- 1052 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Memur işçi değil? ÇALIŞAN VE EMEKLİ olsun. "Alın terine saygı"
Uygulanan ücret sistemi ile emek sömürüsü her zaman var olacak, hakça paylaşma sağlanmayacaktır. Emekliler arasındaki uçurum kapatılamayacaktır.
Sistem ÇALIŞAN ’da aynen devam edebilir. Değişmesi Acil olan, "EMEKLİ MAAŞ" Sistemidir.
Ey Devleti idare edenler!
En düşük emekli maaşı! En düşük memur maaşına endekslenmeli aynı zamanda "ASGARİ ÜCRET" sayılmalıdır.
Altı ayda bir yoksulluk sınırı belirlenir. Enflasyon üstü yüzdelik artışlar! Yoksulluk Sınırı altında kalan maaşlara çok, üstüne az olarak yapılır.Daha adil olur.
Asgari ücretin, emekli maaş hesabı ile bağlantılı olması! Daha gerçekçi ve adil hesaplamasına sebep teşkil eder.
Bu hesabı yapanlarda birgün "EMEKLİ" olacaktır.
Birey çalışırken çok kazansın, birikimi ile farklı yaşasın.
Vatandaş emeklide işçi - memur, üst yönetici diye sınıflandırılmasın. Ayrıcalık yapılmasın. Herkes tek tip emekli sistemine ALINSIN! Vatandaş eşit sayılsın.
Emeklilikte, eğitimin, makamın mevkinin, iş riskinin getirisi olmamalıdır. Çalışırken geçerlidir. Herkesin nasibi aynı değildir.
Çalışırken çok kazanan! Emeklide birkimi ie farklı yaşasın.
Nasipsiz vatandaş hiç değilse emeklide rahatı! Adil devlet kucağında hissetsin.
Emekli emek harcanmayan, ömrümün son baharında geçim sıkıntısından beri yaşlı büyüklerimizdir.
"Adil "Emekli Sistemi" tez kurulmalıdır. "
Sadece Cumhurbaşkanı-Başbakan-Genel Kurmay Başkanı ve Diyanet İşleri Başkanlığı yapanlara koruma ve emniyet ayrıcalıkları verilebilir.
(Örneğin,1,5-2 asgari ücret! Taban aylık kabul edilir.)
Endüşük emekli maaşının 7-10 katı maaş soygundur. Zaten rahat yaşamış varlık sahibi olmuşlardır. Bunca para fazladır.
"ONLARDA EMEKSİZ VATANDAŞTIR. ZATEN ÇALIŞIRKEN EMEK KARŞILIĞINI VERİLMİŞTİR."
Hangi padişahlık kalkmıştı? Çoğalttık! KAPİTALİST Kralık mı bu?
Birde ucube bir uygulama?
Eski yeni emekli arasında maaş farkı!
Pazarda fiyat! Eski- yeni emekli Farklı değildir.
Emekli mevzuatı acil değişsin.
Daha adil "Yeni Emekli Sistemi" Acilen kurulsun.
Örneğin
Taban maaş!
’35 yıl çalışanlara,1 güncel asgari ücret, yukarısına, 2 güncel asgari ücret! "TABAN MAAŞ" olsun.
Maaş hesabı!
Güncel Asgari ücret=Taban maaş+varsa dar gelirlilik kriteri bedeli +Çalışılan yıl x Önceki yıl enflasyon oranı = Emekli maaşı.
Maaşlar arası insani farklar!
6 ayda bir güncellenen dar gelirlilik kriterleri (eşler üzerinde taşınmaz yok, kirada/bekarı ve öğrencisi var/bakmakla yükümlü, engelisi, yetimi ve yaşlısı var vb.) Maaşlar arasındaki diğer farkları belirlesin.
Bunu ben düşünebiliyorum. Uzman devlet aklı daha adil düşünebilir.
Geçinilebilir. Ve adil dağıtım değil mi?
Şöyle de düşünülebilir?
Emekli de vatandaş eşit sayılır, tüm ayrıcalıklar ve maaşı artıran kriterler yok sayılır... Her emekliye eşit! 6 ayda bir güncellenen 3 asgari ücret maaş verilebilir.
Geçinilebilir olur...Çalışırken çok kazanma kriterlerine nasip olanlar, birikimi ile yine farklı yaşar.
