Medya ramazana hazırlanıyor
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Her gün hocasını ziyarete giden öğrenciye ;
"Her gün bana geleceğine bir günde kendine gel" demiş
Günümüzde islami hayat mahkum, fakat ibadet yönü gündemde, yoğun şekilde tartışılıyor. İslam sadece ibadet diniymiş gibi gösterilmeye çalışılıyor. Medyada bu konuda üzerine düşen görevi yapıyor. Ben islamı her yönüyle yaşamak istiyorum diyenler televizyon ekranında yargılanıyor, ben falanca ibadetimi yapmak istiyorum diyen bayraklaştırılıyor, bir iki kitap okumuş olan bilgin diye ekrana çıkarıp ahkam kesiyor. Feminiz müslüman kadınlarıda unutmayalım. Onlarda her Ramazan bende cuma namazı kılacam, ya da cenaze namazı kılacam deyip yaygarayı koparıyor...
Bir türkü vardır;
" Mahallede ölü yok bu ne şivandır."
Acaba medya her Ramazan bunu yaparak (abuk subuk cahilce fikirler ) ortaya koymasında ki amaç ne ? Biz dinimizi güzel yaşayalım diye aşka mı geliyor ? Yoksa ortada bir problem yokken varmış gibi göstererek bir bardak suda fırtına mı koparmak istiyor ? Anlamış değilim.
Efendim kadın cenaze ve cuma namazı kılabilir mi ? En basit ilmuhal kitabında bile bu konu var. Hadi okumadık okuma özürlüyüz, ortalıkta sanki her gün cenaze namazı ve cumaya gidiyormuş gibi çığırtmanın bu hakkımı verin demenin ne alemi var.
Hele buna hayır diyen bir alim bulunursa işte seyir o zaman başladı demektir, çekirdeklerinizi hazırlayın...
Şimdi kılar diyen erkekler, öğle vakti hanımı ; " Hu herif ben cumaya gidecem, çocuklara göz kulak ol. Tabi bunu koca latife sanacak, tövbe tövbe sen fazla televizyon izliyon galiba otur oturduğun yerde, - ya niye gidenler benden neyi eksik bende gidecek bende müslümanım. ... tövbe tövbe kadın beni söyletme şimdi bayramlık ağzımı açmayayım. Gerisini tahmin edin artık. Kesin bunun içinde senorya hazırlamışlardır.
Medya için Ramazan bulunmaz nimet reytink savaşı için, kafa karıştırmak için. Şimdiden sinyalini vermeye başladı, kadın ezan okuyabilir mi ?
Ne kadar basit değil mi ? Dinimizin üzerine her türlü oyunu oynuyorlar. Bu kadar ucuz mu ? Resullah ve sahabeleri bu dini yayabilmek için nasıl mücadele ettiler, ne zorluklara gögüs gerdiler, saymakla bitmez.Dini hayatımızda tabiki bir çok şey sorgulayacağız. Eleştireceğiz, ama din yerine konmuş örf ve adetleri geleneklerimizi dinden ayıracağız. İşin içine nefsimizi koymadan hoşgörü ile yapacağız. Biz hepimiz Ademin evlatlarıyız, bir birimizi yemeye karalamaya küçük düşürmeye calışacağımıza bir birimizi anlamaya calışsak.
Evet tartışalım konuşalım ama edep çercevesinde sevgi ve saygı ile.
Hz Hasan ve Hz Hüseyin Efedilerimiz Camide yaşlı bir amcanın abdesi yanlış aldığını farketmişler. Onu kırmadan nasıl hallederiz diye düşünürken yanına gitmişler. Amca biz aramızda iddiaya girdik sen bizim için hakem olsan, hangimiz daha güzel abdes alıyoruz karar versen demişler. İkiside sırayla abdes almış , ikinizde güzel aldınız düzgün almayan benmişim diyerek onlara teşekkür etmiş ..."
Ne güzel bir örnek bize...
O güzel insanlar hiç dillerini keskin kullanmamışlar
Dinimizin sevgi dini olduğunu ve artık kavgaya değil sevgiye ihtiyacımız olduğunu ne zaman anlayacağız ?
