- 441 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencisi Yunus Emre Gençel ile...
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Uzmanlığı Bölümü Öğrencisi Yunus Emre Gençel “İletişim ve girişkenlik bizim can damarlarımızdır.”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz ?
YUNUS EMRE GENÇEL- Okul hayatım aslında Tokat’ın bir köyünde başladı. Lise öğrenimime Zile’de İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi ile devam ettim 3. sınıfın sonuna kadar. Bir vesile sebebiyle okulumu değiştirip Gazi Osman Paşa Lisesi’ne geldim son sınıfta ve buradan aldım diplomamı. Üniversite hayatıma ise 2014 de başladım ve halen Sivas’ta Cumhuriyet Üniversitesi’nde Sosyal Hizmet Bölümü okuyorum.
SORU- Neden Sosyal Hizmetler Bölümü? Neden Sivas? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?
YUNUS EMRE GENÇEL- Sosyal Hizmet Bölümü’nü seçerken aslında bir gayem yoktu benim. Geleceği olan her bölüme rahatlıkla gidebilirdim ama iyi ki bu bölüme kaymış tercihim. Çünkü benim içimde olan yardımlaşma duygusunu bu meslekten başka bir meslek dile getiremezdi herhalde. Ama şu da bir gerçek ki Sivas olması bambaşka bir ayrıcalık benim için. Hem kültürümden kopmadım hem de aynı şirin Tokat’ım gibi küçük ve mazbut bir şehirde devam ediyor hayatım. Büyük şehir karmaşası sevmediğim şeydir. Benim okuyacağım, çalışacağım ve insanlara yardımda bulunacağım yer daha muhafazakar olmalı. Çünkü ne kadar içli dışlı olursam o denli başarılı olurum hayatımda. Şunu da özellikle belirtmeliyim ki bu bölümü seçmiş olmam benim hiçbir düşüncemi değiştirmedi aksine daha da sağlam temeller olmasını sağladı.
Soru-Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar?Kardeşleriniz nerede okuyor? Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nasıl?
YUNUS EMRE GENÇEL- Benim ailem şehir dışında yaşamakta. Annem ev hanımı babam ise peyzaj işi ile meşgul olmaktadır. Kardeşim ise halen lise eğitimi almakta.Bursa’da tarihi yapısını koruyan bir okulda lise son sınıfta. Aile geneli ve yapısı göz önüne alırsak benim böyle bir bölümü okumam onların gurur kaynağıdır. Çünkü ben mesleğimde başarı sağlarsam şayet onlar iyi eğitimli, terbiyeli, bilgili ve en önemlisi yardımsever bir evlat yetiştirmiş olurlar. Bir anne baba için bundan daha büyük bir gurur kaynağı olamaz herhalde.
Soru- Sizce Sosyal Hizmet Uzmanları ne yapar?
YUNUS EMRE GENÇEL-. Aslında bunu açıklamak pek kolay değil ama yine de bir açıklama yapmam gerekirse ’’yaraya merhem olmak" terimi karşılar anlatmak istediğim her şeyi.
Soru – Sosyal Hizmet Uzmanları genelde girişken aktif insanlar olmalı. Ama sosyal hizmet uzmanlığı okuyan çok genç iletişimi sevmeyen insanlar ama siz seven insansınız. Bu tutumunuz ilerde hayatta size ne katacak?
YUNUS EMRE GENÇEL- Çok şey demeliyim. Çünkü bizim girişkenliğimiz, öğrenme ve yardım etme merakımız, iletişim becerilerimiz sayesinde toplumda var olan dezavantajlı kişiler gün yüzüne çıkabilecek ve onlara verilebilecek en yüksek fayda elde edilmiş olur. Bu bağlamda bize gelen müracaatçıda en yüksek iyileşmeyi görür ve kişisel gelişimiz en üst düzeyde artmış olur. Yani iletişim ve girişkenlik bizim can damarlarımızdır.
SORU- Girişken gençle girişken olmayan genç arasında ne farklar var?
YUNUS EMRE GENÇEL- Çoğu insan bunu birçok işe el atıp aktif olan ile tam tersi olmayan şeklinde yorumlar. Ama bunu sonuçlandıran ile sonuçlandırmayıp yarıda bırakan olarak tanımlamak isterim. Başlamayı herkes yapar. Birçok insan her alana burnunu sokar ama farklı olarak her insan onu neticelendirecek kadar devam ettiremez. İşte devam ettiren insandır girişken insan.
SORU-İyi bir Sosyal Hizmet Uzmanı nasıl olmalı sizce?
YUNUS EMRE GENÇEL- 3 kavramın analizi olmalı. Bilgili, anlayışlı ve tuttuğunu koparan...
Soru- Bölümünüz, fakülteniz ve Üniversitenizin gelişimi için neler önereceksiniz?
YUNUS EMRE GENÇEL- Bu alanda yapılması gereken onlarca hatta yüzlerce şey var ama asıl konu ise apayrı. Biz sosyal hizmet uzmanlığı adaylarına daha çok staj dönemi ve alan tanıtımı yapılması. Bu sağlanırsa gelişim kendini gösterecektir.
SORU-Alanınızda gelişmek için neler yapıyorsunuz?
YUNUS EMRE GENÇEL- Daha çok okuyorum diyebilirim. Bu alanla ilgili yazılar, makaleler, kitap ve kişisel notlar. Kısacası kişisel gelişim çalışmaları yapıyorum ama biliyorum ki alan çalışmasına gerek var asıl. Bu alanda açıkçası yükselme hedeflerim arasında değil. Başlangıç olarak askeri bir hastanede ’Tıbbi Sosyal Hizmet Birimi’ açık hedefim. Ama yine de zaman ne getirir bilinmez.
SORU-Genelde Sosyal Hizmet Uzmanlığı, özelde Sivas Sosyal Hizmet uzmanlığı okumak isteyenlere ne önereceksiniz?
YUNUS EMRE GENÇEL-. Eğer sosyal hizmet okumayı düşünürseniz öncelikle gelişin. Siz derya olun ki bütün nehirler size aksın. Aksi takdirde bir manası kalmaz yaptığınız işin. Ama illa da Sivas diyorsanız çok sıkı giyinin. Çoook.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.