- 817 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Sevgili Bermuda;
ülser ülser diye bir deyim yoktur! Bu bir..
Bana ülser ne demektiri söyledikten sonra , ''Yokluğu ülser ülser, kalbimde yollar açıp en acıklı melodiye dokunan titrekliğim'' cümlesini açıklayabilirsen aydınlanmış olacağım!..
"bende ilmik ilmik eriyorum dedim bir dizemde...
bana ilmik erime değil tanedir.. yorumu yapıldı bu mudur anlayış..?
Anlayış budur evet! Öyleyse deyimleri, tanımları vs.. boşu boşuna bilmek durumundayız.. imge oluşturacağım derken ,böyle garip şeylerle çıkarsak piyasaya; anlayışı sorgulamamız kaçınılmaz tabii ki!..
"Ya da gayretkeşlik ne demek biri söyleyebilir mi? Ve insan kendi gayretkeşliğine! nasıl şahit olabilir?" de demiştim?!!
Bunun da cevabını aldıktan sonra , hiçbir yazıya yorum yapmayacağıma söz veriyorum..
Madem ki herkes bu kadar iyi biliyor ; eleştiri yapmak anlamsız. Harika ötesi süper olmuş derim geçerim.Hatta abartıp süperman olmuş dersem kızmazsın umarım. Bu da "ilmik ilmik erimek" kadar tartışılmaz olur çünkü!..
Selam ve sevgilerimle..
ben anladığım yerlere harika dedim..
ve şiirsel bir anlatım olarak kanımca güzel olamaz mı? sevdiğim kısımları o zaman çıkarıp gösteriyorum ..
anlaşılmayacak bir nokta.. varsa hala...
Ne zaman elini uzatsan bana, yağmur olurdu yüreğim, kar yağardı ellerime. Sıcak tutuşlarında erirdim.. Ne zaman gözlerine bakmaya kalksam vurgun yemiş sonbahar yaprağı gibi düşerdim dizlerinin dibine. Acımı içime bastırmaya çalıştığımda alev alırdı yüreğim…
bana burda anlaşılmayacak bir yer bir kelime bir sözcük bulacak olan varmı?
Zulümkar sitemlerini boynuma doladığın günden beri kör kuyularda depreşip durmada senden uzak yaşamanın kasvetiyle ağaran yüzüm. Çünkü ben Yusuf’i duygularımı yaşamdan aldım, Yakubî duygularımı senden..
tabi bu da anlaşılmamıştır ...
sevgili enis hocam o cümleyi şöyle yazın bir de...
''Yokluğu ülser ülser, kalbimde yollar açıp en acıklı melodiye dokunan titrekliğim'' bir virgül nelere mal oluyor...
bende ilmik ilmik eriyorum dedim bir dizemde...
bana ilmik erime değil tanedir.. yorumu yapıldı bu mudur anlayış..?
Önemli olan ölümden önce ölebilmek, ölüme cesaretle teşebbüs etmek ve tüm masumiyetine rağmen boynunu mertçe ipe uzatabilmek.. Önemli olan, ölümü tüm acımtırak yanlarıyla tattıktan sonra İsrafil’in suruyla dirilişten önce aşkın sihirli marifetiyle dirilebilmektir.
şu paragrafın neresinde veya yazının neresinde kopukluk var hala anlayamadım..
şu mükemmel parafrafa bakın bi..
bence sayın büşra hanım siz yeterince okumuşsunuz... yazmaya devam edin..
şiirde mantıktan bahsediyorsan, kalbinden uzak duracaksın...' (Voltaire)
saygımla..
Böyle bir yazının günün yazısı seçilmesi çok manidardır!..
Anlatılmak istenen hiçbirşey doğru düzgün ifade edilememiş.
Günün yazısının okuyucular tarafından seçilmesi çok daha kötü.. Çünkü birşeyler yazıp yorum beklemek anlamsız bu şartlarda..
En basit örnek;
"Yokluğu ülser ülser kalbimde yollar açıp en acıklı melodiye dokunan titrekliğim!"
Bu cümlede bana ne anlatılmak istendiğini çıkıp söyleyebilir mi anlayan ve yazıyı çok beğenen arkadaşlardan biri?!!
Ya da gayretkeşlik ne demek biri söyleyebilir mi? Ve insan kendi gayretkeşliğine! nasıl şahit olabilir?
Yazan arkadaşa değil söylediklerim.. Ona söyleyebileceğim tek şey yazmayı bir süre erteleyip,okumaya ağırlık vermesi..
saygılarımla..
€nis tarafından 8/7/2008 1:17:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kulağa hoş gelen kelimeler bir araya getirilerek çok uzun ve süslü cümleler gördüm sadece.Yazıyı bitirince kendi kendime sordum.
Aklında ne kaldı?.Hiç birşey.
Ne anladım?Hiç bir şey.
Yazarımız ne dediğini zaten yazmış...Bu yazıyı günün yazısı seçenlerden bu yazıdan ne anladıklarını anlatmalarını rica ediyorum.
Yada bana anlama dersi versinler.LÜTFEN.
SAYGILARIMLA.
Bir hüdhüd kadar muştu yüklü ârafım!
Avuçlarımda gah beni ağlatan, gah beni gülümseten, ölmüş ruhuma hayat iksiri üfüren, yüreğime sevda rüzgarları estiren kelimelerinle avunup durmada yüreğimdeki serçe gecenin en derin halvetinde….
kıyaslanma oranında düşüncenin yazıya aktarılışı harika..
konudan kopmadan anlatabilmek her şeyi..
herkes bunu yapamaz(mesela ben.)
selam ve saygıyla..
tebrik ederim..