SEVGİ İLE CANLAR
seMa
YORUMLAR
İslam akıl ve mantık dini aynı zamanda .Medyaya malzeme lazım olanlar da belli .Biraz mantığıyla bakan kimseye danışmadan doğruyu bulur.Kadını bir yeri varki,islamda hiç bir çağda kadına verilmeyen ayrıcalıklar var.Daha ileri gitmiyeceğim yazan arkadaşımız gayet sarih bir izahla anlatmış.Herkes yerini bilirse,mesele çözülür.Her zaman söyledim ve söyleyeceğim dinimiz çok anlaşılır ,zor olmayan gerekleri insanın hem beden ve hem ruhen ihtiyaç hissettiği konuları içeren , olağan dışı konularıyla hepimizin sığınacağı tek sığınak ....Sığınak tek olunca korumak lazım .Saldırmadan ,incitmeden,özenle korumak gerekir.Dinimize ,dilimize ve kendimize sahip çıkalım.selamlar..
İslam akıl ve mantık dini aynı zamanda .Medyaya malzeme lazım .olanlar da belli .Biraz mantığıyla bakan kimse danışmadan doğruyu bulur.Kadının bir yeri varki,islamda hiç bir çağda kadına verilmeyen ayrıcalıklar var.Daha ileri gitmiyeceğim yazan arkadaşımız gayet sarih bir izahla anlatmış.Herkes yerini bilirse,mesele çözülür.Her zaman söyledim ve söyleyeceğim dinimiz çok anlaşılır ,zor olmayan gerekleri insanın hem beden ve hem ruhen ihtiyaç hissettiği konuları içeren , olağan dışı konularıyla hepimizin sığınacağı tek sığınak ....Sığınak tek olunca korumak lazım .Saldırmadan ,incitmeden,özenle korumak gerekir.Dinimize ,dilimize ve kendimize sahip çıkalım.selamlar..
N.HATUN tarafından 8/13/2008 11:51:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
O güzel insanlar hiç dillerini keskin kullanmamışlar
"o güzel insanlar güzel atlara bindiler ve gittiler... "
cümlesini hatırlattınız...
ortalıkta medyaya kalınca olacağı bu....
boş kutudan çok ses çıkar derler....
boş oldukları fark edilmesin diye gümbürtü yapıyorlar..
.kutlarım değerli düşündüren yazınızı seçkinizi sevgili ezom....
sevgi saygı selamlarımla..
Ahh ah..
Vah dinime..
Çok hoş söylem..
"okuma özürlüyüz" kesinlikle katılıyorum.. herkesin algısı farklıyken tüm ve genel sözler anlmasız.. Kul ve Allah var mı arada başkası ? Biter o dinlikten çıkar bana göre..
Arayan bulur ve bulmalıdır da.
Medayyı takip etmemekle nasılda iyi yapıyorum..
Seçkini kutluyorum güzel yürek...
Sevgimle..
Toplumu, inançlı insanları takiyecilikle suçlayanları biraz tâkip ederseniz, ya o anda ya da biraz sonra en büyük takiye yapanlar olarak görürsünüz. Bu hedef saptırmaktır ki; son birkaç yıldır zirve yapmaktadır.
Çok şükür bakışta feraseti yakalayanlar her geçen gün artmaktadır..
Teşekkürler efendim
Çok olan yoktur !..
Aynı anda birbirini sıfırlayıcı olanlardan, rakam değerselliği bakımlılık ve ironik irrasyonalitede bile küsürat çıkmaz !..
Aşk, din, -riya(kar) din-ci..
Mantıklı bir dizge değil...
İnanç toplumu, din toplumu, bilgi toplumu..
Az biraz ağıt, az biraz aptal aşk ve oligarşi !..
Anlamadığım, önce inanıp sonra anlamdırmak mı?
Yoksa -hikmetinden sual olunmazlara sığınmanın- vicdan rahatlatıcılığı mıdır?
Yoktur !.. Zehir ve süt birbirine karışmadan duruyor olmakta yoktur!
Emperyalist işbirlikçisi "kafirun" medya denilen ile % 95 i dincilemiş olanın (aynı) medya olduğunun -Ramazansevici-liğindeki çelişkiyi görmeli..
Görece, burda göre(ce)ksinizdir !
Kutlu/yorum..
Göktürkmen tarafından 8/13/2008 8:28:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
tereddütsüz okuyabileceğim kalem...
her vkit hayatın koynundan bir şeyler bulan..
yedinci br pencereden..
kalemin gövdesinden bağıra bağıra bazen..
bazen de nefes aldırarak okuyucuya..
güzel bir yazıya..
imanın şevki her daim kalbinizde güzel umutlar yeşertecektir...
yazanı görünce tereddütsüz yazıyı okudum..
teşekkürler ezom..
emeğine sağlık..
