- 517 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARAÇ FENNİ MUAYENESİ
Araç muayenesi için randevu almışım. Mesai malum, sabah sekiz, akşam beşe kadar mesaideyim.
Saat 11,30 randevu saatim, ben saat 11’de işimden çıkmışım. Kuyruk var, bekledim saat on bir buçuğa kadar, sonra ekranda benim numaram yandı.
Hazırladım ruhsatımı, kimliğimi ve paramı.
Siz bekleyin isminiz anons edilince aracınızı perona yanaştırırsınız dedi bayan.
Çıktım kapının önüne, bekliyorum diğer vatandaşlar gibi.
Saat hızla akıp geçiyor, herkes kenara konulan iki bankın etrafında sandalye kapmaca oynarmış gibi. Bazıları çimlere yayılmış vaziyette. Arabalarının içinde oturanlar da var tabii.
Randevu saatimi tam bir saat geçti adımı söyleyen yok.
İşten saat on bir de ayrılmışım, güya randevu almışım, ama benim aracım fenni muayenedeki personelin eline saat birde geçmiş.
İşten ayrılalı tam iki saat oldu, adamlar arabama yeni bakmaktalar.
Bahçede ne bir yudum çay içebileceğin bir yer, ne de bir lokma yiyebileceğin lokanta var. Zannedersin şehirde değil de, dağ başındasın.
Aracımın çıkış noktasına geçtim, bekliyorum diğerleri gibi.
Personel yanıma geldi ve kısık bir sesle hızlı cümleler kurdu. Yarım yamalak anladığım, aracım fenni muayeneden geçememiş. Tekrar sordum anlayamadım beyefendi; Cevap yine hızlı ve ben yine anlamadım.
Kusura bakmayın beyefendi kulaklarım pek duymuyor, tekrar eder misiniz. Dedim.
Sesini yükselterek, biraz da kızgın bir şekilde aracınız ağır kusurlu bulundu, tekrar geleceksiniz. Dedi. Elime kağıdı tutuşturdu.
Baktım ki; Arka orta emniyet kilidi arızalı yazıyor.
Hemen aracımın yanına gidip, arka koltuktaki kemerleri kontrol ettim, iki yan kemer takılı, orta kemerin kilidi koltuğun arasına sıkışmış. Çıkarıp taktım, baktım ki sorun yok.
Personele gidip beyefendi emniyet kemer kilidim de sorun yok bir bakar mısınız dediğimde, tekrar randevu alınız dedi, yine kısık bir sesle.
Kabahat işlemiş bir çocuk edasıyla ayrıldım oradan. Hem iki yüz lira veriyorum, hem gördüğüm muameleye bakıyorum. Dudak bükmekten başka bir şey gelmiyor içimden.
Ertesi gün tekrar randevu aldım, randevu saatim dört buçuk, işimden ayrılışım saat dört. Yine aynı işlemler ve aracımı personele teslim ediş sürem tam iki saat.
Çıkış noktasında bekliyorum, personel imzamı attırdı ve aracımın fenni muayenesi tamamlanmış oldu.
Bir fenni muayene için güya randevu almışsın tam iki buçuk saatini orada harcıyorsun. Çalışan insanlar zahmet edip koltuğun arasına sıkışmış kilidi çıkarmaktan aciz. Madem bu kadar acizsiniz araç sahiplerini içeriye sokun, biz yapalım, biz çıkaralım emniyet kilitlerini. Siz zahmet etmeyin.
Trafikte gezen milyonlarca aracın en düzenlilerinden biriyken aracım, ben iki günde, tam beş saatimi fenni muayenede harcıyorsam birileri kendini sorgulamalı. Randevu diye bir şey var ama işe yaramıyor. Personel var ama koltuğun arasındaki kilidi çıkaramıyor.
Kilidi personel mi çıkaracak diyenlere, vatandaş her gün araç muayenesi yaptırmıyor, muayeneye girecek araçları teslim alırken personelin insanlara tarif etmesi gerekiyor.
Randevu: 0
Karşılama: 0
İkram: 0
İletişim: 0
Hız: 0+0
Memnuniyet: 0+0+0
Çetin KORKMAZ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.