MEMLEKET GAYYA KUYUSU
Güvenli yer neresidir? İnsanın evi, okulu güvenli olamıyorsa, o saatte Bağdat caddesinde ne arıyordun diye soranlara sormak lâzım. Bağdat caddesine gitmeye ne hacet var ki ? Pislik içimize bulaşmış. Daha önce bu suçu işleyip, gömlek kravatla iyi halden salıverilenler her yerdeler…
Memleket resmen gayya kuyusu; pislik diz boyunu geçmiş boğazımıza kadar gelmiş ve içinde debelenip duruyoruz. Bir de ortada, alan razı veren razı durumu yaratılmakta.
*Çok zaman geçmedi üzerinden, bu durum için imza kampanyası bile düzenlenmişti. Bir üniversitenin yurt kapısının girişi ıssız ve karanlık olduğu için genç kızlar aşırı söz tacizi ve yurtların pencerelerine tutulan lazer ışığından rahatsızlıklarını dile getirince duyulmuştu.
******
Bir yandan, öte yanda size bilmem kaç huri verilecek diye beyinleri yıkanıp öte tarafa kendilerini patlatıp giden beyinsizler. Bre beyinsizler !Şimdi size huri veriliyorsa, kadınlarınıza da Nuri verilecekse o zaman ne olacak?! Tövbe tövbeee insanı dinden imandan eder bunlar yahu.
******
Bir yandan öbür tarafa gitmeden kendi kendine huri yaratan, kendini beyinli zanneden iğrenç,irinliler. Ha bir de bu hastalıklıların din üzerine eğitim almış olmaları ilginç ve bence üzerinde araştırma yapılması gereken bir konudur ki, bu vesile ile bir ihtimal önlenebilmesi mümkün olabilir mi? ACABA?!
******
Nasıl bir memleket olduk, nasıl bu kadar sapkınlık, sapıklık, iğrençlik içinde yaşayabiliyoruz. O kadar ki, aklına esince hayvana bulaşan sapıklarımız bile var/lar ama bu işi bir türlü çözemeyen, bu iğrençlikleri öteleyecek, caydırıcı cezalar verecek bir hukuk yasası yok.
Ve ne yazık ki, yasaların çıkmasını kendi elleriyle, yani ellerini kaldırarak red edenler var. Peki bu red ediş eylemini neye göre yapıyorlar? Kendi anneleri, eşleri,kızları,kızkardeşleri,teyzeleri,halaları hiç akıllarına gelmiyor mu?
******
13 yaşındaki bir çocuğa öz babası, ağbisi,amcası nasıl başka gözle bakabilir, nasıl kıyabilir ? Bu nasıl bir manyaklık,bu nasıl bir sapıklıktır, bu nasıl bir hayvanlıktan öte bir vakadır. İnsanın okurken deliresi geliyor.
Midesi olanların midesini bulandıracak olan, bir günde beş farklı cinsel istismar olayı ve birçoğunda aynı hikâye. Kafadan serbest bırakmalar,yaş büyütmeler,rızası var, iyi hâl, anlayacağınız var da var.
*********
Bir memlekette akıl , iz’an olmayan açıklamalar bu konudan yetkili kişiler tarafından yapılamıyorsa söylenecek ne kalıyor geriye?
*Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Sema Ramazanoğlu, Ensar Vakfı’na yöneltilen cinsel istismar iddialarına ilişkin, “Buna bir kere rastlanmış olması hizmetleri ile ön plana çıkmış bir kurumumuzu karalamak için gerekçe olamaz” dedi.(gazete alıntısı)
<BUNA BİR KERE RASTLANMIŞ OLMASI> demek ne demektir acaba? Ha bir kere, ha bilmem kaç kere! Buradaki olay OYUNCAK olayı mıdır? Öğretmeni, bir çocuğun elinden oyuncağını almış gibi konuşuyor bakan hanım. Nasıl ve hangi gözle bakıyorsa?!