"Bilim toplumu olmaktan hızla çıkarılıp, inanç toplumu olma yoluna doğru hızla sürükleniyoruz...Bunu hiç doğru bulmuyorum . Herkesin inancı kendine...saygımla kutlarım yazınızı.. "
*****************
Beni de aşırttınız Şaban Bey...Bilmez misiniz ki Kuran da bilimin çok yıllar sonra bulgulayıp açıkladığı onca şey yer alır.
İnanmadan da nasıl yaşanır anlamış değilim doğrusu.
Seni candan kutlarım SeMa tebrikler arkadaşım.Hani hiç şaşırmadım...Sevgimdesin hep NeNa
Bilim dinden ayırt edilmeyemi uğraşılıyor ne ilginç.
Bilim diyenlerin bilimden haberleriyok .başta kendim olmak üzere.İdris as hayatını daha yeni okudum.
İdris as ilmiyle bilinen bir peygamber.İlmi yeryüzüne öğretmiş.Rahiplerde matamatiği ve diğer ilimleri İdris as öğrenmiş.
Sevgi ve hoşgörü dini olan islamın amacı insanları mutlu etmek zaten.
İçinde islamın şu fazla şu eksik diyeceğimiz bir maddesi yok.Birini çıkardığınız zaman insan mutsuz oluyor...
yaşayanlar bilir.
Her zaman savunduğum söz:Yaşadığın gibi inan;Yada inandığın gibi yaşa.
İlk peygamber Sit as şehir kurmayı öğretmiş yüzlerce şehir kurmuş......
Şaban beyin sözü dikkatimi çekti..İlmi dini bir birinden buyrun ayırın.
İslamın ilk şartı (oku) emri....
İlk müslüman bir çocuk...
O zaman yargı sistemi olan insan, yargılarını ayar çektirmesi gerekiyor..
YUNUSUN SÖZÜ
İlim ilim bilmektir,ilim kendin bilmektir
sen (kendini) bilmessen o (nice okumaktır)
Peygamber as sözü:senin dinin sana ,benim dinim bana
_________________________________________________
YAZI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
MÜKEMMEL ANLATIM YAZAN YÜREĞİ SELAMLIYORUM.
Çarpıtan medyanın kendine gelmesi dileğiyle.
Amerikada çıkıp biri hıristiyanlığı yerden yere vuruyor
sizce buna musade ederlermi......Kİ hiristiyanların şirk koşmayanları cennete girebilecek...........
SONSUZ SAYGIMLA
tülay bilgin tarafından 8/13/2008 10:34:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne kadar basit değil mi ? Dinimizin üzerine her türlü oyunu oynuyorlar. Bu kadar ucuz mu ? Resullah ve sahabeleri bu dini yayabilmek için nasıl mücadele ettiler, ne zorluklara gögüs gerdiler, saymakla bitmez.Dini hayatımızda tabiki bir çok şey sorgulayacağız. Eleştireceğiz, ama din yerine konmuş örf ve adetleri geleneklerimizi dinden ayıracağız. İşin içine nefsimizi koymadan hoşgörü ile yapacağız. Biz hepimiz Ademin evlatlarıyız, bir birimizi yemeye karalamaya küçük düşürmeye calışacağımıza bir birimizi anlamaya calışsak.
Çok haklı tespitler.....
KUTLADIM
Şaban bey neden böyle bir şey dediniz ?
Bir şeylere canınız mı sıkıldı acaba ?
Çünkü hiç bir din, hiç bir inanç asla bilime karşı değildir.
İslam dini sürekli bilimi destekler, ilime önem verdiğide ilk gelen ayetin "oku" olmasından anlaşılıyor.
ve diğer ayetlerde destekler
" hiç bilenle bilmeyen bir olur mu ?"
" hiç demi düşünmessiniz ? "
sayabilirim ...
Peygamber efendimiz okumaya ve yazmaya çok önem vermiştir, bunun içinde esirleri bir kişiye okuma öğrettiği zaman serbest bırakma koşulu koymuştur.
Yabancı bilim adamlarının Kuranı Kerimi inçeleyerek bilgilendiklerini hepimiz biliyoruz.
