- 550 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KANADI KIRIK ESİR KUŞLAR
Kitaplar şiirlerin kanatlarıdır. Bir yürek de dile gelen şiirin kağıt kalemle vücut bulup; bir yürekten başka bir yüreğe uçmasını sağlayan şiirin kanatlarıdır kitaplar.
Günümüzde basım tekniklerinin gelişmesi ile kitap bastırmak artık çok kolaylaştı. Ancak şiir kitaplarının maddi bir getirisi olmadığı için yayın evlerince basımı pek yapılmamak da, basımı yapılan kitaplar ise satışı yapılmadığı, talep olmadığı gerekçesi ile ilk basımdan sonra yeni basımlar yapılmamaktadır.
Yayın evlerince ilgi görmeyen adeta edebiyatın üvey evladı gibi görülen şiir kitaplarının basım ve dağıtım işi şairin kendisine düşmektedir. Şairler maddi bir beklenti içinde olmaksızın kendi kitaplarını anlaşmış oldukları matbaalarda veya basım masraflarının tamamını karşılayarak anlaştıkları yayın evinin kitapları arasında çoğunlukla ilk basım 1000 adet olmak üzere yayınlamaktadırlar.
Kitabın basılması ile büyük bir yükten kurtulduğunu umut eden şairimiz bu kez dağıtım ve kitabın okur ile buluşması sorunu ile karşı karşıya kalmakta. Dağıtım sorununu tanıdık üç-beş kitapçımı raflarında satılmasını rica ederek, sonra eşe, dosta, şair arkadaşlarına kitaplarını imzalayarak, sonra şiir dinletilerinde, şiir etkinliklerinde kitaplarını imzalayarak, sonra davet edildiği kitap fuarlarında, imza günlerinde kitaplarını imzalayarak kitaplarının okur ile buluşmasını sağlamaya çalışmaktadır.
İşte bence asıl sorun kitapların imza karşılığı dağıtılması ile başlamakta. Şöyle ki; bir okur olarak bana şair arkadaşlarımca imzalı olarak verilmiş her birinin ayrı bir anısı ve değeri olan kitaplar. Benim kitaplığımda yangında ilk kurtarılacak, bir yerlerde bir kütüphane oluşturmak için kitap istendiğinde en son verilecek kitaplardır. Yani şairinden, yazarından imzalı kitaplar benim kitaplığımın esir kitapları kanadı kırık kuşlarıdır. Sizin kitaplığınızda da var mı? Esir aldığınız, kanadını kırdığınız kimseye vermeye kıyamadığınız kitaplar. Oysa ki o kitap topu topu 1000 adet basıldı. İçindeki bir şiirle; belki benim yüreğime, sizin yüreğinize dokunamayan bir şiirle bir başka yüreğe dokunacak belki o şiirle şair adını sonsuzluğa yazdıracak. Kim bilir?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.