- 633 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
10 NİSAN POLİS TEŞKİLATI’NIN KURULUŞ GÜNÜDÜR
Değerli okurlarım , dün nette olan sıkıntıdan dolayı yazamadım .
***Polis teşkilatının 171 . yılı . Polislerimizde tıpkı Askerlerimiz gibi kahraman dır . Vatan için Bayrak için Şehit olan Polislerimize Allah’tan rahmet dilerim
*Nisan ayının 10’dan başlamak üzere bir hafta polis haftası olarak kutlanır.
İlk Polis teşkilatı kuruluşu 10 Nisan 1845 yılı ve tarihi Türk Emniyet Teşkilatı açısından önemli bir noktadır. Çünkü bu tarihe kadar zabıta olarak nitelenen teşkilat, 10 Nisan 1845 den itibaren polis adı altında hayata geçmiş ve Emniyet Teşkilatının kuruluş günü olarak kabul edilmiştir.
* Genel olarak polis, bir ülkenin sükûn, güvenlik ve düzenini sağlamak ve korumakla görevlidir. Bunu yerine getirirken önceden belirlenmiş müeyyidelere uymakla yükümlü ve hükümet tarafından alınan ve yerine getirilmesi istenen kararların icrasını sağlamakla görevlidir.
*Son zamanlarda doğu İllerimize de gönderilip sukuneti sağlamaya çalışılmaktadır.
Fakat sadece 7 ayda verdiğimiz şehit sayısı :
***Resmi arşivlere göre; Eylemlerin başladığı 2015 Haziran’ı başlangıç alırsak 9 Eylül’de şehit sayısı 109, 11 Ekim’de 145, 1 Kasım’da 167, 22 Aralık’ta da 204’e ulaştı.Bu rakamlar sadece Ocak ayına kadar olanlar. Ocaktan bugüne kadar varın siz hesaplayın .
***Bugün itibarı ile de maalesef yaralıların içinden hayatını kaybeden tüm sınıflardaki güvenlik görevlileri ile birlikte şehit rakamı son yaklaşık 7 ayda 236 rakamına ulaştı. Bize rakam söylemek ne kadar kolay geliyor değil mi? 236. Ama ya o acılarla kavrulan aileler. Ne hale geldik.
***Allah’ım, Askerimizi ,Polisimizi düşmanlardan korusun. Acı yaşatmasın Ailelere .Artık gözyaşı dinsin .
Polis teşkilatının 171. yılını kutlar, Aziz Şehitlerimize Allah’tan rahmet dilerim .
Huzurla kalın
Muharrem değirmenci
YORUMLAR
Güvenlik teşkilatlarına verilebilecek engüzel hediye; dürüst bir Türk Vatandaşı olmaktır... böyle bilir- böyle yaşarım...
Bir, Polis- Halk Koşusuna katıldığım da oldu... dede yaşımda. O gün aldığım iki tebrik ve Vâli Âdil Yazar Beyin sürpriz dâvetinin fotoğrafları eşsizdir.
Şehidlerimiz hüznümüz olduğu kadar, gurûrumuzdur.
Teşekkür ve Selâm ederim.
kadiryeter Kadir Yeter. 11.4.2016 TRABZON.
İlgi: http://edebiyatdefteri.com/siir/104114/sana-tas-atmam-dostum.html
MUHARREM değirmenci
Kolluk kuvvetlerimizin kah terörle mücadelede olsun, kah asayisi saglamada olsun üstün gayretlerini ne kadar tebrik etsek azdir.
Devletimizin bir huyu var ki aslinda anlamak pek mümkün degil. Dünyanin her ülkesinde, o ülkenin memurlari devletin birinci sinif insanlari olarak, en iyi sartlarin saglandigi ve imkanlarin en kaliteli sekilde sunuldugu kesim iken, bizde nedense memuriyet zul çekme makami gibi.
A'dan Z'ye tüm memurlar normalde devletin bel kemigidir. Memuruna iyi bakan devlet abad olur, sirti yere gelmez. Memurlar içinde de gözbebegi iste kolluk kuvvetleridir, hele de Türkiye gibi bir ülkede hiçte kolay degil polis olmak. Öyle günler yasaniyor ki vatanimizda, kolluk kuvveti mensuplari evden helalleserek çikiyorlar.
Bir tane polisimizin gözyasina, bir tane polisimizin evladinin öksúz veya yetim kalmasina birakin Kandil Dag'ini, Kandil Dag'inin da bir parçasi oldugu tüm Zagros Siradaglari yerle bir edilir.
Kuzey Suriye'nin 5 milyon insani benim 1 tane polisimden kiymetli degildir, fakat gel gelelimki devletimiz dönüstürülmekte, her taraftan kusatilmis vaziyettedir.
Türk askeri, Türk polisi ve bilumum Türk memurlarin Allah yardimcisi olsun.
Allah gazilerimize güç, kuvvet, saglik sihhat versin.
Sehitlerimizin ruhlari sad olsun, aziz hatiralari ilelebet yasatilsin unutulmasin, her birinin isimleri yasatilsin.
Muharrem beg sizi tebrik ediyorum bu güzel paylasiminizdan dolayi.
Saygilarimla,