Edison'un bir kısa hikayesi vardır; kendisi ampulü bulduğunda bu nasıl bir muçisedir dediklerinde o ; siz buna mı mucize diyorsunuz bir otun hayattaki mucizesini düşünün demiştir.
İnaçlı kimse ancak insana hizmet eder
Çünkü her kesin Allahın yarattığı ve hepsiyle kardeş olduğunu bilir. Sevgiyle yaratıldığını ve kendisi için bir kainat yaratılmış olduğunu dişinen nasıl bilime karşı olabilir, nasıl sevgisizce karşısındakını inçitir....
Aslında bütün kötülükler insanın dinini hangı dinden olursa olsun bilmemesinden ileri gelir.
İslam bütün dinlerin toplamıdır. yanı alt alta yazdığınızda dinleri cıkan toplam islamdır.Bu yüzden de tüm dinleri içine almıştır.
Resullah s.a.s ben dininizi tamamladım buyurmuştur.
Hiç bir din asla ve heleki islam ilime veya bilime karşı değildir.
Kutlarım Sema'cım yine güzel bir konu seçmişsin ve haklı olarak yine günün yazısı...
Sevgi ve hoşgörü insanlık için...sadece ramazan ayında değil...dinimizin incelikleri güzellikleri keşke yozlaştırıp ve çarpıtılmadan anlatabilinse inasanlarımıza...üzülüyoruz, üzülüyoruz...yazacak o kadar çok şey varki aslında ama burda değil...sen aydınlatıcı yazılarına devam et can...
Sevgi ve selâmlarımla...
O güzel insanlar hiç dillerini keskin kullanmamışlar
Dinimizin sevgi dini olduğunu ve artık kavgaya değil sevgiye ihtiyacımız olduğunu ne zaman anlayacağız ?
***********************************************************Çok guzel bir konuyu bızlerle paylaştıgın için tesekkuler ...
Evet bu halk ne çektıyse dını ıstısmardan çekti ve halada çekıyor..Bilmiyorum ne zaman anlayacaklar ıstısmar edıldıklerını acaba ?
Kalemine sağlık
sevgiler....
Dinimizin sevgi dini olduğunu ve artık kavgaya değil sevgiye ihtiyacımız olduğunu ne zaman anlayacağız ?
....................
Gerçeklere işaret eden her gün kalemine daha da hayran bırakan bir yürek EZOM...
Kendi bakış açının farkı ile hayatı satırlara aktarmakta gerçekten çok başarılısın gül yürekli dostum...
Kutluyorum yürekten günümün yazısını...
Sevgimle...
Sevgili can dostlarım
Yazıma gösterdiğiniz ilgi için çok teşekkürler
İslam dini sadece ibadet dini değildir, bütün dinler sevgi dinidir ilk bu mesajı getirmişlerdir. böyle olmasaydı O güzeller güzeli hep ümmetim ümmetim diyerek bizi düşünmezdi.Af etmesi, çömertliği hep bu sevgi kaynagından değil mi ?
Bizde onun ümmeti isek, onun yolundan gitmeliyiz sahabeleri takip etmeliyiz.
Bilen için sorun yok ama ya hiç bilmeyen bu yayınları izliyor kafası karışıyor. Sonrada doğru bu sanıyor, dinden kaçıyor korkuyor ...
Resullah efendimiz " tiksindirmeyin sevdirin " sozu nerde ?
cahil insan çahilce davranır ve anlatır
ne güzel sözdür ben cok severim bu beyiti
" alim ile sohbet etmek
lal-i mercan incidir
cahil ile sohbet etmek
günde bin can incitir"
incittiğim yüreklerden af diliyorum
Farklı bir konu okuduk yine Ezom farkıyla...Ezom yazdıklarında çok haklısın.Hepsine katıldığımı belirtirim.Ama bence medyaya biraz da bizim insanımız malzeme vermiyor mu?Cehaletten ne yapacağını bilmeyen yurdum insanı soluğu oruç baba türbelerinde mum yakarak,öss kalemlerini türbe duvarlarına sürterek ölü insanlardam medet ummuyor mu?Yok podyumlarda kadın semazen olur mu olmaz mı ,sakız çiğnemek orucu bozar mı?Ne günlere kaldık Allah'ım!Düşünmesi bile güldürüyor insanı...Birde yazının sonunda verdiğin örnek...Harikaydı.İslamın aslında bütün dinlerin özünde yatan sevginin ve hoşgörünün bir göztergesiydi...Tebrikler ve kocaman sevgiler yüreğimden:)
Bizim milletimiz yangına körükle gitmeyi iyi bilir ne güzel konuya değinmişiniz medya ortalığı karıştırıp kardeşi kardeşe düşmanmış gibi gösteriyor malesef ramazanda niye lokantalar kapanıyormuşta oniki imam orucunda kapanmıyormuş bunu bizzat ben en yakın arkadaşlarımla çok kez tartıştık biz alevi sünni ayrımı yapmadan aynı tabaktan yemek yerken medya sayesinde ramazanda düşüncelerimiz malesefki zıd düşüyor .ama yinede bizler doğruyu yanlışı kendimiz bula bilecek güce sahibiz
kimse nin bu kardeşliği bozmaya gücü yetmez .
