- 294 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Saray ve Tugay
SARAY VE TUGAY
Beni tanıyan bilir. Bir insanı tanıyacaksam ona kendi gözümden bakarım. Yani başkasının bir insanı nasıl tanıdığı değil benim nasıl tanıdığım önemli. Herkes bir insanı tanımak istediğinde o insanı başkalarına sorarak değil kendi gözünden bakarsa ileride tanıdığı insan istediği gibi çıkmayınca pişmanlık duymaz. Bu prensibim köyler ve şehirler için de geçerli.
Bir insanın anlatımı ile şehirleri tanımak istemem. En yakın dostum dahi olsa illa o şehri kendi gözümle görmek, havasını solumak, güzel renkleri görmek, suyunu içmek, insanları ile sohbet etmek isterim. O şehri, köyü seversem yazılarımda, kitaplarımda bahsetmekten mutluluk duyarım.
O gün Trakya’nın güzel ilçesi Saray’daydım. Ama Saray’a ilk gelişim değil bu, inşallah son gelişim de olmayacak. Tokat’ın Pazar ilçesinde bundan 30 yıl önce güzel huylu bir arkadaşım vardı. Hakan Ergin. Babası İbrahim Ergin Pancar Bölge Şefiydi ve tayini Saray’a çıkmıştı. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesini kazanınca Hakan’ın yaşadığı Saray’a bir hafta sonu gelmiştim. Ama gezememiştim. Şimdi 2016 Şubat ayının son günü 29.
Yakın zamanda tanıma bahtiyarlığına erdiğim benim gibi işitme engelli olan kardeşim Tugay Gündoğdu’yu ziyaret için gene Saray’dayım. Saray’ı gözlemlemek ileride yayımlayacağım kitaplarımda anlatmak için daha dikkatli gözlemleyeceğim. Bu gün Tugay için geldimse onun sayesinde tanışacağım, başka dostlarımız için de ilerde gelebileceğim. Tugay’ı sevmenin tek sebebi çok doğal, yapmacıksız, saf temiz duygularla dolu olması. İşitme engelli dostlarını, ailesini, memleketi Saray’ı, hentbolu, futbolu çok sevmesi. Bir insandan, özellikle de işitme engelli bir insandan da daha iyisini beklemek mucize olur sanırım.
Saray’ı işte bu yüzden güzel bir ilçe olarak gördüm. Sabah sokaklarında gezerken insanları ile sohbet ederken Tugay kadar olmasa da samimi ve duygulu buldum. Tugay’ın milli hentbolcu olması benim okullarda konuşma yapan işitme engelli bir yazar olmam dolayısı ile Tugay ile beraber Saray’daki liselerde konuşma yapmamız öğrencilere engelli olarak başarı hikayemizi anlatmamızın çok faydalı olacağına inanıyorum.
Daha önce Kemerburgaz Üniversitesi başta olmak üzere üniversite ve liselerde konuşma yapmamız, onlar engelliyken başarılı olmuş, biz sağlamız, çok çalışırsak başarılı oluruz inancına sevk etmişti öğrencileri. Saray’da Tugay ile okullarda bunu tekrarlamamız o yüzden faydalı olacak. Saray Kaymakamı Alp Arslan beye bunu bu yazımda bir anlatayım dedim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.