- 1163 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Eğitime Dair ya da "üzerine."
1-Ulusal eğitimimiz uygar ilkelerle ve özgür düşüncelerle beslenip,güçlendirilmelidir.Bu çok önemlidir.Özellikle dikkatiniz çekerim:Korkutma temeline dayalı ahlak erdem olmadıktan başka güvenilir de değildir. M.Kemal Atatürk.
2-Vizyon,beyindeki gözdür. Anonim.
3-Nerede olduğumuzu ve nereye yöneldiğimiz bilirsek,neyi,nasıl yapmamız gerektiğine dair daha iyi karar verebiliriz. Abraham Lincoln.
4-Kem alâtla,kemalât olmaz. Eski bir atasözümüz.
5-Duyarsam unuturum,görürsem hatırlarım,yaparsam öğrenirim. Çin atasözü.
6-Yeni eğitim anlayışı dört boyutu olacak gibi:
6a-Alışılmamış özellikler taşıyacaktır.
6b-Sağlam ve mantıki bir temele dayanacaktır.
6c-Eğlendirici olacaktır.
6d-Hayal dünyasını geliştirici olacaktır.
İşte hayale dair güzel sözler:
7-Hayal etmek,bilmekten iyidir. Einstein.
8-Hülyası kalmayınca hayatın ne tadı var. Y.Kemal.
9-İnsanın hayatı,insanın hayalidir. A.Gide.
10-Bir alem kurulur gibi yeniden,
Baştan başa hayal,düşünce ve rüya. A.Hamdi Tanpınar.
11-Bazı insanlar çevrelerine bakar ve "neden" diye sorar.Ben hayal ederim ve "neden olmasın" derim. R.Ford Kennedy.
12-Bir hayalim var. M.Luther King.
13-Anılarımız,rüyalarımızın önüne geçmemeli. Bill Clinton.
14-Umut olmasaydı yaşamak da olmazdı. Hölderlin.
15-Uzak düşün,yakın yaşa. Çuvaş atasözü.
16-Umut ölürse şeytan güler. Türk atasözü.
17-Eğer hayal edebildiğin bir şeyse,yapabilirsin. W.Disney.
18-Bir plandan yoksunsan,başkasının planının bir parçası olursun. Amerikan atasözü.
19-İyi bir okçu yayı ile değil,hedefi ile bilinir. İngiliz atasözü.
20-Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez. Montaigne.
21-Müthiş bir adanmışlık yoksa mükemmel bir başarı da yoktur. Anonim.
22-Gördüğümüz alanın genişliği bulunduğumuz tepenin yüksekliğine bağlıdır. Belçika atasözü.
23-Karara katılmak,karar almak için değil,uygulamak içindir. Hint atasözü.
24-Çocukları eğitmek istiyorsanız,işe büyükannnesinden başlayınız. Japon atasözü.
25-Ağacı kanla sulamayın,dalları intikamını sizden alır. Firdevsi.
26-Niteliksiz sanat,geceyi,"İşte bu gecedir" şeklinde anlatmadır.Yüce sanat ise geceyi anlatmakla kalmaz;duyumsatır. Robert Henri.
27-Cümleler doğrudur sen doğru isen/Doğruluk bulunmaz sen eğri isen. Yunus Emre.
28-Eğer akvaryumdaki su hasta ise içindeki balıklar er-geç hasta olurlar. D.Cüceloğlu.
29-Her şeyin anahtarı sabırdır.Civcivi,yumurtayı kuluçkaya yatırarak elde edebiliriz,kırarak değil. Arnold Glassow.
30-Başarı hiç yıkılmamak değil,her yıkıldığından yeniden ayağa kalkmaktır.Konfüçyüs.
31-İyi şeyler planlanırsa olur,kötü şeyler kendiliğinden olur. Philip Crosby.
32-Öğretmek,kalbe dokunmaktır. Anonim.
33-Bir şey ki bana ders vermekle kalır,yaşamımı ne arttırır ne de coşturur,tiksinirim ondan. Goethe.
34-Empati olgunluğun en önemli göstergelerinden biridir. Uzakdoğu atasözü.
35-Kelimeler anlamını kaybederse,insanlar olgunluğunu yitirir. Konfüçyüs.
