- 1098 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Türkiye İslamlaşıyormuş, imamlar ne yapıyor?
Müslüman gibi yaşamak isteyen, gerçek İslam’ı öğrenmeye aç yığınlar çoğaldı. Az da olsa çok az güzel bir nesil eğitiliyor. Özgürlükler çoğaldı. Tabi ki yozlaşmış bir dini anlayışı İslam sayarak yutturmaya çalışan ne idiğü belirsiz bir güruh var. Müslüman toplumun dirilişinden korkan düşmanlarımız var.
Öyle hurafeler karışmış ki dinin özüne, herkese göre fetva veren sözde din âlimleri var. Bir hoca efendi arkasına takılıp biraz bir şeyler öğrenen, kendini müçtehit sanıyor… TV’lerde açık saçık karı oynatıp, dinden, birlikten dem vuran allemeler çoğaldı.
İnkar edilemez ki, bu iktidar imamların maaşlarını iyileştirdi. Kamu memuru haklarından yararlandırdı. Âmâ insanlara gerçek dini anlatacak bunu isteyerek cani gönülden yapacak imamlar nerde. Ezandan sonra camiye gelen ya da farza zor yetişen imamların vebali öyle büyüdü ki, denmiş ya “önce hacılar hocalar yanacak” diye doğrudur aşikârdır. Camide hocayı ara ki bulasın. Hiç fedakâr değiller. Örnek değiller. Krediden kaçmazlar, mal çıkar sevdaları apaçık. Son 100 yılın din düşmanlığı içinde, yarım yamalak din bilgisi ile cemaat ne yapsın.
Hiç değilse “namazlardan yarım saat önce ve sonra” mesai şartı getirilsin. İslam’a ve kulluğa yönelişler, aradıkları cevabı alabilsinler.
Eskiden imamın geçimini halk sağlardı. Camilere lojman yapılmış ki imamlar rahat etsin. Ben biten ampulün parasını bile dernekten isteyen imamlar duydum. Bu saltanata bir son verilmeli. Müftüler diyanet neden düşünmez.
Kamudaki memurdan imamın farkı neden olsun. Lojmanı olan camilerde müftüsü imamı neden bedava otursun. Kuruş kuruş, cami önlerinden toplanan yardımlara muhtaçlar mı?
Her kamu memuruna bu imkân var mı? Bu haksızlıktır. Haramdır diyen, din âlimi çıkmayacak mı? Lojmanı olan yerlerde devletin memurdan aldığı kira, din görevlilerinden neden alınmaz.
Hiç değilse, cami önünde yapılan birkaç sergi azalır. İmamlardan çevredeki rayiç kira bedelinin yarısı alınsa, yine büyük bir meblağ tutar. Bu da cihada harcanmalı, neslin eğitiminde harcanmalıdır.
Geçen bir lojmansız cami imamı 600TL ye bir evde oturuyormuş. Orayı beğenmemiş daha pahalı 800TL lık bir eve taşınacağını derneğe bildirmiş. Dernek 600TL yi biz verelim, sende 200TL yi verirsin demişler. Sesi güzel sendikacı imam, Müftülükle işi pişirip lojmanlı bir camiye gitmiş. Bu mu? Ümmete imamlık.
Neslin ve cemaatin bilinçlendirilmesine ilk katkıyı sağlayacak, ona en yakın dini kurum camidir imamdır.
Bu zihniyetle mi ülkem İslamlaşacak ve dindar bir nesil ve toplumla dirilişi yakalayacaktır.
Rabbim şeytani hal ve hareketlerden, öncelikle bizi irşat edecekleri korusun.100 yıla varan bu açık tez kapanmalıdır. İmamlar cemaatle daha çok birlikte olmalı, Camilerde görünmelidir. Fitneye imkân tanıyan ortamlar kaldırılmalıdır.
Her çalışan insanın derdi, görevini en kaliteli bir şekilde nasıl ifa ederim olmalı. Ne yazık ki, çıkardan başkasını gözler görmez olmuş. "Tüyü bitmedik yetim hakkı" dillerde kalmış.
Rızka veren Allah’tır biliriz. Dünyaya tamah gaflettir yine biliriz de biraz gayretimiz neden olmaz.
Selam ve dua ile.
Not: Yazı genele bakılarak ve iyi niyetle yazılmıştır. İktidarın mücadelesine ayak uydurmak gerekir. Camilerde İslam’ı yaşamak isteyen büyük bir kesime, en yakın ve en önemli mekânlardır. İslam doğru dürüst öğretilmelidir ki; "Allahü ekber " diye Müslüman Müslümanı katletmesin, farklılıklara dini yaklaşımı öğrensin...
Türkiye İslamlaşıyormuş, imamlar ne yapıyor? Yazısına Yorum Yap
"Türkiye İslamlaşıyormuş, imamlar ne yapıyor?" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.