Genç Emekliliği ve yükünü azaltmak için? Emekli hakkını kazanlar ve asgari ücret üstü maaş alanlara 60 yaşına kadar hak ettiği maaşın yarısı verilebilir.
İlk izah ettiğim Emekli Sistemi Faydalar!
*Çalışan memur maaşına her artışta aynen emekliye yansır!
*Erken emeklilik azalır.
*Herkes bir gün emekli olacak? Asgari ücret daha gerçekçi tespit edilir.
*Çalışılan yıl miktarı ile bir önceki yıl enflasyonu çarpımı maaş artışında eşitlik sağlar.
*Emekli maaşları arasında uçurum fark olmayacaktır.
*Eski sitemde ki fazla maaşlar dondurulur. Kaynak kazanılır.
Vergi mi?
Her ay emekliye ödenen maaşlar toplamının, bir önceki yılın, "ülke ekonomisi büyüme oranı" kadarı da hazineye "emekli maaşları vergisi" olarak yatırılır.
Emekli GÜÇSÜZ, yetmedi ek işte çalışamaz. Ömrünün ya sonbaharı yada kışındadır. Hakkını yiyen iflah olmaz.İnancımızda yaşlıya hürmet ve hizmet vardır.
Ayni yıl çalışanlar arasındaki uçurum maaş farkı! Bir kesimin maaşının bir kesimi 7-10 a katlaması hırsızlık ve zulümdür.
Kinse istediği işi seçme imkanına sahip değildir. Ama insandır. Bireyin eğitimi yeteneği ve yüksek kadro nasibi, iş riski, daha çok maaşlı iş bulmada farklılık olarak öne çıkmaktadır.
Her çalışana çok kazanma imkanı verilmelidir.
Emeklide vatandaş eşit olmalıdır. Farklı yaşam herkesin kendi birikimi ile olmalıdır.
Devlet Bütçesinden tasarruf ile insana ve emeğe katkı sağlasın.
Kapitalizmin yönü, adil devlete dönsün.
Hiç olmazsa büyük israflar, yüksek maaşlar kalkar.
Üst tabaka sınıfı azalır ya da ortadan kalkar.
Emek sarfı olmadan; ayrıcalıklar, kamu sırtından asalak yaşamlar son bulacaktır.
Sıkı denetim olur. Kalkınma asla durmaz.
Emeğe insana değer artar.Topluma huzur gelir kardeşlik gelir.
GENEL OLARAK;
Dünyada haksız paylaşan, ülkelerden bir kaçıyız. Kapitalizmin en acıma sızını yaşıyoruz.
İNANÇLI İNSANLAR DOLDURMAYA BAŞLADI MAKAMLARI, BİR ŞEYLER DEĞİŞMEYE BAŞLASIN.
Her imkanı bulan! SİSTEME ALIŞIVERMESİN.
*GÜN GELİR ÜLKE ZENGİNLEŞİR. BİR İKTİDAR ÇIKAR, DİNİ BAYRAMDA DA AYLIK NET MAAŞIN % 25-50 Sİ KADARDA İKRAMİYE VERİR, İNŞAALLAH.
*
Evliliğe teşvik için!
*Aile yardımı "en az yarım asgari ücret" olmalıdır.
*25 yıl bir fiil evli kalmış, 55 yaşına girmiş, emekliyi hak edecek kadar sigortalı çalışmamış, dar gelirli aile (eş tek maaşlı, kirada yada eşi ile paylaştığı meskeninden başka adına bir mesken ve gayri menkulu yok) "ev hanımlarına " hiç bir bedel ödemeden, ölene dek "yarım asgari ücret " "GEÇİM DESTEK MAAŞI" verilmesi alâ olur.
Benzer düzenlemelerde?
Prim bedeli olarak istenilen miktarı fukara ödeyemez.
Yine varlıklı ve imkanı olanlar yaralanıyor. Fukaranın sahibi yok?
Devlet imkanlarını, maaş ve ayrıcalıklı kullananların, maaşları yeni sisteme bağlanıp ayrıcalıkları kaldırılmalıdır.
Devlet kamuda israfı önler, harcamaları önce insan odaklı kullanılabilir.
İNŞAALLAH!
YAVAŞ YAVAŞ ŞU VAHŞİ KAPİTALİZMİN DİŞİ KIRILIR.
ALIN TERİNE SAYGI LÜTFEN!
GAYEMİZ İNSANI YAŞATMAKTIR.
SELAM VE DUA İLE.