- 668 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Makam mı-Karakter mi...?
Firdevs ninem bana
" yeryüzüde yetmiş iki buçuk millet var kızım" derdi.
"Her milletin içinde binlerce insan ve her insanın içinde iki karakter..."
Küçüktüm..Pek anlamazdım ne demek istediğini.Büyüdükçe yerine oturmaya başladı taşlar.Hele ki sanal alem icat oldu,ninemin sözleri her gün kulaklarımda çınlar oldu.
Bir kaç kitap çıkarmış sözde şair sıfatına erişmiş ama insan olmak adına bir nebze yol kat edememiş bazı insancıkların sırf kendinden iyi şiir yazdığı için bir çok arkadaşa iftira attığını gördüm.Keşke sadece şiirlerine olsaydı bu iftiralar.Bazen hadlerini aşıp karakterlerine,yaşantılarına varana dek çatal dillerini uzattılar....Hani eli kalem tutan,okumuş insanlardı en güzel örnekler...?
Oysa ben yazdıklarında doğru düzgün anlam bütünlüğü bile olmayan lakin yüreği sevgi,saygı,hoşgörü,tevazu dolu insanlar gördüm.Yazdıkları değil yürekleri cezbetti beni.Aldım başımın üstüne koydum karakterlerini.
Şimdi pazar pazar nereden icap etti bu sözler diyeceksiniz belki...
Hani dedik ya; "İnsan olmak ayrı bir meziyet her kula nasip olmuyor" diye...Hani Paul AUSTER’de demiş ya ; "Ben insanın diğer yüzünü görünce, ilkini hatırlamam!" diye..
Lütfen siz siz olun bir insanın karakterinden ziyade mevkisine , makamına aldanmayın emi........
Zaten bu güne dek hangi büyüğümüz yanlış söz etmiş ki...
Can Çalışkan
YORUMLAR
Tabi ki 'her şeyin özü sağlam karekter ! İnsan olmya hevesli bir yürek gerek tek ihtiyaç
Fakat günümüz de karekterin yerini oyuncu karekterleri almış olduğundan / Marka ! olup kalmış insanlık
Sevgilerimle.
Can Çalışkan
Okumak cahilliği alıyor ama bazı şeyler baki kalıyor maalesef Can hanım...Burada öyle arkadaşlar vardı bir kitap çıkartıp kendini edebiyatın sultanı sananlar.Etrafa yıkıcı dökücü eleştiriler savuranlar karşımdaki kırılır mı diye akıllarına bile getirmeyenler.
Dediğiniz gibi çok güzel yüreğe sahip insan olmayı başaran kişiler de var.Aslında herkesle araya belli bir ölçü konulduğunda pek sorun çıkmaz diye düşünüyorum tabii dostlar hariç.
Önemli olan karakter haklısınız elbette.Makama ünvana bakılmaz bunlara bakanlar en büyük hatayı yapar.Allah herkesi yüreği insan olmayı başarabilmiş kişilerle karşılaştırsın.
Güzel bir yazıydı kutlarım.Sevgiler