- 595 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TARİH VE BU GÜN.
Tarih ve bu gün.
İslamiyeten önçeki zamanda ve sonrasında köle tiçareti yapan zamanın soyluları ve aynı zamanda köleleri karşılıksız , çalıştırıp insan dışı muameleyle çok ağır şartlarda çalıştırırlardı daha sonraki zamanlarda yapılan savaşlarda soyluların büyük toprak kayıpları olmuş ekonomileri bozulmuş. Çare olarak köleleri köylerini terk etmeme şartı ile azat edilip ekip biçmeleri için toprak veilmiş. Bunun sonuncu feodal yapı gelişip güçlenmiş. ve beylikler türemiş, 1076’da Cermen ve Akdeniz bölgesine yayılmış. azad edilen köleler feodal yapı ile nufuz ların çoğalması ile daha birbirlerine bağlı ve aşiret adı ile akrabalar birbirlerine kenetlenmiş varlığını günümüze kadar korumuşlardır. Daha sonra
Karl marksın 1883 te ortaya attığı kominizim fikri yönetim ve ekonomiye uygulanmış uzun bir zaman dunyanın belirli yerlerinde uygulanmış, ama insanlara mutluluk sağlamamış, bügün ise tarihe gömülmüş.
Kapitalizimin koyu olarak uygulandığı Amerika’ da insanlar mutlumu . tabiî ki soylular hariç.çünkü onların kontrolundeki sermaye bire yüz hesaplanırsa beklide daha çok. Yani yüz kişinin bir saatte kazandığını soylular tek başına kazanıyor böyle bir sistemde. İnsanların bir kısmı obezlikle ölür bir kısmıda açlıktan ölür. Böyle bir sistemde kim mutlu ola bilir. İnsan olmuyan ve aç gözlüler hariç. Bugün dünyanın her tarafında terör ve savaşlar yaşanıyor bir savaş biti derken başka bir bölgede savaş patlak veriyor. Nedeni insanlık şu ana kadar dunyada uygulanmış hiç bir sistemi tam olarak benimsememiş zoraki dayatmalarla varlığını sürdürüyor. Kominizim ve kapitalizim her iki yöneti şeklide kardeştirler çünkü ikiside insanlara mutluluk getirmemiş, kardeşlerden biri öldü ötekide hastadır. Çok yakında yeni yönetim şekli yeni dünya görüşü türeyeçektir nedeni şu an mevçut olan hiç bir devlet yönetme modeli insanlara acıdan başka bir şey vermemektedir. Feodal yapıya gelinçe feodal yapı kendi iç bünyesinde dışa kapalı orman kanunları uygulanan zamanla beylik yönetimine dönüşmüş tek kişinin insanlar üzerinde etkisi uzun zaman sürmüş buda gelişmeyi engellemiş insanları mutlu etmemiştir.
Beycan GÖKBULUT.
10/08/2008
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.