- 1152 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZDEN BAZI KUTLU MESAJLAR
Sevgili Peygamberimiz iki cihan güneşi hazreti Muhammed (s.a.v ) insanları bir çok zaman soru- cevap şeklinde İrşad ederlerdi.mesela bir keresinde Adamın birisinin,benim Dünya ve Ahiret kurtuluşum için ne tavsiye edersiniz?sorusuna,sevgili peygamberimiz ( Önce Allaha inandım de,sonrada istikametini Dosdoğru tut,bunu yaparsan kurtuluşa erersin.) buyurmuştu.Sevgili Peygamberimiz bir başka zamanda da şu şekilde irşadetmişdir ( İman etmedikçe kurtuluşa eremezsiniz,Birbirinizi sevmedikce de İMAN etmiş olamazsınız .Sizin Birbirinizi seveceğiniz ve Gerçek imana ulaşacağınız bir konuda size Rehberlik yapayımmı?. )buyurmuş ve ARANIZDA SELAMI YAYGINLAŞTIRIN,Bunu yaparsanız ( Ebedi kurtuluşa erersiniz buyurmuştur. Gerçekten zamanımızda bütün kötülükler,cinayetler ve terör faaliyetleri hep sevgisizlikden olmaktadır.Kin ve Düşmanlıklar Allahın Selamı yaygınlaştırılarak,SELAMÜN ALEYKÜM,VE ALEYKÜM SELAM SÖZÜ,BU ALLAHIN Selamını Cemiyetde yaygınlaştırılarak herkese Selamını vererek,Anarşi,Terör ve sevgisizlik,Kin Düşmanlık ve cinayet ve kan davaları,intikam alma istekleri Allah Rıszası için ya azaltılır yada yok edilir. Allahın Elçisi böyle buyurmuşsa bu bir Gerçekdir,bu bir Hakikattır, O BOŞ YERE KONUŞMAZ,KENDİSİNE ALLAH TARAFINDAN VAHYEDİLENİ SÖYLER...
Sevgili Peygamberimiz insanlar arasında,SEVGİ,SAYGI VE HOŞGÖRÜNÜN Hakim olmasına çok önem verirdi.( BEN GÜZEL AHLAKI TAMAMLAMAK İÇİN GÖNDERİLDİM,) ( BENİ RABBIM TERBİYE ETTİ VE ONUN İÇİNDE, EN GÜZEL ŞEKİLDE TERBİYE ETMİŞDİR.) Buyurmuştu. Ve Sevgili Peygamberimiz bir gün insanlara ebedi kurtuluşlarını sağlamak için şöyle seslenmiştir.( ÜLFET etmeyen ve Ülfet Görmeyen kimsede Hayır yoktur.) Bunu üzerine Sahabeyi Kiramın ( Ya Resulallah,Ülfet etmek, Ülfet görmek ne demekdir?Sorusuna,Sevgili Peygamberimiz (Bir kimse eğer çevresinde bulunan insanlara sevgi,saygı,hürmet göstermiyorsa,Çevresindeki insanlarda,komşu,Arkadaş,Tanıdık bildik kimselerden de,sevgi,saygı hürmet görmüyorsa bu kimsede Hayır yoktur ve bu kimse kurtuluşa eremez,manasındaki Peygamber Tavsiyesini hiç unutmamak lazımdır.Ve daima komşularına ve çevresine karşı güler yüzlü tatlı dilli olmalı.Bu konuda bir Allah dostunun sözünü kendisine Rehber edinmelidir.Allah Dostuna soruyorlar,Hasan nasıl,çok iyi bir kimsedir diyor.Aynı soruyu ,Ahmet,mehmet,hüseyin salih ...vesaire gibi kimseler içinde sorduklarında.Evet Dostlar onlarda çok çok iyidir benim nazarım da,Zira ben YARADANDAN DOLAYI YARADILANI ÇOK SEVERİM demiş .Zamanımızda böyle güzel Düşüncelere,insanlarımız için böyle Güzel HÜSNÜ ZANna,Kardeşlik bağlarımızı,Birlik ve Beraberliğimizi kuvvetlendirmek için,buna çok çok ihtiyacımız var...
.Yine sevgili Peygamberimiz, Allahü Tealanın Müslümanların üç günden fazla küs,Dargın durmalarını Haram kıldığını da Haber vermiş KAN DAVALARI,KİN,DÜŞMANLIK,HASIMLIK gibi insanım diyene asla yakışmayan hele hele müslümanım ELHAMDÜLİLLAH diyene Hiç mi hiç yakışmayan,şeytanın işi olan bu gibi haramlarda ısrar etmenin,Ebedi kurtuluş dan ve müslümanlıkdan mahrum olacaklarını bildirmişdir,Zaten VEDA Haccındaki, VEDA HUTBESİNDE bütün bu Cahiliye Adetlerinin, islamın gelmesiyle birlik de kaldırıldığını ayaklarının altına aldığını 130 bin Müslümana Haykırmışdı..Kin ve Düşmanlıkları yok etme konusunda ki,şu mübarek sözleri de hiç unutulmamalı. ( Sizlere ,Oruç dan,namazdan ve sadaka vermek den daha fazla sevap kazandıracak güzel Amelden Haber vereyim mi? buyurmuş,Haber ver diyen sahabeye Kirama ( ARALARI AÇILMAKDA OLAN, İKİ MÜSLÜMANIN ARALARINI BULUP BARIŞTIRMAK DIR ) BUYURDU.Malumunuz olduğu üzere, Dinimize Göre yalanın en büyük Günah olduğu bildirildiği halde iki mümlümanın arasını bulmak için Yalan söylemek bile Caiz görülmüşdür.Aslında o dargın iki müslümanın bir birlerini sevdiği ve yaptıklarından pişman olduğu şeklinde Arabulucu sözleri söylemek....
