- 693 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KURAN SİSTEMİN SESLENİŞİDİR..!
Merhabalar;
Dostlarım bilgilerimi yazmaya ve yanlış gördüklerimi eleştirmeye çalışan bir dost olarak,bilgi paylaşıldıkça çoğalır ilkesinden hareketle yzııyorum..
Kuran aslında,tekliğin yani evrensel sistemin seslenişidir..Tasavvuftaki SEYRİ SÜLUK fenâ hali (Allah’ta yokoluş) durumuyla ilgilenen dostlar, bazı yazarlardan etkilenerek,okuyarak tekliği yaşadıklarını zan ediyorlar..
Aslında seyri süluk,iki aşamalı bir yoldur.Zahiri ve batıni dir..Zahiri dışsal,batıni içsel ilerlemedir...Zahiri ilimleri almadan,OKUmadan batini içsel yolculuğa başlayanlar,sonunda tek kanatlı kuş gibi olurlar..
Dostlarım,Önce kuran OKUnacak..Oradan yola çıkacaksın ve tecelliler başlıyacak sana..Bu tecelliler sırasında iraden yok olacak duruma geleceksin..Yani seyr edenin hali, her hareket de her gördüğü şeyde Allahımızı görür..Bu hale gelen salik,kişi sırtına tek kanadı takmış olur..
Sonra batıni yolculuk olan içsel seyr başlar..Bu yolculukta çok kişinin ayağı kayar gider.Zor dur rıza lokması yutmak..
Bu yolculuğun tecellilerinde Zahirde gördüklerinin birliği yerine Allahımız zatıyla tecelli eder..Zat sıfatlarıyla..Zahiri fenâ da Allah dışındaki varlıklar yok olurken, batıni fenâ da görme durumu da yok olur... Ve burada ikinci kanadı takar salik..İki kanat olmadan uçabilirmisin?Tabii ki hayır...
Dostlarım sonra,Seyirler biter ve başarabilenler halk içine tekrar geri döner..Nereye Kurana döner..Orada seslenen bir dost var..Biz insanlara tekliler ediyor o dost..O dostumuzun teklifine uyanlar kurtulur diyor..Ama, o seslenişi her alim çözemediğinden dolayı,dostumuz hud suresi 116. ayetinde şöyle sesleniyor;Sizden önceki kuşakların söz ve eser sahibi olanları, yeryüzünde bozgunculuktan alıkoymalı değiller miydi? Ama içlerinden kurtarmış olduklarımızın az bir kısmı dışında hiçbiri bunu yapmadı. Zulme sapanlar ise içine gömüldükleri servet şımarıklığının ardına düşüp suçlular haline geldiler.Diyor dost..
O halde her kendini alim zannedenlere uyarsanız, bu ayete göre suçlanırsınız ve daha yola başlamadan sapmış ve şirk(bilinç kiri)ne bulaşmış olursunuz..
Bu yukarıda bahsettiğim zahiri ve batıni yolu aşmış ve iki kanadı takmış ve velayetin piri,Hz. Ali kv. Nebi ve resul olan Hz. Muhammed a.s.Nübüvet ile teklif ettiklerine döndüğünde hep adalet,hak için itilen kakılan,ezilenler için çalıştığı ve etrafını hep eşitliğe çağırdığı anlatılır..Ne hz. Muhammed as. nin Nede Hz. Ali kv. nin ihtiyacından fazla biriktirdiği görülmemiş.Hatta ihtiyacını dahi ihtiyaç sahiplerine dağıttığı bilinir..Ve dahi,İslamın bu yardımlaşma olduğunu,Kuranın bize teklifinin,ezilenlere her konuda yardım olduğunu söylemişlerdir...İman bu konuya dır..İman,yoldaki bir taşı kaldırmaktır..İman kuru kuruya inandım demek değildir...
Herkesi bakara suresi 219. ve 177. ayete ve 45 yerde infak edin geçen ayet tekliflerine uymayı bende teklif ediyorum..Öyle aşk ile yandım lakırtısı yapacağınıza,ezilenlere her konuda yardım etmeye teklif ediyorum..Ezenlere buğuza davetlisiniz..
Herkese selam ve sevgilerimle...
HASAN BELEK 28-03-2016
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.