- 711 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAMA HAKKI KUTSALDIR VE HER CANLININDIR.
Doğada her canlının yaşama hakkı vardır ve yaşama hakkı, her canlı kutsaldır.
Geçtiğimiz aylarda bir semt pazarında çitlenbik ( Menengiç-Meneviş) bulup almıştım. Çocukluğmda çobanlık yaptığım günlerden bu yana damağımda unutulmaz bir lezzet bırakmıştır.
Babamın Döşemealtı’ında Karaveliler (1957) ve Killik köylerinde (1963) öğretmenlik yaptığı yıllarda, öğrenciler bellerine sardıkları bir çıkın ( küçük bohça- mendil) ya da çantalarına koydukları bir paket içinde tulum peyniri yufka ekmek ve çitlenbik getirirler ve öğle yemeğinde yufka ekmeğin arasına sarıp, dürüm yaparak yerler ve karınlarını doyururlardı.
Genetiği bozulmuş organizmalardan dolayı, çarşı pazarda ağız tadıyla yenebilecek ne çerez ne de sebze meyve kalmadığı için görür görmez her biri 5.- TL olan küçük naylon poşetler içinde 5 poşet almıştım. Belki her birinde yaklaşık 250 gr. kadar çitlenbik vardı.
Bugün yine canım çitlembik çekti, paketi açtığım zaman içinde minik minik kurtçuklar dolaştığını gördüm. Bir hayat kıpırtısı görmek, ne kadar hoş bir duygudur benim için. Hemen, dikkatle paketleri tek tek büyükçe bir çanağın içine aktarırken, kurtçuklara zarar vermeden tek tek ayıkladım. Çitlenbikler toplanırken, daha çok minicik dal kırıntılarının içinde yuvalanmışlar, yumurtalarından, baharla birlikte havalar ısınınca, lârvalar tırtıla dönüşerek poşetlerin içinde gezinmeye başlamışlar.
Şair ruhum, onların canına kıymaya elvermedi, önce fotoğraflarını çektim, sonra da balkondaki büyükçe çiçek saksının toprağındaki yeşil yapraklı nanelerin dalları arasına bıraktım onları. Umarım orada yaşamlarını sürdürmeye devam ederler. Kimbilir bu tırtıllardan minik kelebekler kanatlanıp uçacaklar belki de.
Aynı zamanda kısa süreli bir videoya da bir tırtılın hareketini kaydettim. Bu kayıt sırasında mutfaktaki yemek masasının üstüne bıraktığım tırtıllar, üstteki camın hemen altına doğru kaçarak kuytu sığınacak bir yerler aramaya başlamışlardı bile. Yaşamaya son derece istekli ve direngen görünüyorlardı. Bu yaşama azmi karşısında ben koskoca yaşlı başlı aklı başında bir insan ve ’akıllı yaratık’ olarak nasıl ezip geçebilirdim ki bu minicik tırtılları?!
’İyilik yap denize at, balık bilmez ise halik bilir!’ diyerek tırtılları toprağa bıraktığım için ve plastik poşetler içindeki tutsaklıklarına son verdiğim için yüreğimi kutluyorum.
YAŞAMA HAKKI KUTSALDIR VE HER CANLININDIR.
Gelelim yine çitlenbiklere, onları yine yiyeceğim, çünkü temiz onlar ve temiz olmasalar idi şayet o tırtıllar orada hayat bulamazlardı bu birinci husus. İkincisi çitlenbik ağacına Antep Fıstığı dediğimiz ağacın aşılanarak çerez üretildiğini bilmem bimeyeninimiz var mı? Yani çitlenbik Antep Fıstığı’nın atası sayılıyor. O nedenle besleyici değeri oldukça yüksek ve yüzde yüz doğal olması hem atlattığım Kemoterapi & Radyoterapi tedavi süreci sonrası beni hızla ayağa kaldıracak değerli bir besin kaynağı. Yoksa vücudumun bağışıklık sistemi yine çökebilir ve hastalık yeniden nüksedebilir endişesini, benim için zayıf bir olasılık olsa da taşımıyor değilim?!
Bu vesile ile hepinize sağlıklı, kavgasız gürültüsüz, barış içinde, kimsenin bir başka canlının yaşama alanına, yaşam hakkına tecavüz etmediği sevgi dolu, yaşam dolu güzellikler diliyorum güzel olan herkese...
Sevgiyle esen kalınız değerli dostlar...
Şaban AKTAŞ
25.05.2016
Fotoğraflar: Şaban AKTAŞ
YAŞAMA HAKKI KUTSALDIR VE HER CANLININDIR. Yazısına Yorum Yap
"YAŞAMA HAKKI KUTSALDIR VE HER CANLININDIR." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.