- 1173 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
19 MAYIS ATATÜRKÜ ANMA GENÇLİK SPOR BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN
Değerli okurlarım bugün bilindiği üzere milli bayram olan Gençlik günüdür. Her ne kadar iptal etmeye kalksalarda bizim sevgimizi yüreğimizden kimse sökemez.
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı ne zaman kutlanmaya başladı beraberce bakalım .
19 Mayıs 1919 tarihi Atatürk’ün Samsun’a çıktığı gündür. Ülkenin işgalden kurtulması için16 Mayıs 1919’da ‘Bandırma Vapuru’ ile İstanbul’dan Samsun’a hareket eden Atatürk 19 Mayıs 1919 ’da Kurtuluş Savaşı’nı da başlatmıştır. 3 yıl süren savaşlar sonunda ülkenin yabancı güçlerden arındırılmasının ardından Atatürk’ün Samsun’a varış tarihi olan Mayıs günü Ata’nın isteği üzerine ‘Gençlik ve Spor Bayramı’ olarak kutlanmaya başlamıştır. 20 Haziran 1938’de ‘ Gençlik ve Spor bayramı’ adı ile milli bayramlarımız arasına katılan 19 Mayıs 7 Mart 1981’de de ‘Atatürk ’ü anma ’ eklenerek ‘Atatürk’ü anma Gençlik ve Spor Bayramı ’ olmuştur Bu seneden itibaren şenlikle kutladığımız Milli Bayramlar Maalesef ki Son 15yıldır kutlanamıyor, kutlayamıyoruz hep bahaneler üretiliyor.
Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere istiklal mücadelemizin bütün kahramanlarını, eşsiz fedakarlıklarıyla milletimizin gönlünde ölümsüzleşen bütün şehit ve gazilerimizi rahmetle, şükranla anıyor, başta gençlerimiz olmak üzere vatandaşlarımızın19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nı kutluyorum. "Allah’ım bizlere hür ve özgürce sevinçle Bayramlar kutlamak nasip etsin
Esen kalın
Muharrem değirmenci
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.