- 447 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kemali Şair İlhan Yardımcı ile Seher Yeli.. / Hikmet OKUYAR
’1001 İSİM 1001 ESER OKUYAR KARMA SANAT SERGİSİ ’’ Etkinlikleri kapsamında özenle ve özlemle tanıtımlarını yaptığım tüm samimiyetimle şiirle şuurla tavsiye ettiğim ve eserlerinin para ile satın alınarak okunup armağan edilmesin istediğim şaheserleriyle ünlü Bayburtlu KEMALİ
*
Bayburtlu Kemali Şair İlhan Yardımcı.
*
.Gönül Dostu, Şebingülü Dostu, Bayburtlu Zihni İle Sivaslı Veysel ve Kelkitli Cebeci ne kadar önemli ise Üstat İlhan Yardımcı da o değerde saygın etkin üretken öncü engin ufuklu proje sahibi ve çok önemli..
*
Kemali Şair İlhan Yardımcı ile Türkiye Sevdası isimli proje çalışmalarımıza yaptığı güzel sanatlar öncülüğü ile katkıları vesilesiyle kazanmış olduğu süper ödülünün teslimatını konuşurken; edebiyat aleminde, şiir dünyasında,
*
Bayburt ,Gümüşhane, Şebinkarahisar, Giresun çevresinde ve Kelkit Vadisi Boyunca tarihi sosyal kültürel ve ekonomik canlandırma ve uyandırma ve şuurlu şiirli bir Şebingülü muhabbetle; Uludağ eteklerinde Bursa çevresinde ve Bilecik Söğüt yöresinden Bursa Mudanya kıyılarına kadar aşık tarzlı ozan deyişli şair duyalı şiir sohbetlerine daldık..
*
Ve ’’ Seher Yeli ’’ deyişli yep yeni bir muhteşemlik içinde bulduk kendimizi..
*
Şimdi bu Şaheseri öz tanıtımlarından takip edelim..
*
Daha geniş zamanda daha çok bilgileri DAĞ GÜLÜ Ve ŞEBİNGÜLÜ güzelliğinde paylaşalım:
*
Bakalım Bayburtlu Kemali Şair İlhan Yardımcı imzalı Şeher Yeli için yazan ne yazmış;
*
’’ 82 Eserle Türkiye’de rekoru elinde tutan, Üstad Necip Fazıl’ın hayatta kalan son talebelerinden biri olan İlhan Yardımcı, Şair Kemâli’nin on dördüncü şiir kitabı SEHER YELİ çıktı.
6000 şiir üzerinde yer alan şiirlerinden bir bölümü bu kitapta yer aldı.
816 sayfalık kitapta; özellikle şair tarafından başlatılan “BENDEYÂR ŞİİR AKIMI” üzerine şiirlerin yer aldığı görülüyor.
*
Konya Dizgi Ofsette basılan kitabın kapağını, Sinan Eldem yaptı.
Yıldırım Belediye Başkanı İsmail Hakkı Edebali’nin takdim yazısı yer alan eseri için konuşan İlhan Yardımcı (Kemâli) şunları söyledi:
“Şâir ve Şiir; eğilmez ve bükülmez bir koldur. Hedefe varmak için bir sancak, burçlara dikilecek bir bayraktır. Şâirdeki ruh, şiirdeki asâlet; cemiyet için yaşayan bir rehber, susayan gönüllere duru ve soğuk su, yollarını kaybedenlere bir kılavuz ve ışıktır. Şiirdeki ruh, şiirdeki mâna; gönüllerden boşalmalı, gönüllere hitap etmelidir.
"Gerçek manasıyla şair, gaipten ürperti alan ve veren bir duygu cümbüşü için durmadan hakikati arayan bir halk kahramanı ve iman subayıdır. Onun dilinden dökülen sadece elmas ve renkli incilerdir.
*
"ŞİİR ve ŞAİR" iki ayrılmaz bir bütündür. Bütünde, tekte ve Hakta yegâne ve tek bütün.. Diğerleri şair ve şiir olamaz, olmaz zaten. . .
800 sayfalık Türkiye ve dünyanın en uzun şiir kitabı özelliğini taşıyan DAĞGÜLÜ (II) kitabımıza giremeyen şiirler, bu eserde yer almıştır. Daha yüzlerce şiir bu kitaba girememiş, yeni bir kitap için sıra beklemektedir.”
*
SEHER YELİ böyle bir inancın, gayretin, çalışmanın ve başarmanın eseri olarak Edebiyat Bahçesine girdi.
*
Kararı okuyucu, şair, yazar ve dostlar verecektir.
*
İrtibat telefonu: 0535 477 73 90.(0224)2502960 ’’
.............................................
Netice itibariyle; 19. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması şartnamesini;
Türkiye genelinde, Kafkaslar’da, Balkanlar’da ve şiir dünyasında dağıtım yaparken;
Şair Kemali imzalı şaheser SEHER YELİ hayranlığıma kapıldım..
Ve paylaşmayı çok önemli bir görev saydım..Saygılarımla..
*
Hikmet OKUYAR
ŞÜSİYAD Başkanı
Şair Yazar Gazeteci
...............................
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.