- 929 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
EVEEET!.. KADIN ERKEK EŞİTLİĞİ GERÇEKTEN FITRATA TERS. NASIL MI? İŞTE!
EFENDİM ÖNCE GÖZÜMLE GÖRDÜKLERİMDEN BAŞLAYAYIM, ANNEMDEN. SABAH ERKENDEN KALKAR. YAZ HADİ NEYSE DE KIŞ HEM SOBA HEM ÇOCUKLARIN OKULU OLDUĞNUDAN MUHAKKAK Kİ DAHA DA ERKEN. GECEDEN YANIK BIRAKILAN SOBANIN ALTTAN KÜLÜNÜ ALIR SESSİZCE, ZÎRA EVDEKİ 3 ERKEK (EŞİ VE ÇOCUKLARI) UYUMAKTADIR HÂLEN. SONRA ATEŞİN CANLANMASI İÇİN ÜSTTEN KÖMÜR İLÂVE EDER. (KÖMÜRLER KAPIYA BIRAKILAN TORBA KÖMÜRLER DEĞİLDİR) SONRA ADAMIN KAHVESİNİ YAPAR BEYEFENDİ DE SABAH HAZIRLIĞINI YAPAR İŞE GİTMEK ÜZERE, SONRA KAPIYA BIRAKILAN GAZETEYE GÖZ ATARKEN SİGARASI İÇER, KAHVESİNİ HÖPÜRDETİR. ANAM BABAMI YOLCULADIMI DÖNER ÇOCUKLARIN OKULA GİDENİ VARSA ONUN HİZMETİNE. YEDİRİR GİYDİRİR VE ONU DA GÖNDERİR. SONRA YA EVİN TEMİZLİK İŞİ VARSA ONU, O ESKİ SARI SÜPÜRGE İLE EĞİLEREK İKİ BÜKLÜM VE TOZU DA YUTARAK (ÇOK DAHA SONRALARI ELK.LİSİ İLE) YAPAR. VARSA AKŞAMDAN KALAN BULAŞIK KAP KACAĞI KAYNAR SU İÇİNDE YEŞİL SABUNU KÖPÜRTEREK ELLERİ YANA YANA YIKAR ARDINDAN DA SOĞUK SU İLE BUNLARI DURULAR VE ELLERİ EL OLMAKTAN ÇIKTIĞINDAN VAR İSE KREM İLE YOK İSE LİMON İLE OVAR. ARDINDAN ÖĞLEN OKULDAN DÖNECEK OLAN ÇOCUK YA DA ÇOCUKLARI İÇİN DÖNER ÖĞLE YEMEĞİ HAZIRLIĞINA. BUNDAN SONRA BAŞLAR YİNE VAR İSE BİRİKMİŞ KİRLİ ÇAMAŞIRLARIN TEMİZLİĞİ İÇİN, LEĞEN İÇİNDE YİNE KAYNAR SU İLE VE YİNE YEŞİL SABUN KULLANARAK VE YİNE ELLERİ İLE ÇIRPARAK ÇİTİLEYEREK ÇAMAŞIR YIKAMAYA. ARDINDAN AKŞAM YEMEĞİ İÇİN NE YAPACAKSA ONUN ÖN HAZIRLIĞINA GEÇER. SOYULACAKLARI SOYMAYA PİŞİRMEYE. VE DE AKŞAMCI OLAN ADAMIN SOFRASI İÇİN MÜMKÜNSE 1-2 MEZE HAZIRLIĞINA TAAAM İŞ BİTTİ OOOH DİYEBİLECEĞİM DERKEN ÇOCUK YA DA ÇOCUKLAR OKULDAN GELİR (BEN VE KARDEŞİM) HADİ BUNLARI DA GEÇTİM HOPPALAAA KOCA GELİR İŞDEEEN. BÜTÜN GÜN KOLTUĞUNDA OTURMUŞ BİRAZ ELİ BİRAZ KAFASI YORULMUŞ AMA YANINDAKİNLE YA DA YAN ŞUBEDEKİ İLE LÂKLÂK EDEBİLMİŞTİR. ANAM DAHA BİR AN DİNLENMEDEN HADİİİ SOFRA KUR SOFRA KALDIR AKŞAM SERVİSİ İÇİN. İYİ Mİ? SONRASINDA YATMA FASLI GELDİĞİNDE YATAK. EĞER ÇOCUKLAR BEBEKSE HENÜZ BUNUN EMZİRMESİ VAR GAZINI ÇIKARTMASI VAR AĞLARSA SUSTURACAĞIM DİYE UĞRAŞMASI VAR UYUTMAYA ÇALIŞMASI VAR...BUNLAR AKLIMA GELENLER DAHA NELER VAR KİMBİLİR BİR KADIN İÇİN GÖREVDİR DİYE BİLİNEN SAYILAN ŞEYLER. (ELBETTE YAPACAĞI BİR İŞİ DAHA VAR AMA ONU YAZMAMA GEREK YOK, 3 ÇOCUK İSTERİM 5 ÇOCUK İSTERİM DİYEN, O’NUN NE OLDUĞUNU ZATEN BİLİR
ANAMDAN BÜYÜKLERİNİ DE BİLİYORUM, HATIRLIYORUM, ANNEANNEMİ DE BABAANNEMİ DE. ANAMDAN HİÇ DE FARKLARI YOKTU YAŞADIKLARINCA.