*Bu çocukların elinden hayatları alınmış ve de çalınmıştır bundan ötesi var mıdır? Bu ölümü yaşamak nasıl bir cehennemdir. Ölüm paklıktır,ölüm ecel yoluyla gelir, uçar gider ruh, o gelince zaten sen yoksundur. BU ÖLÜM başka bir ölüm, hergün aynı cehennem azabıyla yaşarken ölmek ve bu travmayla sonrası yetişen bireyden hayır beklemek mümkün müdür?
*Psikologlar çocukların yetiştirilirken aşırı baskıcı tutum ile ayıp günah kavramlarının çokça kullanılmasından dolayı bu durumla karşı karşıya kalınılabileceğini söylemekte. Ve cinsel istismara maruz kalan çocuklar ileriki yaşlarda, aynı eylemi gerçekleştirerek bunun intikamını alma yoluna gidebileceklerini belirtmektedirler.
*Hayret veren şey 4 yıl boyunca “fark edilmeyen” olay bu , dile kolay 4 koca yıl : 4 kere 365 gün
Ya diğerleri; Kartepe’de bulunan bir gençlik eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çocuklara kötü muamele yapıldığı ortaya çıktı. Adı üzerinde Rehabilitasyon merkezi, burada kalan çocuklar, gençler, rehabilite edilmek için o kurumda bulunuyorlar ve bazı becerileri kazanmak için, sosyal yaşantıya uyumu arttırmak için o kurum içerisinde kalıyorlar. Ancak gerçekte, onları rehabilite edecek olanların rehabiliteye ihtiyaçları var. Nasıl bir caniliktir bu ve bu insanlar yaptıklarından zevk alarak hahkalar atmaktalar. İnternette KOCAELİ MANŞET te görüntüleri var, tabii kaldırmaz iseler. İnsanın izlerken kanı donuyor.
* Bir başka olay İzmit’te rehabilitasyon merkezi olduğu söylenen ancak tabelası bulunmayan bir binadan gelen çığlıkların vatandaş tarafından kaydedilmesi üzerine ortaya çıkıyor.
Bunun üzerine vatandaşa cezai yaptırım uygulanıyor ama esas ilgili merci bakanlık olan yerden bir açıklama yok ne yazık ki. Konutun bulunduğu yerde kamera ve fotoğraf yasağını belirten bir ibare var mı? Yok ise, bölgede fotoğraf çekeni suç duyurusunda bulunulur muydu?
*Burada istismara uğrayan çocuklar bulunuyor ise, istismara uğrayan ve orada bulunan bu çocuklarda ne gibi sağlık sorunu vardır ki, pencereye çıkıp dışarıda gördüklerine “ bizi kurtarın” diye bağırsınlar?!
“Bu konuda en ufak yanlış ve yasalara aykırı tutum ve davranışın kabul edilemeyeceği ve varsa sorumluların en ağır bir şekilde cezalandırılacağı açıktır." Şeklinde yapılan yetersiz bir açıklamayla mı kalacak, yoksa ilerleyen zamanlarda ortaya yeni bir skandal mı çıkacak? Peki biz bunu görecek miyiz ?!
******
“Tecavüze, istismara sıfır toleransımız var” diyen bakan hanımın sırtında bol sıfır yüklü bir bela var ancak kendileri bunun ne kadar farkında işte konuşmalarından anlayamadığımız tam da bu aslında.
SON SÖZ:
“Bazıları, bazı şeylerin bazı yerlerde yayınlanmasını istemez. İşte o şeylere haber diyoruz.
John KEANE, Siyaset Bilimi Profesörü
*******
Hâdiye Kaptan
YORUMLAR
Acaba diyorum, önceden de böylesi insanı iğrendiren olaylar var mıydı?
Yoksa biz mi duymuyorduk.
Duymuyorduk deyince yıllar önce yaşanmış ama hâlâ aklıma geldikçe
beni üzen bir taciz olayı, daha doğrusu olayları var.
Bunu yapan sapık bir baba, önce büyük kızına cinsel tacizde bulunmuş
Sonra küçüğe yapacakken büyük kız sanıyorum annesine söylemiş.
Adam geberdi gitti. O kızlardan birini gördükçe anımsarım.
Son günlerde ülkemizde yaşanan aileden sorumlu bakana dek uzanan skandal olay, hepimizi etkiledi
üzdü. Gerekenlerin yapılmayışı ise kat kat üzdü.
