- 547 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İRŞAD
Sevgili peygamberimiz, Hazret-i Muhammed Mustafa(S.A.V) insanları soru cevap metodu ile irşad ve tebliğlerine bazı örnekler…Peygamberimiz(s.a.v)’in hayatına baktığımızda soru cevap yoluyla irşad metodunu çok kullandığını çok görürüz. Mesela; Peygamberimiz, bir gün insanları safa tepesine çağırmış, Muhammedül Emin, önemli bir şeyler söyleyecek diyenler, koşup gelmişler, safa tepesinin etrafını doldurmuşlardı.Sevgili Peygamberimiz bu büyük kalabalığa hitaben:
Ey insanlar, size şu tepenin arkasında kılıcını kınından sıyırmış bir ordu var , bizi şimdi kılıçtan geçirecek desem buna inanır mısınız? buyurdu.kalabalık insanlar,Evet, inanırız. Sen Muhammedül Emin’sin hep doğruluk ve doğru söz üzeresin,diye bağrışarak cevap vermişlerdi.
Bunun üzerine sevgili peygamberimiz,iki cihan Güneşi,O zaman şunu asla unutmayınız ki “La ilahe illallah Muhammedün Rasülallah” deyipde, Allah’ın emirlerini yaşamaz iseniz, dünya ve ahirette pişmanlık ve Hüsran ile cehennemlik olup kendinize yazık etmiş olanlardanlacaksınız, bu kelimeyi söyleyin ve Allah’a itaat edin ki, kurtuluşa erersiniz,manasında seslendi.
Ve Böylece, daha peygamberliğin ilk gününden itibaren Allah’tan başka Allah yoktur, Muhammed O’nun kulu ve elçisidir, demenin önemini,GERÇEK İMANIN ÖNEMİNİ ortaya koymuş oldu. Bu sözü, dil ile söyleyip, kalp ile tasdik etmenin ebedi kurtuluş olduğunu, insanlığa haber verdi,Tebliğ etti...
Yine bir gün sevgili Peygamberimiz(S.A.V) Ashabına:
-Söyleyin bana,sizden birinin kapısının önünde bir nehir aksa ve o kimse o nehirde günde beş kere yıkansa, onun üzerinden kirden, pastan bir şey kalır mı? Diye buyurdu.
-Ashab: Kalmaz Ya Rasulallah diye seslendiler.
Peygamberimiz(S.A.V) işte bunun gibi, günde beş vakit namaz kılan kimsenin üzerinde, günah ve kir pasından hiçbir şey kalmaz, buyurmuşlardır.
Yine bir gün, Peygamberimiz(S.A.V) Ashabına: -Bilir misiniz size göre müflis kimdir?
-Ashab-ı Kiram: Ya Rasulallah, bize göre müflis; Çok zenginken, parasını, malını, mülkünü yitirip, parasız, mal ve mülksüz kalandır.
Peygamberimiz:_Hayır, gerçek müflis, gerçek iflas eden, kıyamet günü mizan terazide sevabı çok olup da sonra o sevapları kaybedip cehennemlik olandır, buyurdu. Zira bu kimsenin sevap kefesi ağırdır, fakat dünyada iken, ona hakaret etmiş,onu bunu Gıybet etmiş,kibir yapmış, kardeşini küçük görmüş onu aşağılamış,onu bunu dövmüş,ona buna sövmüş, Hakaret etmiş, kul haklarını üzerine geçirmiştir.
Her hak sahibi hakkını aldıkça sevap kefesi boşalır. Nihayet Hak sahiplerine vereceği sevabı kalmaz. ve nihayet Hak sahiplerinin alacağı kadar hakları,onların günah kefesinden alınıp kendi günah kefesine konur. Ve bu kimse cehennemde daha şiddetli yerinde azap görecek duruma gelir. İşte, gerçekten ( İFLAS EDEN KİMSE BU KİMSEDİR,) buyurdu.
Yine sevgili peygamberimiz, şehitlerin efendisi, Hazret-i Hamza’nın ve birçok sahabenin şehit olduğu uhut savaşından dönerken şöyle buyurmuştur: “Bizler, küçük savaştan döndük, büyük savaşa gidiyoruz.”
-Sahab-i Kiram: Ya Resulallah, bundan daha büyük savaşa nedir acaba demişler,
-Peygamberimiz: Bundan daha büyük savaş, nefisle savaştır, buyurmuştur.
Nefisle savaşın Allahü Teala’nın emrettiklerini işleyip, haram kıldıklarını terk etmek olarak açıklamış, şeytan ve nefse muhalefetin, Allah rızasına sebep olacağına bildirmiştir.
Bir gün yine sevgili Peygamberimiz iki cihan Güneşi, Ashabına, size Gerçek Pehlivan kimdir?diye sormuş,onlarda Gerçek Pehlivan Rakibinin sırtını yere vuran dır,Galip gelendir,demişler,Sevgili Peygamberimiz Hayır gerçek pehlivan Rakibinin sırtını yere vuran değil,Hiddetlendiği zaman ( şeytana uymayıp) Hiddetini yenendir,buyurmuştur.
Sevgili Peygamberimiz(S.A.V) soru cevap şeklindeki irşadına daha birçok örnekler vardır. Fakat, bu konuda şimdilik bu misalleri vermekte faydalı görüyorum.
Ne mutlu O’nu canınd daha çok sevenlere, O’nun sevdiklerine sevip ahlakı ile Ahlaklanan lara.
08.03.2016
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.ANKARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.