- 1479 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İSLAMDA ÇEVRE TEMİZLİĞİ VE ÖNEMİ
Bu konu malumunuz olduğu üzere çok önemlidir, zira yüce Allahımızın,sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed vasıtasıyla İlk Vahyında Göklerden, okumayı ve öğrenmeyi emrederken,ikinci Vahiyde,Temizliğe Dikkat edilmesini ve Kendisini yüce Tanıyarak ibadet edilmesini emrediyor.Yine İnsan Hayatıyla ilgili ve önemine binaen Rabbımız bakara suresi 222.Ayette şöyle buyuruyor. ( Allah tövbe ederek Günahlardan temizlenenleri ve tertemiz olanları ,Temizliği kendisine şiar edinenleri sever.) ve yine Rabbımız bu konuda Bakara suresi 193.Ayette ise şöyle buyuruyor.( Kendinizi kendi ellerinizle tehlikeye atmayın.) İnsan Allahın Haram kıldığı içki ,kumar ve uyuşturucu maddelerle Hayatını Tehlikeye atmamalı.Yer yüzünü de tahrip etmemelidir ve korumalıdır.Yer yüzündeki nizam ve intizama SÜNNETÜLLAH denir, Allahımızın,Yer yüzündeki kanunları demektir. Yer yüzünde yaşayan bütün canlıların Haklarına asla tecavüz etmemelidir.kuş çeşitlerinden başlamak üzere bütün Hayvan haklarını gözetmelidir.Çok aşırı Betonlaşma yoluyla Yeşil alanlar yok edilmemelidir.Memleketimizin çölleşmesinden çok korkmalı ve endişe edilmelidir.Hayvanları ve kuşların avlanmasın kaçınılmalıdır.Şu koskoca Dünyada onlarında yaşama haklarının olduğu unutulmamalıdır.Düşüne biliyormusunuz ki,Allah korusun,memleketimiz çölleşmiş olsa o güzelim Hayvanlar olmasa ne kadar kötü olurdu mübarek memleketimiz? o Güzelim kuşlarımız, çeşit,çeşit kuşlarımız öyle güzel ötmeselerdi ne kadar kötü duruma düşerdik,ve hep o güzelim kuşlarımızın karşılıklı ötmelerine ne kadar Hasret kalırdık? Değilmi?
Yer yüzündeki Allahın Kanunlarını titizlikle korumak lazım.Gençler bilmez bizler yıllar önce bizzat şahit olduk.İngilterede o zamanlar Demişlerki,bizler daha fazla et ve süt almak için Hayvanlarımıza ot yerine et yedirelim. ve etleri kemikleri öğüterek Hayvanlara durmada yedirmişler,yedirmişler ve bunun sonucundada Deli Dana Hastalığı denen ölümcül bir Hastalık yayılmıştı ve çok insan bu Hastalıkdan ölmüştü.Şimdi zamanımızdada yine yer yüzündeki Sünnetüllaha çok aşırı şekilde maalesef müdahale var.
Ve Genetiği değiştirilmiş,GDO lu yiyecekler çok yaygınlaşmış.Bu yiyceklerde ne eskiden zamanımızdaki tat var,nede bitki ve sebzelerdeki o mis gibi kokular var. maalesef hiç birsi yok.Ve ilim adamlarımızda GDOlu yiyeceklerin çok tüketildiği zaman bir çok Hastalıklara sebep olduğunu söylüyorlar. Ve Allah korusun Kanser gibi ölümcül Hastalıklara da sebep olduğunu söylüyorlar.Yer yüzünde Allahın Sünnetini korumak,asla bozmaya yeltenmemek konusunda Rabbımızın Rahman suresindeki,8. ve 9. Ayetlerinide devamlı göz önünde bulundurmak lazım. Rahman 8. 9. Ayetler ( Sakın Dengeyi bozmayın. ölçüyü Adaletle tutun ve eksik de tartmayın.) buyrulmaktadır.
Sevgili Peygamberimizde çevre Temizliği ile ilgili şöyle buyuruyor ( Lanet ve nefrete sebep olacak olan şu iki şeyden sakının.Ashabı kiram --Bunlar nelerdir Ya Resulellah dediklerinde ( Halkın geçeceği yol üzerinde,Gölgelenip istifade edecekleri Gölgelik yerlerde ,evlerin ve su kenarlarının etrafında Abdest bozmayınız.) buyurmuştur.