Güncel bir konuydu.
tebrikler,
sevgilerimle..
sahaf
Eskiden böyle değildi,küçük yerlerde bir hırsızın bile kim olduğunu bilirdik.
Ayla adında bir kız çocuğu kaçırılmıştı, bulunamadı, o büyük olay olmuştu o zaman. Zaman geçtikçe insanla birlikte kirlendi dünya.
Ayırdığınız zamana gecikmiş teşekkürlerimle.
Sevgiler selamlar gönderdim.
Gerçekten ahlâki yönden büyük bir çöküntü içindeyiz. Gün günü aratır, artık neye üzüleceğimizi bilemez olduk. Biri diğerini bastırır oldu. Terör saldırıları sonucu ölen vatandaşlarımıza, şehit düşen güvenlik güçlerimize mi üzülelim, çocuklara yapılan iğrenç ötesi, insanlık dışı sapkınlıkları mı ?
Allah' ım sonumuzu hayır eylesin. Duyarlı yüreğiniz var olsun Hâdiye Hanım. Selam ve sevgiyle.
sahaf
Ne yazık ki, hal ve gidişte sıfırız. Yarınımızı hayreylesin Rabbim.
Sevgi ve selamlar gönderdim.
gün günü arar olduk şaşkınlık içindeyiz...allah sonumuzu hayırlara getire saygılar usta.... özlemişiz sizi....
sahaf
Teşekkürler ederim.
Selamlar ile
Millet hipnotize edilmiş, celladına ölümüne meftun olmuş durumda. 30 küsür insanın katledildiği Ankara daki bombalı saldırının olduğu gece en fazla reting alan program Acun un yarışması ise artık bu millet hakkında söylenecek söz kalmamıştır. Fuhşiyatın, uyuşturucu bağımlığının, boşanmaların, cinsel istismarların zirve yaptığı bir ülkede Reza gibilerine " HAYIRSEVER BİR İŞADAMI " deniliyorsa ve bunu söyleyenlet din'den diyanetten bahsediyorsa, diyecek bir söz kalmamıştır. Yazık ki durum bundan ibaret. Bana yılan dokunmadıktan sonra bin yaşasın mantığı ile daha ne kadar gidilir bilöiyorum ama şu bir gerçek ki en tehlikeli insanlar büyük yerlere gelen küçük insanlardır. Aĺlah sonumuzu hayr etsin. Tebrik ve saygılarımla sayın erbab ı kalem. Saygılarımla...
sahaf
Memleketin durumu içler acısı ama gören yok, hiç birşey yokmuş gibi hareket edilmekte. Anlamak mümkün değil. Bizler ancak yazılarımızla feryat ediyoruz. İnsanlar ya bana olsaydı demiyorlar hiç.
Allah'ım diyorum yeter bizi sınadığın artık bir çıkış yolu göster. Rabbim sonumuzu hayreyleye.
Umalım, dualarımızla yarınlar güzel olsun.
Teşekkür ederim ayırdığın zamana.
Çokça selamlar gönderdim.
Bu ülke nereye gidiyor anlamış değilim..Sanki insanlarımıza afyon koklattılar uyuyorlar maaşallah..Kimse ne oluyor demiyor.. Çevreme bakıyorum hiç kimse ses çıkarmıyor..Kendi çıkarlarından başka hiç bir şey umurlarında değil.. Çocuklar diyorum.. Yüzsüzce başlarını çeviriyorlar. Bir kadın ya bakan olmuş koltuk sevdasına utanmadan o açıklamayı yapabiliyor..Merak ediyorum kendi çocuğuna yapılsa bir kereden bir şey olmaz diyebilecekmiydi. Yazıklar olsun.
inanın tedirginiz. Ama bu tedirgin olanlar ne yazık ki fazla değil. Bu gidişattan korkmaya başladım.
Ayvazım Deniz tarafından 3/31/2016 3:12:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ayvazım Deniz tarafından 3/31/2016 8:25:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
sahaf
Dualarımız güzel günler için olsun.
Rabbim bizi sınamasın artık.
Teşekkürler ederim ayırdığınız zamana.