- 378 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ekşi Reçel
Size ekşimiş reçel gibi bir tedbir olayı anlatacağım...
İnsan, çok uzun vakit yaşadığı yerde çok şeyin ince ayrıntısına kadar, kendine dert olmayan şeyleri dert eder!... bu iş de böyle.
Her belediyede olduğu gibi, Trabzon Belediyesi’nde de eski otobüs çoktur... bizde bu otobüsler, inanamayacağınız bir işte kullanılıyor; staddaki seyirci ve o an oynamakta olan futbolcuları, stad dışından atılabilecek sert ve tehlikeli cisimlerden korumak!...
Biz niye böyle kendimizle alay edercesine kendi eksik taraflarımızı konu eden fıkrâlar üretmeyi severiz bilmiyorum... kendimize, olduğumuzdan çok güvenmekten mi?!.
Bizim stadın kalearka doğal yapısı, yarım hilâl gibidir, bilirsiniz... seyirci, sahayı rahat görsün diye... işin kuralı.
Kavakmeydan Mahallemizde 60 yılını tamamlamış stadda bilmem kaç yıl oldu, alınmış bir tedbir, garipsenecek tedbir hâlini aldı!...
Az önce dediğim yarım hilâl şeklini, içten düz çizgi ile ortadan çizin... hah işte, kalearkalarına portatif beton bloklarla ek tribün yapılıp seyirci öne tarafa alınınca, şimdi stadın ovallığı, dikdörtgen oldu... oldu da ne oldu?... seyirci yeri hem yerden yükseldi hem de yoldan atılabilecek cisimlerin ulaşma mesafesinden kurtarıldı... bir de seyirci arkasına üçer metre yüksekliğinde, boydan- boya ve içedönük(sahaya bakan) reklâm panoları kurularak, yabancı cisim atma tehlikesinden iyice uzaklaştırıldı.
Haaa... şimdi gelelim bizim belediye eskimiş otobüslerine... güzeeell.
Vaktiyle caddeden atılması muhtemel sert ve tehlikeli madde atışlardan kurtulalı beri, aklımı bu onbirtanesi(en az) peşpeşe ve sıkı olarak dizilmiş otobüslerin komik durumuna düşmüş ve tedbir yerine, trafiği zor duruma düşürecek gereksiz araç yoğunluğuna sebep olan güvenlik tedbîrinin geri alınmadığına taktım.
Şu anda stadda yine maç oynanıyor(19.3.2016 Cumartesi, saat:18.01).
Olumsuz ve anlatması can sıkıcı olan bu modası geçmiş uygulamayı, yıllarca tepeden seyreden bir mahalleli olarak, ancak ele alabildim... şu an yazarken ellerim beni geri çekiyor!... keyifsizlik verecek yazıları yazmak, sızı veriyor.
Çektiğim fotoğrafları bir-bir yan-yana eklesem de diyorum... hiç konuşmasam... fotoğrafların dediğinin yanında yazdıklarım lüzumsuz kalır...
Memlekette, böyle şeyler de oluyor.
Sağlıkla kalın...
kadiryeter Kadir Yeter. 19.3.2016 TRABZON.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.