- 243 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kerim’ce Güzellemeler -53–
Kerim’ce Güzellemeler -53–
Öyle bir hale düşmüşüz/gelmişiz ki;
Gözlerimizi kapatıp, bazı olanlara kahkahalarla gülüyoruz,
Gözlerimiz açık vaziyette, olan bitenlere sadece somurtup bakıyoruz, görmüyoruz.
Bakıyoruz, görmüyoruz, görsek bile; kalbimizin, yüreğimizin, beynimizin farklı şeyler yapmasından kendimizi alıkoyamıyoruz.
Hasbelkader bir şeyler yapmaya çalışsak bile, başımız ayrı yerlere, ayaklarımız aynı yerlere hareket ediyor.
Bir türlü aynı yörüngede durup, aynı çizgide ilerlemekte, dengeyi sağlayamıyoruz.
Dağılmışız, parçalanmışız, darmadağın olmuşuz!
Ey rabbim, bizleri toparla.
Ey rabbim, bizleri dengede tut.
Ey rabbim, bizleri uyandır, bakmayı, görmeyi, müdahil olmayı, müdahale etmeyi, mücadele etmeyi nasip et.
***
Artık bir önce, gözlerde ki mutsuzluk, gönüllerde ki umutsuzluk, yüreklerde ki burukluk kalplerde ki huzursuzluk ve geleceğe olan ümitsizlik giderilmeli.
***
Hedefiniz, beklentiniz varsa, bir yola girersiniz.
Yola paralel gidemezsiniz, illa ki yola dik vaziyette gideceksiniz.
Dik olacaksınız, dik olmalısınız, dik gitmelisiniz, aksi takdirde sonuç vahim olur, akıbet ölüm, nihayet mezar olur.
***
İnsanlıktan dem vuran, bombayı atan onlar,
Mangalda kül bırakmaz, insanı satan onlar,
Kendinden başka bilmez, herkese çatan onlar,
Güçlerin üstünde de, yüceden bir güç vardır….(KB)
***
Her canlının inişli, çıkışlı bir yaşamı illa ki vardır.
Zaten, yaşam ancak bunlarla bir anlam kazanır.
Başımıza o kadar çok olay gelir ki, o kadar enteresan olaylarla karşılaşırız ki…
Başımıza gelen kazalar…
Bize acı ve ıstırap veren iflaslar, kayıplar…
Bizi huzursuz eden mutsuzluklar, ayrılıklar…
Ya da tam tersi olan mutluluk, sevinç, huzur vesilesi olan yüzlerce olay…
Kimi zaman, “ne kadar şanslıyım” derken, kimi zaman da “bunlar beni mi buldu, başıma gelenler, pişmiş tavuğun bile başına gelmemiştir” diye dert yanarız, sitem, eder, şikâyet ederiz.
***
Orantısız gücü, sınırsız şiddeti var.
İnsan denmez ona, aşırı hiddeti var.
İnanan insana, verilmiş müddeti var.
Haydi söyle bakalım, sizin neyiniz var.....(KB)
***
"Düşmanımın düşmanı dostumdur" diye bir söz vardır. Bakıyoruz da Türkiye düşmanlarının hiç bir düşmanı yoktur, herkes birbirine ali menfaatlerde canciğer dostlar. O halde “Türkiye’nin hiç bir dostu yok” demektir. Olan bitenlere baktığımızda, ne demek istendiği hemen anlaşılır.
***
Bir şeylerin yoluna girmesi için, illa ki bir şeylerin olması mı gerekir?
Doğruların bilinmesi için, illa ki yanlışların yapılması mı gerekir?
İyilerin kıymetinin bilinmesi için, illa ki kötülerin olması mı gerekir?
Yok mu bunun başka bir yolu?..
***
Her insanın hata yapma lüksü vardır. Zaten hata yapmadan başarıya ulaşmak çok zordur. Hatalar yapma sonucunda doğru bulunur. Yaptığınız işte, bulunduğunuz yerde, hata yaparak, belki de daha iyi bir konuma gelebilirsiniz. Hata yapmayan insan, hiçbir şey yapmayan insan demektir. Hiç bir şey yapmayan insan da boş ve zararlı insandır. İş yapın, çalışın ve hata da yapın.
Kerim BAYDAK
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.