Hiç unutmam,Kin gütmenin kötülüğüyle ilgili,İlahiyatta Tasavvuf hocamız şiir şeklinde bir güzel öğüdü zaman zaman okurdu.
Bir Babanın üç oğlu varmış,oğullarına mirasını taksim etmiş,yalnız çok kıymetli mücevher bir yüzük var,bunu sizden bir yıl gurbette kalıp en büyük fazileti gösterene vereceğim,demiş.Üç oğluda Gurbette bir yıl kalıp babalarının Dizinin dibine oturmuşlar ve babaları,büyük oğluna söyle bakalım bu mücevher yüzüğü kazandırıcı Gurbette ne yaptın,?büyük oğlu,Babacığım Gurbete gittiğim ilk aylardaydı.Arkadaşımın birisi bana güvendi ve bir çanta dolusu parasını bana teslim etti,hiç şahidi, senedi falanda yoktu.Bir müddet sonra bende emanetini istedi,kuruşuna dokunmadan parasını teslim ettim.Babacığım bu Hareketimle Mücevher yüzüğü ben Hak ettim,diye düşünüyorum ,deyince,Babası, Evladım aksini yapsaydın sen Hırsız durumuna düşer din.demiş...
Ortancı oğluna söyle sen ne yaptın bu mücevher yüzüğü kazandırıcı deyince,Babacığım Gurbete gittiğim ilk aylardaydı.Deniz kenarında geziyordum,birden bir Annenin feryadını duydum,eyvah,imdat ümmeti Muhammed yok mu? çocuğum Denize düştü diye feryat ediyordu.Her türlü tehlikeyi,ölümü göze alarak koştum denize atlayıp çocuğunu kurtardım Annenin göz yaşlarını dindirdim. Bu Hareketimle mücevher yüzüğü ben Hak ettim diye düşünüyorum,diyince,Babası,Evladım,İMDAT,ÜMMETİ MUHAMMED YOKMU ? İMDAAAAT Diye feryat eden bir Annenin imdadına koşmasaydın,olmazdı,sana yakışmazdı,Ama çok güzel ve çok sevaplı bir davranış da bulunmuşsun,demiş..
Ve küçük oğluna dönerek sen ne yaptın bu mücevher yüzüğü Hak ettirecek diyincede ,Babacığım benim yaptığım belki Ağabeylerim ki kadar faziletli değidir.Ben Gurbetteyken çok samimi bir Arkadaşım vardı,birbirimizi de çok severdik,ama nasıl olduysa aramıza bazı fitne ve fesatcılar girdi.Aramıza kin ve Düşmanlık meydana getirdi,Hatta birbirimizi öldürecek kadar birbirimizle Kinleşmişdik.,Babacığım birgün Gurbet günlerimde Av için Dağa gitmiştim.Birde baktım Hasmım olan o Adam uçurumun kenarında,uyuyor.ben hemen tüfeğimi doğrulttum ve şunu öldüreyim de uçurumdan aşağı atayım dedim.Sonra bendeki,Allah korkusu galip geldi ve onun yanına yaklaştın ve ona,Arkadaş uçurumun kenarında uyumuş kalmışsın,bak zaman akşamı geçti ,karanlık kavuşmak üzere,Allah korusun buralarda kurtlarda var tehlikedesin,diyince,bana Hayretle baktı ve bu durumdayken beni öldürmedin,benden çok nefret ettiğini ve benimle Düşman ve Hasım olduğunu düşünüyordum,deyince,Hayır ben senin Düşmanın ve Hasmın değilim,diyince de çok sevindi.Geldi boynuma sarıldı,bana çok teşekkür etti deyince. Aramızdaki HASIMLIĞI,KİN VE DÜŞMANLIĞI ALLAH RIZASI İÇİN YOK ETTİK,ORTADAN KALDIRARAK,TEKRAR DOST OLDUK, Diyince de,Babası, evladın seni tebrik ediyorum,Bu mücevher yüzüğü kazandırıcı en Faziletli işi,O Hasmını Affetmekle sen yaptın,demiş ve çok kıymetli Mücevher yüzüğü küçük oğluna vermiş...Gerçekden kıssadan Hisse almak konusunda çok güze bir öğür,çok güzel bir kıssa,Atalarımızın bir kıssa Bin Hisse sözünü de bizlere Hatırlatıyor....
KİN,DÜŞMAMLIK VE İNTİKAM, HASIM OLMANIN en büyük Günah olduğunu ve Affedilmeyen günahların,Allaha eş koşanlardan sonra geldiğini,sevgili Peygamberimiz,BERAT gecesinde Tövbe edip vazgeçmedikleri takdirde sayısız kimseler Cennetlik yazıldığı halde KİN güdenlerin cennetlik yazılmayacağını Haber veriyor. Ve bu mübarek geceden Tövbe etmedikleri takdirde Diğer Affedilmeyecekler de şöyle sıralanıyor. 1)Allaha eş,ortak koşanlar, 2-Kalbi,kin,Düşmanlık ve intikam la dolu olanlar. 3-Akrabalık Bağlarını koparanlar 4- Fitneciler 5- Elbiselerini gurur ve kibirle yerlerde sürükleyenler.6--Ana Babaya Asi olanlar, 7--Devamlı içki içenler,uyuşturucu,Aklı yok edici, Perdeleyici maddeler kullananlar.Zira mübarek Hak Dinimiz islam , çoğu sarhoş eden maddelerin azını dahi Haram kılmıştır ..
ABDULKERİM KAYA EMEKLİ VAİZ. 18.04.2016,ANKARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.