Yine Temizlik denince, Müslüman şu Hadisi şerifleride nutmamalıdır.(Temizlik,imandandır.) ( imanın yarısı temizliktir.) ( islam temizlik üzere bina edilmiştir,temizlik üzere kurulmuştur. ( Allahü Teala temizdir,temiz olanı sever,Güzeldir güzel olanı sever( Ruh ve Ahlak güzelliği ) ikram sahibidir ,ikram edenleri sever.) Evlerinizi ve iş ve iş yerlerinizi temiz tutunuz.Başka bir Hadisi şerif de sevgili Peygamberimiz devamlı Abdest alırken şöyle Dua edermiş. ( Ey Rabbım, Sen suyu temizleyici ve islamiyetide bir NUR olarak yarattın,sana Hamdolsun.)şeklinde....
Müslüman,elbisesi,Bedeni,evi,evinin eşyaları,avlusu ve sokağı ile tertemiz olan kimse demektir.Aynı zamanda,Müslümanın kalbi de tertemizdir.ve müslüman herkese, her zaman,iyilik, hayır,dua ve sağlık dilekleri üzere olmalıdır. Ve Her müslüman Vatanını da canından daha çok sevmelidir.Vatanımızı da sevmek ancak suyumuzu,toprağımızı ve Havamamızı kirletmeyip korumakla,tertemiz bir çevre oluşturmakla mümkün olabilecektir. İşte o zaman her köşesi,Güller,Laleler,çiçekler ve menekşelerle bezenmiş,her tarafda dopdolu,Cennet misali çok güzel bir vatan meydana gelmiş olur.
Yine müslüman hiç bir kimsenin çevremini kirletmesine ve Tahrip etmesine izin vermemelidir.Müslüman ,çevreyi kirletip,yaşanmaz hale getirmenin insan Haklarına Tecavüz olduğunu ve en büyük Günahlardan olduğunu her fırsatta anlatmalıdır.Unutmayalım ki,temiz hava,temiz su,temiz toprak Allahımızın bizlere bir emanetidir.Emanete ihanet etmek de en büyük günahlardandır ve müslümana asla yakışmaz.O halde,Denizlerimizi,Derelerimizi, ve ırmaklarımızı kirletmekden son derece sakınalım. Ve asla kanalizasyon suyu olan pis ve kirli suları tertemiz olan toprağımıza ve suyumuza asla karıştırmayalım...
Son olarak şu Ata sözümüzün de ne kadar manidar olduğunu düşünelim ( Herkes kapısının önünü temizlerse bütün mahalle tertemiz olur.) öyleyse,müslüman çevresini asla kirletmemeli.Çöpleri çöp bidonlarından başka yerlere dökmemelidir..Hayvanları varsa onları başı boş bırakmamalı ve yerlerde asla tükürmemeli dir.sigara içiyorsa kapalı yerlerde içip de başkalarını asla rahatsız etmemelidir.Ayrıca,müslüman asla gürültü kirliliği yaparak başkalarını rahatsız etmemelidir. Çevremizin düzenli olması için,sürücüler de Arabalarını rastgele park etmemeli, yayalarda mutlaka trafik kurallarına uymalıdır Sürücü veya yaya bir kural ihlali yaptığı zaman hemen özür diliyerek kardeşinin gönlünü almalıdır.Yine müslümanlar olarak evlerimizde,iş yerlerimizde ki,sularımızı boş yere akıtmamalı,elektriğimi boş yere sarf etmemeliyiz.israf etmekden de son derece sakınmalıyız,unutmayalım ki,Allah israf edenleri,malını,parasını saçıp savuranı sevmez,tutumlu olanları,tutumluluğuyla fakirlere yetimlere,kimsesizlere yardım eden,onları koruyup kollayanları sever.
ABDULKERİM KAYA,EMEKLİ VAİZ.25.06.2016.ANKARA
YORUMLAR
Her satırı dehasal güzellikte örnekler ile gençlere nasihat kutlarım
Bahri Çelik tarafından 4/14/2017 9:33:40 PM zamanında düzenlenmiştir.