- 1421 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
KENDİ ADIMI KENDİM KOYDUM….
Sabah daha olmamış, güneş doğarım ama doğmam rengindeydi gök. Doğa en saf en temiz haline bürünmüştü. Adeta gelinliğini giyinip al kuşağının takılmasını bekleyen gelin gibi süzülüyordu. Güneş bile kıyamıyordu adeta bu tılsımı bozup doğmaya.
Bazı evlerin ışıkları bir bir yanıyor. Sessizliği sabahı evlerine buyur etmek isteyenlerin kapılarını açma sesleri bölüyordu.
Gün başlamadığından tek bir araç bile yoktu etrafta. Egzozlarından çıkan koku ile havayı daha kirletmemişlerdi. Camlarının önünde birer birer dışarıya bakan kadınlar görülüyor geri yok oluyorlardı.
Elindeki kitabını bitirip uykuya dalmanın huzuruyla gözünü açtığı bir sabaha daha “merhaba” diyerek yatakta gerindi. İçi huzurla doluydu kitabını yine bir günde bitirmişti. Çocukluktan kalma bir alışkanlıkta olsa kitabını bitirdiğinde gönlü huzurla doluyor uykuya daha rahat dalıyordu.
Öyle tutkuyla okuyordu ki bazen birkaç gün sürebilecek kitabı bir gecede okuyor uykuya öyle dalıyordu.
Birden çocukluğu geldi aklına
“şurda ne yazıyor hadi ya şurda pekiii burda”
Babasının sesi yankılandı kulaklarında ah…Ah babam!
Annesinin okuma hevesinin yarıda kesilmesinden midir nedir bilmiyordu ama anneciği daha o okula başlamadan onu öğretmenlik aşkıyla eğitmiş okullar açıldığında zaten okur yazar bir öğrenci olarak okula kaydettirmişti.
Gözü birden saate ilişti…Yine geçmişe ufak bir yolculuk yapmış , saatin nasıl geçtiğini fark bile etmemişti.
Camın önünde acaba ne kadardır duruyordu. İçeriye mis gibi bahar havasının kokusu dolmuştu. Yeni canlanan günü seyrederken her zaman bir an bile olsa geçmişe dalar giderdi. Güne merhaba demeyi hep sevdim….
Gün kirleniyordu işte korna sesleri, ayak sesleri ile dolmaya başlamış güneş üzgün bir halde aydınlatmaya başlamıştı evreni…
Yine de yeni güne “Merhaba”
DEVAMI GELECEK….
YORUMLAR
Hayatı irdelemeye ve olanları olduğu gibi aktarmaya devam edeceksin demek ki?
Bazen ben de beşyüz sayfalık bir kitabı gece bitirmeden yattığımı biliyorum.
O kitap bitecek ve ben öyle huzur içinde uyuyacağım.Okuma Sevgisi bu olsa gerek.
Bir öğretmen olarak yazarı kutluyorum.Selamlarımla..