- 833 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
GAZİ MUSTAFA KEMAL OLMAK
GAZİ MUSTAFA KEMAL OLMAK…
Tahtını bir kadın için terk eden, İngiltere veliaht prensi, 8. Edward, Hindistan’ı ziyarete gidiyor. Yıl 1922. Kurtuluş savaşı yeni bitmiş ve Gazi Mustafa Kemal, tüm dünyanın en önemli insanı mertebesine gelmişti.
‘’ Mustafa Kemal, İngilizleri yenene kadar, Tanrı’yı İngiliz sanıyordum diyen, Mahatma Gandi de, o sıralar Hindistan’ın bağımsızlık savaşını veriyordu.
8. Edward babası olan İngiltere Kralına yazdığı mektupta, Hindistan’da kendisini karşılayan 3-5 Raca ve bir manga askerden ibaret olduğunu bunun Gandi’nin verdiği savaş yüzünden olduğunu söylüyor.
Baba 5. George, Oğlu 8. Edward’ta yanıtı ki tarihe geçmiş olan şu cümleyle karşılık verir;
‘’Hayır Oğlum, bu Mustafa Kemal’in kazandığı zaferin sonucudur.
Bütün batıyı dize getiren Mustafa Kemal, hem ülkesini kurtarmış, hem de tüm mazlum milletlerin umudu olmuştur.
Peki, Biz ne yaptık bu gerçek dünya liderine.?!!
Sağcısı sağdan vurdu, sözde solcusu da soldan vurdu. Sağcı, okumayan,bilmeyen insandır ülkemiz koşullarında. Okumaz, bilmez ve dinci yobazların anlattığı her şeye inanır. Sakın, her sağcı düşünce üzerine almasın, ama genel kanı ve gerçekte budur.
Solcu neden vurdu.?!!
Onlar, çok okudular. Ne okudular..?!!
Solcu Ustaların kitaplarını okudular. Marks,Lenin, Engels…
O kitaplar da Mustafa Kemali mi kötülüyordu.?!!!
Hayır.
Ne peki.?
O kitaplar, toplumların gelişim süreçlerini tamamlayıp, devrimin nasıl yapıldığını anlatıyordu.
Vay efendim, Mustafa Kemal neden Bolşevik devrim yapmamış.?!!
Kültür devrimini tamamlamamış SSCB’de gördük neler yapıldığını.?!!
Sadece yüzde 5 Arapça okuma yazma bilen bir toplumla ne devrim yapılırdı ya.?!!
Kim ne derse desin, kim ne söylerse söylesin Gazi Mustafa Kemal Atatürk, son bin yıla damgasını vurmuş, en önemli gerçek bir liderdir. Çakma değil.
15 yıllık liderliği esnasında, hiç yurtdışına çıkmamış fakat tüm dünya liderleri ziyaretine gelmiştir. Emperyalistlere hiç akıllardan çıkaramayacakları bir yenilgi tattırmıştır.
Suriye’de vatan toprağı bırakıp, şükür namazı kılanlardan değil, hasta yatağında dahi, Hatay’ı ülke topraklarına katmayı başarmıştır.
Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’E laf söyleme cüretini gösterenler..
Selam dahi verilecek insan değildir.
Kalın sağlıcakla…
YORUMLAR
Değerli Dost.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak gerçekten de her kula nasip olacak bir durum değil. Bunu yazdığın bu yazı ile ifade etmeye çalışmışsın. Ancak yazı içinde geçen bir ifade dikkatimi çekti: '' Sağcı, okumayan,bilmeyen insandır ülkemiz koşullarında. Okumaz, bilmez ve dinci yobazların anlattığı her şeye inanır. Sakın, her sağcı düşünce üzerine almasın, ama genel kanı ve gerçekte budur.''
Her ne kadar '' Her sağcı düşünce üzerine almasın'' desen de '' Genel kanı budur'' diyerek her sağcının üzerine alınacağı bir ifadeyle kanaatini perçinlemişsin adeta.
Değerli dostum. Böyle bir kanaatin doğruluğu ya da yanlışlığını tartışmayacağım seninle ama kesin bir gerçeği dile getirmeden de geçemeyeceğim.
Atatürk bir özdeyişinde '' Bizim tek bir şeye ihtiyacımız vardır: Çalışmak'' Demiştir.
