- 1003 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
3.bölüm==ÇAYLAR ŞİRKETTEN YEMEKLER ŞEVKETTEN==
Sayın yolcularımz yerlerinizi ve pasaportlarınızı da alınız yurt dşına gidiyoruz.
Polonya’ya seyahatımızda iki otobüsle Macaristan çıkışında sorun çıktı meğer vizemiz bitmiş kapıdan da vermiyorlarmış,aslında çok gümrük kapılarından transit geçiş için vize alınırdı ama bunlar sorun çıkardı,bende yanımdaki İlyas ismindeki diğer otobüzün kaptanına,
-İlyas arabalar gitsin bizde Bükreş’e gidelim geri gelir bizi alırlar orada vize kolay dedim.
-Tamam abi sen ne dersen ben varım.
Arabaları yolladık birer nescafe içtik oralarda çay falan yok su da içmezler sadece cafe ve bira içerler.
-İlyas hadi Budapeşteye gidelim orda Elazğ’lıların işlettiği bir türk tır parkı var hem biraz dinlenir hemde eğleniriz,deyince zaten o işlere hasta yerden bitme gibi fıttırık ufak tefek biriydi kabul etti.
Bir arabayla Peşte’ye tır parkına vardık.
Park genelde tırcılara hizmet verirdi gelen şöförler ihtiyaçlarını giderir (kaçakcılığında henne yeriydi)eğlenvelerini yapar çamaşırlarını oraya dadanmış macar kadınlarına yıkattırırlardı gerisini anlayan anlasın.Bir şöför yanında ki başka tırcıya,
-Abi be bu gece varya 100 kartalı uçurdum ama değdi yani:))
O zaman alman parası marktı ve üstünde kartal resmi vardı 100 lük banknotun.Çok tır şöförü vardı yol parasını kollu makinalara ve ayaklı canlı makinalara yatırıp ondan bundan borç isteyenin haddi hesabı yoktu.
Biz İlyas’la istirahat edip dinlendikten sonra dedim ki,
-Oğlum İlyas Bükreş’e kadar gitmek için biz bu tırcılara mı ağız eğicez gel uçakla gidelim.tama abi dedi.
İki bilet aldık hava alanına gittik bekledik,anam o da ne bir uçak geldi aprona 28 kişilik pır pır.İlyas:
-Abi biz bu merete mi binicez şimdi yani
-Bende hee dedim ne var oğlum en azından temize havale.
Bindiğimiz koltuklar (hani otobüslerde eskiden teker üstü sevilmezdi ya)kanat üstüne rastlıyor altında motorlar görünüyordu.Havalandık pek fazlada irtifa kazanmayan küçücük pır pır,ara sıra benim gözüm motorun kaputuna takılıyor,kaputu (eskiden Enter kamyonlarının motor kaput mandaları olurdu)mandalla tutuyordu.
_İlyas bak oğlum şu motorlarda ki çamaşır mandallarının yayları bir atarsa varya.
-Eeee ne olmuş yani dedi ama kendide bakınca abi ya bu iş beni sarmadı dedi
-Tamam kardeş sen söyle şu pilota ki -abi bizi sağda indirimisin?
-Abi ya dalga geçme bak bozuluyorum.
İlyas dedim bak oğlum burda bana bir şey olursa cenazemi bu gavur ellerde koyma.İlyas’ın kendi ufak tefek ama gözleri büyüktü hepten açıldı.
-Ya bu pır pırdan önce beni sen öldüreceksin sana bir şey olursa ben sağ mı çıkıcam dedi.
-De get ulan yerden bitme dedim seni değirmenin boğazına atsalar gene bütün çıkarsın.
Neyse bir halli bükreş’e indik Garadenort dediğimiz tren garı yanında ki otobüs yazıhanelerine girdik.
Bükreş’te otel parası en ucuzu 30 dolardır her şöförün ayarladığı birer ev vardır 10 dolar verir hem yatar hem yemek yer hemde çamaşırlarını yıkattırırlar)))
Benimde vardı bir tane gittik oraya hoş beşten sonra akşam oldu bizim tanışlardan Antepli Osman diye bir şöför vardı onuda götürmüştük yazıhanede bekliyordu oraların da yabancısıydı işe yeni başlamıştı.
Aylardan ramazandı oruç tutanlarımız vardı benim gibi,dışarı yolladım bayanı 10 dolar verince dünyanın yiyeceğini getirdi akşam iftara yemek hazırlayacağız.
Ev sahibi bayanın Cici diye hitap ettiği 25 yaşlarında bir bayan geldi ama Osman’ın gözleri hep üzerinde.
