- 546 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RABBİMİZDEN İLHAM GELMEYİNCE ŞİİR DE YAZI DA YAZILMIYOR..
Dün gece bir yerde biraz yalnız kaldım.Talebe-i Ulumun olduğu bir medresede anlıyacağınız.
İlham meleği yanıma gelip birazcık gönlüme fısıldayacak oldu.
Artık anladım ilhamın nerede geleceğini sık sık buluşacağım aynı mübarek yerde onunla.
Denedim uzun zamandır orada olduğum zaman çok kolay şiir yazabiliyorum.
Sessizlik insan Rabbisine dönüp de duaya durdumu ilhamda geliyor her şeylerde geliyor.
İlham meleği,bu sözde hata varsa uyarın Rabbimden haya ederim gönlüme öyle geldi.
İlhamı veren Allah iyiliği üfleyen onun meleği.Allah aşıkları o mübarek kitapları şiirleri kasideleri onun ilhamı gelmeden yazabilirler mi?
Bazen uyanırım gecenin üçünde dördünde bakarım kalbim bir şiir okuyup duruyor hemen kağıdı kalemi alır yazarım masamda hazır durur.
Ardı ardına bazen üç dört ilahi olur.Saat düşerim yazarken bakarım şurasım şöyle olsun derim mümkün değil.
Rabbim kalbimize ilham ettirmiş desem hata olur mu bilmem.
İşte ilham böyle birşey galiba..
İlhamınız eksik olmasın duanız bol olsun hiç durmadan seccadeyi serip duya durun Allah cc. ile bağlılık kurun.
Talebenin olduğu yerlerde ehl-i Sünnet alimlerinin sohbetinde bulunmayı büyük bir nimet bilin derim.
Ne varsa orada var.Şu yalancı dairelere arsalara arabalara gönül bağlamayın.
Kimseyi ağlatmayın sizde ağlamayın.
Ananın babanın dusaını alan yaşar bedduasını alan dünyadan iman götürür mü inanın kimse bilemez başına düz yerde olmayacak bela ve musibetler yağar da yağar.
Enbiyanın evliyanın ilhamı olurmuş Hak dostlarına Allah cc. aşıklarına..
Bizde o yolun yolcularıyız ondan geldik ona döneceğiz.
Allah cc. nin nimetine şükredersek o nimetini artıracağını Kuran-ı Hakiminde beyan ediyor.Lein şekertüm le eziydenneküm buyuruyor.Hamdolsun Rabbimizin verdiği tüm nimetlere.
Sağlık evlat para mal mülk dostlar arkadaşlar maneviyat alemi aklımıza ne gelirse hepsi onun nimetleri değil mi?
Nimet iyi de olur kötüde olur.Helal de olur haramda olur.İyilerde olur kötülerde olur.Hapishaneler dolu,hastaneler dolu iyi yerlerde kötü yerlerde dolu.
Allahım cc. bizi hep iyilerle beraber etsin ben hep dua ederim Allahım en kötü arkadaşım benden iyi olsun derim.Arkadaşın kötüsü olmaz da bilgi bakımından ahlaklı ve erdemli olmak bakımından.
Cahiller de elbette olacaktır onlardan uzak olmakta yarar var.
İnsanın tasavvufi terbiye alması da çok önemli.
Nice insanlar görüyorum bir meclisde lafını sohbetini bilmiyor birden bir laf ediyor karşıdaki insanın kalbini yaralıyor.
Bu akrabanız arkadaşınız olursa bir meclisde sizin kaçamayacağınız biryerde sizi bozarsa bu gönülde derin yaralar açıyor.
Bana biri böyle yaptığı zaman mutlaka ona cevap veriyorum yoksa elimde olmadan arkadaşımın başına olmadık işler geliyor.
Kabağın sahibi hikayesini bilirsiniz.
Kabristanlar kibirlenen gururlanan insanları kınayıp kendisi dünyada kınadığı işlere maruz kalanlarla dolu desem mubalağa etmiş olmam.
Şu fani alemde neyin gururunu taşıyorsun kardeşim.
Annenin babanın necaset yerinden dünyaya geldin sonunda yine nesaset olup toprak olup gideceksin.
Malınla paranla kime hava atıyorsun.
Dün çok değil otuz kırk sene önce baban yoksa deden kağnıya binerdi.
1975 yılıydı bizim köyde herkesin kağnısı vardı bende bindim düven sürdüm.
1976 larda bizim köylere ceryan yeni gelmişti.
1990 da Trabzon’daydım santralden manyetolu telefonla memleketle görüşme yapardık.
2000 lere kadar tofaşın kuş serisi ve reno araçlar vardı.
Şimdi biraz kötü arabaya binsen eş dost kınıyor.
Yahu siz yokluk gören insanlar değil miydiniz.
Bunca nimetin şükrünü ifa edebiliyor musunuz?
Şimdi sen en güzel arabaya binip en güzel evlerde oturmakla bir şey mi oldum sanıyorsun?
Niye eski günleri düşünmüyorsun.
Herşeyin boş olduğunu herkesin birbir ahrete yolcu edildiğini görmüyor musun?
Bu sözlerim kendime ama ne olursunuz kimseyi üzmeyin bir meclisde kırmayın müminin kalbini..
Beni yaşıtım akranlarım çok kırıyorlarda ondan yazdım bunları..
İnsan oğlunun başına herşey gelir varlıkda olur yokluk da olur.
Elinde malı var iken yanında olduğun eşin dostun akrabanın o malı yok olduğunda yanında mısın sen ondan haber ver.
Birine nasihat ederken de onun yaşına başına bakın sizden büyüklere asla akıl vermeyin.Onlar o yaşa boşa gelmemişlerdir.
Mirac Kandilimiz mübarek olsun.
Alem-i İslama Türkiyemize huzur ve saadetin gelmesine vesile olsun.
Rabbim ordumuzu milletimizi korusun.
Dinini diyanetini Hz.Kuranı o muhafaza etti yine de o muhafaza edecektir.
Bize düşen ona teslim olup dünya denilen şu vefasız manasız şeytan ve nefsin bizlere türlü tuzak ve desiselerle igvaya çalıştığı alemden yüzümüzün akıyla maratonu tamamlayıp asıl aleme ebedi yurdumuza gitmek olup bu konuda Allahın ve Resulunün piranımızın hıfz-u himayelerine muhtacız.
Allah cc.hepimizin yardımcısı olsun.
Hoşca kalın.Allaha cc. emanet olun..
02.05.2016//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.