şair Yazar Gazeteci Ahmet Sargın meslektaşımı buldum sora sora.
Şiir Yorumcusu Yasemin Doğru ile merhabalaştık daha sonra. Başarıyla tamamladılar Türkiye Sevdası için çok anlamlı ve önemli tanıtım görevlerini.
Kapsama alanında özellikleri ve güzellikleriyle Yozgat ve İlçeleri de bulunan Tanıtım Turizm Kültür Sanat Eseri Türkiye Sevdası'nın tanıtımı sırasında çok özel heyecan duyduğunu hissettim Ahmet Sargın'ın.
Bu sıcak ve samimi ilginin; tasarımını tamamlayıp, gelecek nesillere aktarmak için hazırladığı Ahmet Sargın imzalı Yozgat Sevdası ile irtibatlı olduğunu anladım derinlemesine konuştukça…
.
Binlerce çoğalttırarak şiir şöleni süresince şiir sevenlere Türkiye Sevdası armağanı olarak verdiğimiz Ahmet Sargın imzalı meşhur Sürmeli şiirine, Belediye Başkanı Yusuf Başer'in ve bazı İl müdürlerinin resimlerine Türkiye Sevdası'nın tanıtım sayfalarında yer verdik övünçle..
Eserin yeni bölümünü; okullara, kütüphanelere, kaymakamlıklara, belediyelere, kültür sanat dostlarına şiirli şuurlu canlara ulaştırdık ivedilikle.
Yozgatlı Şairler Şiir Yorumcuları ve Yazarlar Birliği Başkanı Eğitimci Şair Yazar Gazeteci Ahmet Sargın'dan 9. Uluslararası Yozgat Sürmeli Festivali Şiir Şöleni için protokol daveti alınca gönül dostluğumuz daha da sağlamlaştı, daha anlamlı oldu.
Zaten emindim. Şahittim. Eğitimci Şair Yazar Gazeteci Ahmet Sargın'ın sadece Yozgat merkezinde, meydan cadde sokak mahalle ve köylerinde değil İlçeleri'nde de tanındığı sevilip sayıldığını biliyorduk.
3 gün 3 gece süren 9. Uluslararası Yozgat Sürmeli Festivali Şiir Şöleni ile ilgili etkinlikler kapsamında Valilik ve Belediyenin ortaklaşa gerçekleştirdiği programlarda Ahmet Sargın'ın Yozgat Sevdası ile üstlendiği görevleri nasıl başarıyla ve alnının akıyla tamamladığına bizzat yakından gözlemleyerek yeniden şahit olduk.
Cami avlularında kıraathane köşelerinde minibüs duraklarında medya kuruluşları ve sivil toplum kuruluşlarında yaptığımız söyleşiler sırasında anlamıştık bu güzelliğin sırrını.
Yozgat Beylerine yakışan kalıcı hizmetleriyle, örnek özverili özel yetenekli şiirli ve şuurlu eylemleri ve davranışlarıyla defalarca ispatlamıştı kendini Ahmet Sargın. Öğrencileri de saygı ile belirtiyorlardı bağlılıklarını. 30- 40 Kişilik sanatçı topluluğu ile ilgilenirken 30- 40 bin duyarlı bir saygın topluluğu ile ilgileniyormuş gibi heyecanlanıyordu Yozgat Sevdası'nı tüm özellikleriyle aksettirircesine.
Kapalı ve Açık ortamlarda birçok yerde geceli gündüzlü beraberliğimiz oldu Ahmet Sargın ile. Tüm Yozgatlıların huzurunda adeta test ettik, sınavdan geçirdik Ahmet Sargın'ı… Bütün Yozgatlılardan vekâletname almış gibi temsil ediyordu. Yozgat Sevdası ile Yozgat'ı ve Yozgatlıları. '' Yediğin ekmek helal olsun!'' dedirtircesine.
Yozgat Valimiz Amir Çiçek, Yozgat Belediye Başkanımız Yusuf Başer,
İl müdürlerinin, öğretim görevlilerinin, vakıf, dernek, sendika, parti başkanlarının ve şiir dostlarının birlikte bulunduğu ortamlarda Yozgatlı duruşu ve Atatürk'ün özdeyişlerinde ifadesini bulan sanatçı tarifine uygun saygın davranışlarıyla adeta gözlerimizi yaşarttı. Gönül dostumuz meslektaşımız Ahmet Sargın.