Peki şimdi bu sözle ilgili olarak çok okuyan solcuların ve hiç okumayan sağcıların durumuna bakalım.
Çok okuyan sol ne zaman bir sorunla karşılaşsa Anıtkabir'e koştu '' Ata'm kalk da bak ülke ne hale geldi'' Diye.
Hiç okumayan sağ ise sokak sokak, cadde cadde, ev ev dolaşarak kendini anlattı, anlattı, anlattı.
İşin ironik tarafı ''Atatürk'ün izinde '' olanlar ''Çalışın'' Diyen Atatürk'e adeta kulaklarını tıkarken Atatürk'ün izinde olmayan (!) Sağcılar karınca misali çalıştılar.
Evet... Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak zor. Hele de Atatürkçülüğü arabasının kaportasında bir M. Kemal imzası, üzerindeki tişortta bir resim, göğsünde bir Atatürk rozetinden ibaret sananların Mustafa Kemal olması çok daha zor.
Selam ve sevgilerimle
sami biberoğulları tarafından 5/27/2016 11:55:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
karabencan25
Bu ülke de gerçek liberal sağ uzun zamandır, liberal kimliği ile temsil edilmedi. Yüzde 5 gibi fanatik dincilerin oyunu alabilmek için ve din kullanarak her dönemde dinciliğe prim tanıdı. Menderes'in Saidi Nursi'nin elini öpüp, Hocam diye hitap etmesinden tutun, Süleyman Demirel'in AP amblemli Kuranı Kerim dağıtması, Turgut Özal'ın Anap'ının tarikatçı yapılanmayı kabineye kadar sokması sağ yelpazenin öyle çok zoru başararak geldiği bir nokta değil.
Osmanlıdan gelen Teokratik toplum yapısı maalesef kısa süren Köy enstitüleri serüveni ile ancak bu kadar değişebildi. İlkokul 4.sınıf eğitim seviyesine bile ulaşamayan ve evde dini öğretilerle büyütülen insan ancak sağcı düşünebilir zaten. Sağa bu kadar açık yapı olmaz bir toplumda evde ve çevrede bu kadar sağ varken.
Ona rağmen, bu toplumu sağa kaydıran, toplumun demokrasi birikimini ve mücadele azmini kıran ve 1960'lar da beri Amerika her istediğinde askeri darbeler yapan sahte Atatürkçü TSK'dır.
Sağ kapı kapı dolanırken, alt yapısı uzun yıllardır hazırlanan kapılara dolaştı. Ve sadece dolaşmadı da yanında hediyelerle dolaştı.
Bilinçli liberal sağcıların neredeyse hepsi şimdi sola oy vermiyor mu.?
Diğerleri zaten liberal sağa da kerhen oy veriyordu. Osmanlıdan sonra çokta değişime uğramamış olanlar ve 6 kişisinin yılda bir kitap dahi okumadığı, Acunun kanalını reyting manyağı edenlerle, evlendirme programlarını izleyenler kimlerse işte..
" Kim ne derse desin, kim ne söylerse söylesin Gazi Mustafa Kemal Atatürk, son bin yıla damgasını vurmuş, en önemli gerçek bir liderdir. Çakma değil."
"Suriye’de vatan toprağı bırakıp, şükür namazı kılanlardan değil, hasta yatağında dahi, Hatay’ı ülke topraklarına katmayı başarmıştır."
"Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’E laf söyleme cüretini gösterenler..
Selam dahi verilecek insan değildir."
Söylenecek en güzel şeyleri söylemişsin kardeşim.
Burada vatan millet Sakarya edebiyatı yapıp köpekler gibi Atatürk'e saldıranlarla kankacılık oynayanlara güzel bir cevaptı.
Saygılar, sevgiler ve tebrikler.
karabencan25
Sözüm ona çok şey bilen solcular da cabası.
İki kitap okuyup devrimci olanlar, cebinde ki 5 lirayı paylaşmadan, varsılların milyonlarını paylaşma nutukları attı.
Toplumsal gelişim süreçlerini durduranlar, en önemli kurumlarına vara-yoğa askeri darbeler yaptırdılar, emperyalist işbirlikçilerle birlikte.
Ve bugün artık açıktan ATATÜRK'E laf söylemeye başladılar. Acaba, tırnağı olabilir misiniz aymazlar.?!!