36-Testinde ne varsa,çatlağından o sızar. Mevlana.
37-Karanlıktan şikayet etme,bir ışık yak. Çin atasözü.
38-Öğretmen,bir muma benzer erir fakat etrafını aydınlatır sözü yerine şunu deyelim:Bir mum,başka bir mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez. Mevlana.
39-Eğer elindeki tek alet çekiçse,her problemi çivi olarak görmeye başlarsınız.Maslow.
40-Dinlemiyorsanız,öğrenemezsiniz. L.B.Johnson.
41-Deneyimli bir insana soru sormak,deneyimli olmaya atılan ilk adımdır. Alman atasözü.
42-Binlerce kilometre yolculuk bile ilk adımla başlar. Lao Tzu.
43-Doğa insana bir dil,iki kulak vermiştir. Epictetos.
44-Seven bir yürek,en hakiki bilgeliktir. C.Dickens.
45-Koca bir ateş yakmak isteyenler,cılız bir saman yığınını tutuşturmakla işe başlarlar. Shakespeare.
46-Başarı asla nihai değildir.Başarısızlık asla ölümcül değildir.Önemli olan cesarettir.Asla vazgeçmeyin. W.Churchill.
47-Çözümde görev almayanlar,problemin bir parçası olurlar. Goethe.
48-İnsan yaptığıdır. A.Malraux.
49-En küçük şeyi,büyük bir biçimde yapmasını öğrenmek gerek. A.Maurois.
50-Şeytan,ayrıntıda saklıdır. Latin atasözü.
51-Klasik eğitim,ortada alıcı olmadığı halde satıcının malını sattım demesine benzer. J.Dewey.
52-Aynı dili kullananlar değil,aynı duyguları paylaşanlar daha iyi anlaşırlar. Mevlana.
53-Eğitimin sırrı,öğrenciye saygıyla başlar. Emerson.
54-Hepimiz değişik derecelerde kaynarız. Emerson.
55-Zevkle öğrendiğimiz bir şeyi asla unutmayız. A.Mercier.
56-Her insan iki tür eğitime sahiptir.Birincisi başkasının ona verdiği eğitim,ikincisi ise-ki daha önemlidir-insanın kendi kendine sağladığı eğitimdir. Edward Gibson.
57-İnsan gençliğinde öğrenir,yaşlılığında anlar. Eschenbach.-Anlamaya başladım,acaba yaşlanıyor muyum diye düşündüren bir sözdür bence.-
58-Aklın süsü dildir,
Dilin süsü ise sözdür.
İnsanın süsü yüzdür,
Yüzün süsü ise gözdür.
Yusuf Has Hacib.
Yeter sanırım.Size yaşamımın bir döneminde de olsa bir biçimde kullandığım sözleri bir araya topladım.Ve kendimce de bir bütünlük oluşturdum diye düşünmekteyim.
YORUMLAR
Değerli Kardeşim;
Uluslar, eğitime önem verdikleri oranda gelişip kalkınabilirler. Her ulusun bir temel eğitim politikası vardır. Dil, kültür ve ulusal değerler bu politikanın özünü oluşturur. Anlaşılması çok güç olan karmaşık yapısı ile kutsal bir varlıktır insan...
Topluma maksimum katkılarını sağlamak istiyorsak, insanımıza değer vermek zorundayız; bunun için, insanca yaşama koşul ve ortamlarını iyileştirerek insanımızı madden ve mânen azami güçlü kılmamız iktiza eder.
Atatürk diyor ki: "Türk dili, dillerin en zenginlerindendir; yeter ki, bu dil şuurla işlensin." O hâlde ana dilimizi, kural ve kuramlarıyla, çok iyi öğrenmeliyiz. Çağdaş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilmemiz içinse en az bir yabancı dili iyi düzeyde bilmemiz gerekir. Zamanımızı ve enerjimizi asla boşa harcamamalıyız.
Ben ise, bir dörtlüğümle diyorum ki:
Biliyorsan konuş, aksi hâlde sus;
Küsme talihine olsa da makûs...
Dinle, anla, öğren; güçlensin zihnin;
Göster iradeni, yok olsun cehlin...
Güzel ve anlamlı paylaşımınız için teşekkür eder; saygı, sevgi ve selamlarımı sunarım.