Bilinenleri tekrar ederek sözü uzatmayacağım. Yozgat ve İlçeleri'nin özellikleri ve güzellikleriyle Yozgatlı âşıklar ozanlar, şairler, şiir yorumcuları bestekârlar saz ve ses sanatçıları gibi yakından ilgilenirken tanıdım Ahmet Sargın’ı… Halk önderi Halk bilimcisi olarak gördüğümüz Eğitimci Şair Yazar Gazeteci Ahmet Sargın için methiyelerin ve bu yazılanların asla yeterli olmadığına inanıyoruz. Yozgat Sevdası için yoğun emek sarf ederken, bazı durumlarda işi bitince de haydi ''teşekkürler git güle güle!'' denilerek sırtı sıvazlanıp kapının önüne kadar yolcu edilecek bir isim değildir Ahmet Sargın…
Yozgat ve İlçelerinin tanıtım Turizm Kültür Sanat etkinliklerinde en ön saflarda yer alacak, millet devlet kaynaşmasında gönül köprüsü vazifesi görecek bir öncü olarak görülmeli en yüksek kadro ile Yozgat Belediye Başkanına Başdanışman olarak yardımcı olmasına olanak sağlanmalı; Yozgat'a, Yozgatlılara 25- 30 sene daha hizmet etmesine zemin oluşturulmalıdır.
Sadece Yozgat ve İlçelerinde değil; birçok il ve ilçede de etkin hizmetleri ve Yozgat Sevdası ile tanınan takdir ve takip edilen bir önemli isimdir Eğitimci Şair Yazar Gazeteci Ahmet Sargın… ( Kars, Artvin, Erzurum, Elazığ, Malatya, Gaziantep, Gümüşhane, Bayburt, Giresun, Görele, Şebinkarahisar, Sivas, Tokat, Çorum, Çankırı, Ordu, Samsun, Amasya, Ankara, Kayseri, Adana, Mersin, Tarsus, Muğla, Antalya, Isparta, Karaman, Konya, Kırşehir, Manisa, Akhisar, Salihli, Nevşehir, Ürgüp, Aydın, Muğla, Denizli, Kütahya, Bilecik, Söğüt, Eskişehir, Balıkesir, Bursa, Sakarya, Bartın, Kocaeli, İstanbul, Tekirdağ, Edirne, Kırklareli, Çanakkale ve Afyonkarahisar…)
Yozgat Belediye Başkanımız Yusuf Başer'den listesini hazırlarken Eğitimci Şair Yazar Gazeteci Ahmet Sargın'a birinci 2.sırayı ya da kontenjanı vermesini en az Yozgatlılar ve Ahmet Sargın kadar Yozgat Sevdası ile Türkiye Sevdası ile yanıp tutuşan “Dağların ve Çobanların Şairi” sıfatıyla istiyoruz ve bekliyoruz.
Eğer bilinen ve bilinmeyen sebeplerden dolayı bu isteğimiz gerçekleşmez ya da gerçekleştirilemezse Yozgat Valiliğince Ahmet Sargın’ın uzmanlık alanına girecek bir yüksek kadroda Yozgat Sevdası ile görevlendirilmesini diliyoruz.
Mevcut durumlar göz önüne alındığında Ahmet Sargın'lara çok ihtiyacımız var ve daha çok ihtiyaç olacak. Yozgat merkezinde ve çevresinde el ele gönül gönüle şiir yüklü duygularla ibadet aşkıyla yapacağımız çok büyük önemli çağdaş ve projeli hizmetler var. Tüm Yozgatlılar ile paylaşarak, severek, üreterek çoğalarak hayata geçireceğimiz Yozgat güzelliğinde ve Yozgatlılar saygınlığında nice sağlıklı günlerde…
Sevgilerle…
Saygılarımızla.
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Başkanı
ŞEBİNKARAHİSAR
[email protected]
Haber: GİRESUN AJANS