Aradan biraz zaman geçince bana dediki -Abi ben romence bilmem ama söylesene şuna hoşlandım ondan.
Kadınlarda yardım ettiler akşama yemek hazır oldu ve iftarı bitirdik,iş kaldı sahura.
Osman bana dedi ki abi valla ben bu kızla evlenicem.
-.ittir lan oğlum bunlar gavur netcen bunu,deyince demez mi -abi müslüman yaparız ben biliyom yurum kelimeyi şahadeti getirtiriz olur biter.Hay senin ebini dedim iyi mi.
Bizde varyeteye hastayız ya helede İlyas atıldı tamam hadin yapalım.
Kıza sözüm ona müslüman yaptılar kenardan seyrediyorum ama içimden kıs kıs gülüyorum dedim ki
-Osman tamam hadi oldu bunun namazda kılması lazım değil mi?
-Tamam abi benim dedem hoca zaten ben tarif ederim dedi,bende,
-Eh hadin bakalım.
Kıza abdest falan aldırdı namaza durdurdu ama İlyas yerlerde debeleniyor gülmekten bense ha ona keza gülmekten konuşamıyorum.
-Abi ya sizler işin gırgırındasınız benim niyetim ciddi dedi Osman.
İşte bu işlere acemi niyetide ciddi,kıza Osman’nın tarif ettiği gibi yalan yanlış yatıp kalkıyor kız,ama İlyas bir yerde ben bir yerde ölüyoruz hinlik varya dedim ki:
-Osman valla bence bu namaz olmadı deyince
Neden basbaya yaptı işte.
-Tamam da Osman bu cici’nin pijamasında yırtık var bak bacağı görünüyor bu olmadı bence.
Kızda Osman’ı tavlamaya niyetli ki her denileni yaptı gece sahurda bizimle yemek bile yedi herkes yattı sabah oldu yazıhanelere gittk vakit geçirip otobüslerimizin gelmesini bekliyoruz. siz gelirsiniz dedim.Ben erkenden eve gittim akşama iftarlık hazırlamaya ama biri geldi dedi ki Cici saat 16.00 da bira içiyordu.
Neyse akşam oldu geldiler oturdular yemekler hazırlandı iftarı bekliyoruz ama Cici gelmedi.Osman’nın yüzüne baktım kıs kıs gülerek,senin kız bira içmiş.itiraz etti inanmadı sahtirik.
-Noldu Usman’nım (ben öyle hitap ederdim ona)kız yok birini bulmasın sakın?
-Yok be abi işi çıkmıştır gelir dedi ama içi hiçte öyle demiyordu eminim.
Biraz sonra Cici geldi Osman hesaba çekmeye başladı hayalleri yıkılmış olarak.
-Ne yapayım karnını göstererek problem problem dedi.))))
Dedim Osman bunlar sana ders olsun bunların cinsi katran.....gerisin sen anla artık...
Diyeceksiniz ki bu kadar türkçe biliyorlar mı bunlar,evet hepsi türkçe bilir çünkü işleri bunlar.
Sayın okuyucularım şimdi hepinizin canı çay çekmiştir benim de öyleya aslında,biraz uzun oldu dalmışım eskilere...
Devam edecek arkası yarın.
ÇAYLAR BÜKREŞ’TEN YEMEKLER CİCİDEN.......
YORUMLAR
kaptanım... laf aramızda senin yatacak yerin çok :)
Seri güzel gidiyor.. dur bakalım daha neler neler olacak..
Halit Kesler
SAygılar.
Benim anladığım kadarıyla siz kızı Müslümsan yapacağınıza kız sizi baya baya tgavur yapmış)))))))))))
Hem çamaşır yıkat hem oruç tut, iftar yap, sahur yap. İyi Müslümanlıkmış doğrusu))))))))))
Halit Kesler
Ya ne günlerdi be yanımda olacaktın ki hayatın şenlensin.
Halit Kaptan !
Dur bakalım daha ne kirli çamaşırlar çıkacak ortaya bu diziden.
Anlat... Anlat...
Daha sen de ciciler, ne huriler çıkacaktır meydana.
Devam Kaptan devam...
Selamlarımla.
Halit Kesler
Sen dinle bak daha neler çıkacak Sezai komserim gibi polislerle olan hadiseler senin gibi komutanlarımızla da var ..
Teşekkür teveccüh gösterip okumak zahmetinde bulunduğunuz için.
Haydi bakalım,Gavuristanda daha neler yaşayacaksınız? Mecburi istikamet bekleyeceğiz.
Selam ve dualarımla.
Halit Kesler
Teşekkürler Sezaim ziyaretine sevindim.
Selam ve duayla kal..