- 469 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİNE DOĞMAK
İhtiyacınız olduğunu anladığınızda hani hiç kimse olmaz ya telefonun ucunda, gözlerinizin ufku taradığında. Sağa sola bakarsınız kalp ritminizden bile titrer elleriniz ve çaresizliğini anlarsınız.
Üşürsünüz, küçüldükçe küçülürsünüz ya hani...
Koskoca âlem dar gelir bir anda tezat olur iç-dış bütün dünya.
Anlarsınız sonra,
Aslında bu anı dondurmanız gerektiğini ve bir daha hiç aklınızdan çıkarmama önceliğini…
Fakat unutursunuz sonra.
Ya da unutmak istersiniz belki de, yaşamın yoğun temposuna sözde uyum adına...
***
Unutulmaması gereken şudur aslında; her an ve sadece yaratıcı var insanın yanı başında.
Hep vardır birileri de vardır zaman zaman etrafında fakat hepsi de dolaylı olarak yine vesiledir bir tek kalıcı olan sensindir senin yanında.
Kalabalık ya da tenhalıkta.
Ulaşılması, dayanılma ve sığınılması gereken yalnızca "O".
Bunu yok saymanın bedeli işte o tüm kaosun nedeni.
Oysa bir kere çözümlemeye başladı mı insan kendini, sıkıntının basamak, ödülün aksaklıklara dönüşeceğini.
Çünkü burası dünya ve sonuç burada değil çok sonra...
Kusur insanın nisyanında aslında…
Yalınlık yalnızlık değil, ihtiyaç ittifak edilmiş bir zaruret hiç değildir. Bu insanın özgüvenini korumak için sığındığı bahanelerdir. Fakat özgüven gerektiğinde kendini eleştirmeyi cesurca yapabilme, özür dilemekle affedebilme özverisinde bulunabildiğinde gerçekleşir.
Doygunluk ruhta, emniyet kalpte, istikamet akılda. Tecrübeler olgunluğun başlangıcı, geleceğe ise rotadır. “Keşke” yaşadığının farkında olmayanların mottosudur.
Hepsi bu.
Duvarlar ya karşına alırsın ya da sırtını yaslarsın!
Hayatı kuşatmak, olayları cesurca yaşamak, anlamak cevapların yanı başında olduğu inancına olan tutarsızlıktandır.
Başkalarına günah keçisi muamelesi yapmak hem çözümsüz hem de zulüm değil midir?
Çünkü insan iyi ya da kötü kendisine dönen davranışın muhataptan geldiğini düşünse de onun kendisine nasıl davranacağını düşünce ve söylemleri ile yine kendisi belirler.
Kendi kişiliği üzerine düşünmek, sorgulamak ise geliştirici. Değilse de; insanın kendisi ile meşguliyeti dünyanın en zevkli işi...
Zehra Asuman – Denemeler
08.04.2016
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.