böylesine güzel bir konuyu gündeme aldığın için kutlarım ezom
gerçekten yine güzel bir konuya değinmişsin..bana hep komedi gibi gelmiştir medyanın bu tavrı..
hani on bir ay ne kadar iğrenç ve yozlaşmaya yönelik ,toplumsallıktan uzak,insanların beynini sadece meşgulş edip uyuşturan zihniyet bir bakiyorsun ki ramazan ayı gelince hemen müslümana dönüyor..
ney sesleri..sonra kötü karakterde isim bulan aktörlerin birden sakal bıyık takarak eski bir türk filminde karşımıza çıkıp vaaz çılgınlığınA girmesi.
tam trajikomik bir vakadır yaşanılan.tabi bu durum vatandaşa da yansımıyor değil.ibadeti sadece ramazandan ibaret sayanların sayısıda az değil:))
duyarlılığın için tşk.ediyorum..güzel bir çalışma
tebrikler.sevgiler......+10 tabikiii
Medya ve Boyalı basındaki güç kimde var çarkına her doladığının hakkından nasılda geliyor çirkefinin içine çekiyor insanlığından çıkarıyor gerçi özü sağlam olana dokunamaz da.Mayası bozuk olanı kendine benzetir.
Medya ne derse desin kendini bilen medyayıda biliyor.Bilmeyen öğrensin de kurtarsın hem bu dünyasının hem ahret dünyasını.
SEVGİMLE CANNNNN+10
Medya ramazana hazırlanıyor....
Hemde öyle bir hazırlanıyor ki...yine cilt cilt dini eserler verilecek...
Daha dün ilk sayfada manken kızla şarkıcı oğlanın düğünü-ne hikmetse- birinci sayfada ilk haber, ana haber gibi verildi..ülkemde sorun kalmadı ve yetmiş milyon bu düğüne odaklandı ve dört gözle bekliyordu değil mi ? ?
Yarın ramazan başladığındada beş yıldızlı otellerde sözüm ona orucunu açan işadamı-siyasetçilerin çarşaf çarşaf resmi yayınlanacak..
Yazar, güzel yazar, yine öyle yapmış.
Kutladım.
Olgun Ekinci tarafından 8/12/2008 11:28:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Sema!
Çok isabetli şeylere değinmişsin. Öncelikle tebrik etmeliyim seni.
Evet islam dini kainatta vuku bulan en güzel, en ideal ve en akılcı dindir. Kimse bunun aksini ispatlayamamıştır şimdiye kadar...
Madem öyle peki bu karmaşa neden diyeceksiniz.
İşte nednelerini çok güzel ve akıcı bir dille özetlemiş şair. Nedeni, yine islam düşmanlarının inancı bir araç olark kullanmaları ve bu karmaşadan beslenmeleridir. Siz fazr olan şeyleri yaptırmayın, gidin fuzuli şeylerle inancı zayıf düşürmeye çalışın. İşte ülkemde yapılan şey tam olarak bu.
İnsanımız bir yandan inancını Laikçe (Ki laiklik esas olarak din ve vicdan hürriyeti ise madem) yaşamaya çalışırken, diğer yandan bu inancı mercek altına alınıp kısıtlandığı için sanırım yerine antitez üretmek gibi bu alternatifler sunuluyor..
Sen kuran da kati olarak emredilen şeyleri yasakla, İnançlı insana "tu" "tu" de, diğer yandan hanımları cumaya çağır.
Onlara ezan okut.
E riyakarlığın tanımlarından birisi de bu işte...