- 7564 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YUNUS EMRE DEN SEVGİ HOŞGÖRÜ ÖĞÜTLERİ
Bilindiği üzere yüce Allahın veli kulları vardır. Yüce Allah her yüz yılda müslüman toplumlarda yol gösterici,irşadçı ve Davetçi,veli kullar var eder.ve onlar kuran ve sünneti kendilerine rehber edinerek insanları Hakka ve Hakikate Davet ederler.insan topluluklarında her asırda bir çok Veli kullar bulunabilir.Kuran ve sünnetten aldıkları ilhamlarla insanlara çok güzel örnek olurlar.Ve çok güzel davranış ve sözlerle irşad görevini yerine getirirler.
işte gönüller sultanı Yunus Emre Evliyaların başında gelmektedir.Allah,Peygamber ve insan sevgisini çok güzel Dile getirmiştir.Mesela Allah Aşkı ile ilgili ( Ne varlığa sevinirim,Ne yokluğa yerinirim,Aşkın ile avunurum,Bana seni gerek seni.)(Eğer beni öldüreler,külüm göğe savuralar,Seni anda çağırır,BANA SENİ GEREK SENİ.)(CANLAR CANINI BULDUM BU CANIM YAĞMA OLSUN, BALLAR BALINI BULDUM KOVANIM YAĞMA OLSUN.)derken,ve ( Dertli olan Eyyüb ile , gözü yaşlı yakub ile, OL MUHAMMED MAHBUB İLE .çağırayım mevlam seni .) sözleri ile ne güzel ifade etmiş Yüce Allah Aşkını,Yüce Allah sevgisini..
Gönüller sultanı yunus emremizin insan sevgisi ve hoşgörülü olmakla ilgili bir çok vasiyet leri vardır.Gönül yıkmayı en büyük günah olarak tarif ederken gönül yapmayı,Gönüllere girmeyi de en büyük fazilet,en büyük sevap olarak kabul eder.ona göre gönül kırmak Mubarek Kabeyi yıkmak gibi çok büyük bir günah dır.
Şimdi yine o mübarek Allah Dostunu pür dikkat can kulağı ile dinleyelim.bakın insan sevgisi ve hoş görü ile ilgili ne kadar güzel sözler söylemiş,( Gelin tanış olalım,İşi kolay kılalım,Sevelim sevilelim,BU DÜNYA KİMSEYE KALMAZ.)
( Ben gelmedim Dava için,Benim işim sevgi için, Aşkın yolu Gönüllerdir,Gönüller yapmaya geldim.) ( Elif okuduk ötürü,Hece eyledik ötürü,Yaratılmışı hoş gördük YARADANDAN ötürü.)
(Eğer bir kez GÖNÜL YIKMIŞ isen,Bu kıldığın Namaz değil,Yetmiş iki millet dahi,Elin yüzün yumazdeğil,)(Bir Hastaya varmış isen,bir yudum su vermiş isen , Yarın sana karşı gelir,Cennet şarabını içmiş gibi.)
İnsan her zaman Allah ve Peygamber sevgisini kuvvetli ve sağlam tutarak bir ömür yaşamalıdır.Bunun içinde evliyaların, Allah dostlarının sözlerini unutmamalıdır.
Sevgilerin en yücesi olan Allah Peygamber sevgisini korumak ve muhafaza etmek için insan ne kadar gayret gösterse,çalışıp çabalasa da yine azdır,zira insanın ebedi kurtuluşu bununla mümkün olacaktır.Bu düşüncelerle Gönüller sultanı yunus emrenin peygamber sevgisi ile ilgili sözlerinden den hatırlatmalarda bulunmak istiyorum.
bu bizlerin imanını ve ibadet Aşkını dahada kuvvetlendireceği kanaatindeyim.
şöyle sesleniyor o büyük veli,iki cihan güneşine
(Araya Araya bulsam izini,izinin tozuna sürsem yüzümü,Hak nasip etse de görsem yüzünü,YA MUHAMMED CANIM ARZULAR SENİ ) (Bir mübarek sefer olsa da gitsem,Kabe yollarında kumlara batsam.O mübarek cemalin bir kez düşte seyretsem,YA MUHAMMED CANIM ARZULAR SENİ )
( Arafat Dağıdır bizim Dağımız,orada kabul olur bizim Duamız,Medine de yatar Peygamberimiz,YA MUHAMMED CANIM ARZULAR SENİ.)
( Yunus medih eyledi seni Dillerde,Sevilir durursun hem GÖNÜLLERDE,Ağlaya ağlaya Gurbet illerde,YA MUHAMMED CANIM ARZULAR SENİ.)
Gerçekten,Yunus emremizin Allah,Peygamber,islam ve Kuran sevgisinden aldığı güzel ilhamlarına, güzel sözlerine hiç doyum olmuyor.
Yine o büyük Velinin, sevgi ve Hoşgörü ile ilgili,çok güzel olan şu mısrasını da hatırlatmak istiyorum.Bu mısra bizim sevgi ve hoşgörü üzere yaşamamızda çok yardımcı olacaktır.şöyle der O büyük Veli.(CÜMLELER DOĞRUDUR SEN DOĞRU İSEN, DOĞRULAR BULUNMAZ SEN EĞRİ İSEN.) Maulumuz olduğu üzere bu insanlarla iyi geçinmek,onlarla Kardeşlik ve Dostluk bağlarını kuvvetlendirmeye çok güzel bir misaldir.
Yalnız şunuda ututmamak kazımdır ki,çok zaman da Doğruyu söyleyen,Doğruyu savunan kimsele yalnızda kalabiliyor şu imtihan Dünyasında,mesela Yunus Peygamberin, ve yine bir çok peygamberlerin yıllarca Çevresindeki insanlara peygamberliklerine inandırıp ikna edemedikleri gibi.Tabii ki,Hidayet ancak ve sadece Allahdtndır...onun için Hak bildiğin yolda yalnız kalsan da yörüyeceksin,denmiştir.Büyük Filezof GALİLE Ölüm sehbasında Dünya dönüyor dediği için işkence ile edam edilmiş,Dünya dönmüyor sözünü söylede kurtul diye teklif edenlere,BEN DÜNYA DÖNMÜYOR DESEM DE YİNE DÜNYA DÖNÜYOR,DİYE ÇOK GÜZEL CEVAP VERMİŞ.
Ve yine Doğruluk Aşığı bir Düşünür yalancı dünyada tek kalmış Hanımından başka kendisine ve söylediği sözlere inanan olmamış,suçsuzluğunu bir türlü ispat edememiş,ve Yuhalanarak,İdam sehpasına götürülürken, Gözü yaşlı Hanımı,
Bey Bey sen Suçsuz yere idam ediliyorsun,en çok üzüntüm ve gözyaşlarım bundan,deyince de,
- HANIM,HANIM,İYİ Kİ SUÇSUZ YERE İDAMA GÖTÜRÜLÜYORUM,BİR DE SUÇLU OLARAK GÖTÜRÜLMÜŞ OLSAYDIM,BU ÇOK ÇOK DAHA KÖTÜ BİR DURUM OLURDU,demiş.
ATALARIMIZDA, DOĞRU BİLDİĞİN YOLDA YALNIZDA KALSAN YILMADAN YORULMADAN YÜRÜ... VE DOĞRUYU SÖYLEYENİ DOKUZ KÖYDEN KOVARLAR.) sözünü boşuna dememişler,boşuna tavsiye etmemişler,.. Allah, her zaman,her yerde yar ve yardımcımız olsun.Amiiin.
Abdulkerim KAYA,EMEKLİ VAİZ.
03.04.2016 ANKARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.