= Beyinin Reaksiyonları =
Ne çok kayıplar veririz kendimizden ‘’ hayata ‘’
Belli noktalarında ardı ardına…
Çoğu anlarımızda her şeyin üst üste geldiğini düşünür dururuz. Ama durmaksızın beynin tüm işlevlerinde ‘’ kalıtsal hasarlar ‘’ bıraktığımızdan habersizce. Sonra kimi anlayamadığımızdan çok neyi anlayamadığımızı düşünürüz. En çok bu yüzden kayıplarımız olur etrafımızda. Aslında aynada göremediklerimizden çok görmek istediklerimizle ilgileniriz her defasında. Kim bilir beynimizin kaçıncı evre geçişlerinde kendimizi bilmeden kaybederiz. Sonrasında cevabı olmayan yanılgılar içerisinde benliğimizi acı çekmeye sürükleriz. Devamında gelir; kötü sözler, sabırsız eylemler, kahır yüklü küfürler. Sonunda ise bütün fiziksel eylemlerimiz ile ‘’ ne oluyor bana ‘’ demekten çok karşı tarafa bütün suçu yüklemeye çalışırız. ‘’ Ne oldu sana da değiştin, böyle-şöyle! ‘’ değişen yargılarımız, değişen bakış açımız, değişen bizdik aslında…
Bu gibi düşüncelerin sonrasında belirsiz düşünceler ortaya çıkar;
Bknz: ‘’ –Neden hayat bize istediklerimizi vermez? Neden hep beni buluyor bunlar? Neden her şey tersine dönüyor? Mutlu olmaktan çok her defasında üzülen taraf ben oluyorum? ‘’
=Aslında her şey bir tek sizi bulmuyor, bir tek bu acıları ve kayıpları siz yaşamıyorsunuz. Elbette sizler gibi yaşayan ama fark ettirmeyen insanlar var ama o insanlar kendilerinden çok karşı tarafı ve etrafında bulunan kişileri de düşünen insanlar. =
Peki, biz hayata istediklerini veriyor muyuz?
Mükemmel olmayı ya da dört dörtlük olmayı beklemez hayat sizden. Size gerekli olan kadarını verir, çoğaltmak yahut en aza indirmeyi siz yaparsınız. Mesela bir yanda olumsuz bir şey verdiği zaman bunun tutum ve davranışları sizin elinizdedir. Yine aynı ölçüde mutluluk verdiği zaman bunu en zirveye taşıması da sizin ellerinizdedir. Ve yaşadığımız her şey bizim olgunluğumuzun belli aşamalarda güçlenme nedenlerindendir.
Belli aralıkta gerçekleşen kritik zamanlar var. Ve her şeyin istediğimiz gibi gitmeme olasılığı % 35 iken, her şeyin yolunda gittiği rakam aralığı % 65 ‘dir. Kimi insanlar bazı durumları anlamak yerine her şeyden vazgeçip yığılıyor olduğu yere. Ee tabi sonra ‘’ intihar vakaları, bedensel bozukluklar, beyin sinir hücre sıkışmaları ve dahası birçok hastalık. ‘’ bu gibi şeyler yoktan var olmuyor, kalıtsal bir hastalık türü değil. Ne yazık ki beyin yapımız ve yaşantımızı düzene koymadığımız sonuçlardan meydana geliyor. Şimdi birazcık düşünmek gerekirse kaç zorluk karşısında sabır gösteriyorsunuz? Sevgilinizden ayrıldığınız ya da yaşadığınız olumsuz bir şey karşısında kendimize zaman ayırıp bizi mutlu edecek etmenleri buldunuz mu hiç? Yoksa bunun yerine ağlayıp, sızlamak daha da mı iç açıcı?
Unutmayın ki bunları herkes yaşıyor… Bazıları daha farklı aşamalarda bazıları kendini dizginleyerek atlatıyor.
=Yürüye bilecek ayakların ve sarıla bilecek kolların varsa sevdiklerinize koşar adım, sarılın. =
Sizi ne besliyorsa o’nu yaşamaya ve mutlu olmaya çalışın.
Size kendinizi tanımayı, acılarınızı en aza indirgemeyi öneriyorum. Hiçbir şey karşısında pes etmemeyi ve yaşanan durumlar ve istemsiz gerçekleşen olaylar karşısında kendinizden emin adımlarla yürümenizi… Ne kadar tökezlerseniz o kadar çok ilerlersiniz ve ne kadar çok düşerseniz o kadar çok güçlenirsiniz. Unutmayalım ki acılar yaşanmadıkça ‘’ mutlu ‘’ olmanın değerini fark etme durumumuz hiç olmaya bilir.
İyi ki acılarım var, çünkü o zaman bilirim ‘’ mutluluğun ‘’ kıymetini.
Kendimizi iyi hissetmek ve en derin yaramıza gülümsemek için;Kendinizle baş başa kalın.
Kendinizi tanıyın.
Her insana tebessüm ederek yaşayın.
Duâ edin.
Kendine ve çevrene saygı duy.
Öğrendiğin yeni bilgileri insanlarla paylaş.
Vakit buldukça orman gibi yerlerde yürü.
Her hangi bir şeyi paylaşmaktan korkma.
Yaşamak için diren.
Yardımlaş.
Sevdiğin ve keyif aldığın insanlarla vakit geçir.
Odanı her gün havalandır, bol su iç.
Ve her haline şükret.
Aynaya bakarken kendinle konuşmaktan vazgeçme.
Kendi değerlerini unutma.
İnsanları yargılamaktan çok sevgiyle sorunlarınızı çözmeye çalış.
Her şeyin karşında kırılgan olma.
Kendinizi hiçbir şeyden soyutlamayın.
Kendine hedef koy ve hayallerini önemse…
= Beyinin Reaksiyonları = Yazısına Yorum Yap
"= Beyinin Reaksiyonları =" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.