Olmasaydı, sığır çobanı olamayacaklardı oysa.
Paraya,pula,şöhrete tapıp, Allah'a inandığını zannedenler.
Bu topraklar her şeyi affeder ama kesinlikle ihaneti affetmez.
Tarihe bilen bunları da bilir.
Onur verdiniz değerli yorumunuzla.
mirim
Böyle sağlam duruşu olan insanlara ihtiyacımız vardı.
Tekrar kutluyorum kardeşim.
Aynen katılıyorum.. Ve ben selam vermiyorum..Önce tarihi adam gibi okuyacaklar sonra da ona laf söyleme cüretini bulacaklar. Şimdi keyifleri yerinde.Atamın arkasından atıp tutmak çok kolay. O olmayaydı kim bilir kimin çocuğu olarak ortalarda gezeceklerdi. Akılları sıra birileri bayramlarımızı kutlatmamak için on takla atıyor.. Ne sanıyorlar..ONUN TIRNAĞI DAHİ OLAMAZLAR.
karabencan25
Sağolun değerli yorumunuz için.
Onur verdiniz sayfama..
karabencan25
Çok güzel ve anlamlı bir yazı..severek gururla okudum. Yüreğinize,elinize ve kaleminize sağlık
Saygı ve selamlar!!..
karabencan25
Teşekkür ederim yorumunuza, Onur verdiniz.
Değerli yazarım, bir Atatürk sevdalısını gururlandıran, yalın, anlaşılır bir yazıydı. Tebrikler... Yüzde doksanı Atatürkçü düşünceye sahip olmayan bir toplumun içinde yaşamaktayız; bunu şu sebebe dayandırarak söyledim. Mecliste yer alan tüm partiler, ya Atatürk aleyhtarı ya da sahte Atatürkçü olup onlara oy verenlerin oy oranı bu civardadır. Bilinçli bir Atatürkçü ise bu partilere oy vermeyi ihanet sayar. Bu açıdan, bu ülkede bilinçli Atatürkçü ruhlar ve beyinler yaratılmadıkça onun ışığından yararlanmamız zor olacaktır. Selam ve saygıyla...
karabencan25
Yunan ordusunun başarısı için dua edelim, hep birlikte.
İşte, yere göğe sığdıramadıkları Osmanlının sonu böyle ihanetlerle dolu. Neden bu Yunan Askerine edilen duanın sebebi;
Kendi gelecekleri olan ve sadece kendilerini kurtarma sözü vermiş İngilizlere satılmak. Sarayı kurtarmak.
Gördüğünüz gibi tarih tekerrürden ibaret bazen. Pkk ile masaya oturanlar şimdilerde Milliyetçi kesildi.!!
Peki, Sizce inandırıcı mı.?
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Onur verdiniz.
karabencan25
Son yüz yılda dünya da en çok hayret edilen şey neymiş biliyor musunuz.?
Mustafa Kemal ve Türklerin kazandığı Kurtuluş savaşı.
Kimse, İngiltere karşısında böyle bir savaşı kazanacağımıza olasılık tanımamış.
Mahatma Gandi'nin yazımda bahsettiğim veciz sözü de o yüzden.
Teşekkür ederim okuduğunuz için ve değerli yorumunuza.
Selamlar ve saygılarımla efendim.
İşte bu kadar!!!
Eğip bükmeden, kem küm etmeden dobra dobra bir yazı.
Oku bilgilen.
Ben öyle yaptım.
Biliyorsun. Bildiğine de bildiriyorsun.
Bu haz az buz bir şey değil.
Sağ olasın. bilge dostum benim...
karabencan25
Osmanlının dahi benimseyemediği kuralları getirmeye çalışıyorlar. Bu dayatma bu ülkenin parçalanması demek. Bunu bir kez yaşadık, Gazi Mustafa Kemal kurtardı. Şimdilerde bir yenisi çıkar mı bilinmez ama, hala en büyük destekçileri Batılı Emperyalistler olduğuna göre, savaş meydanlarında kaybettiklerini, geri almaya çalışıyorlar.
İşte buna dayanamayız. Bu toprakları savunmak ta bizim en büyük ibadetimiz olmalı. Dışarıda ya da içeride farketmez.