AMA BIRAKALIM ŞİMDİ ONLARI DA ANAMI DA. ZATEN ŞU ANDA TÜM YORGUNLUĞUNU ATMAK İÇİN 1995’DEN BERİ YATMAKTA. O İSTİRAHAT EDERKEN BİZ EPEY BİR GERİLERE GİDİP KADIN ERKEK EŞİTTİR AMA ACABA HANGİSİ DAHA EŞİTTİR ONA BAKALIM. J
EFENDİİİM...ÖYLE GERİ GİDELİM Kİ İŞİN EN BAŞINA TAAA İLK ERKEK VE KADINA GİDELİM.
“DÜŞÜN ATAKAN” DEDİM KENDİME VE DE DÜŞÜNDÜM
KENDİME “DÜŞÜN!” DEDİM AMA SANILMASIN Kİ ULALÂLIK BU...KUR’ANDA KİMBİLİR KAÇ KERE “DÜŞÜNÜN – AKIL EDİN – HİÇ Mİ DÜŞÜNMEZSİNİZ – NE KADAR AZ DÜŞÜNÜYORSUNUZ” DER DURUR... Kİ BU BELKİ DE MÜSLÜMANA İLK FARZ’DIR, İLK EMİRDİR...
DÜŞÜNDÜM; ERKEK TOHUMDUR VE DE NESLİN SÜRMESİ (ÜREME) İÇİN BİR ERKEĞİN ROLÜNÜN (Bir boşalmada erkek ortalama 150 milyon sperm hücresi boşaltır. Normalinde en azı 20 milyon,en fazlası ise 250 milyondur) BU OLMASINA KARŞILIK KADIN SADECE 1 VEYA ENDER OLARAK 2-3 VE DAHA FAZLA YUMURTA YUMURTLAR OLMASINDAN, ERKEĞİN NESLİN DEVAMINDAKİ İŞLEVİNİN NE KADAR DEĞERSİZ OLDUĞU, BUNA MUKABİL DİŞİNİN (KADININ) İSE NE KADAR ÖNEMLİ OLDUĞU SONUCUNA VARDIM. YANİ ASLOLANIN DİŞİ VE DE DİŞİ YUMURTASI (YA DA KOYUN DOLLY OLAYINDA VE DAHA GERİYE DOĞRU DÜŞÜNÜRSEK, HZ İSA’NIN DOĞUMUNDA DA ASLOLAN SADECE DİŞİ) OLDUĞU SONUCUNA ULAŞTIRDI Kİ BENİ, ÜREMEK İÇİN PEK DE GEREKLİ DEĞİLDİ SANKİ ERKEK BİR DE BU PERSPEKTİFTEN BAKINCA, İLK YARATILAN İNSAN ÂDEM (ERKEKSE) YALNIZLIĞININ GİDERİLMESİ İÇİN KENDİNE BİR EŞ İSTEMİŞTİR, ÜREMEK İÇİN DEĞİL. PEKİ BU YARATIŞ DOĞRU MUDUR? (HAŞÂ ALLAHIN YARATIŞDAKİ AKLINI SORGULAMAK DEĞİL BU, AMA KUR’AN EMRİ OLAN “DÜŞÜN-AKIL ET” EMRİNİ YERİNE GETİRMEK Mİ DERSENİZ; EVET!) EĞER ÖNCE YARATTIĞI İLK İNSAN YA DİŞİ İSE BU OLABİLİR Mİ?
O sizi bir nefisten yarattı ve eşini de ondan yarattı.’ Sure şeklinde meseleye temas ediyor. Burada Arap dilinin karakteristik hususlarından birisine dikkatinizi rica edeceğim. Dişiye râci zamirler ’Hâ’ şeklinde; erkeğe râci zamirler ’Hû’ şeklindedir. Bunu aşağıdaki ayette açık olarak görmek mümkündür: ’Sizi bir nefisten yarattı; eşinizi de ondan yarattı.’ (Zümer/6) Bu ifade üzerinde biraz duralım. Demek ki, Cenab-ı Hak evvelâ Hz. Havva’yı (YAZARIN NOTU: KUR’ANDA HAVVA İSMİ - SÖZÜ - KELİMESİ YOKTUR, BURADA HAVVA DENMESİNİN SEBEBİ ANCAK DİŞİ OLANDAN BAHSEDİLDİĞİNİ VURGULAMAK İÇİN OLSA GEREK), zât-ı Adem’den değil de mâhiyet-i Adem’den yarattı. Çok dakik bir husustur bu... Nefs-i Adem, mâhiyet-i Adem’den başkadır. Meselâ bir insanın, ’zatı budur, boyu şu kadar, kilosu bu kadar, edası şöyledir’ denilir. Bir de onun mahiyeti, iç ve dış âlemi, düşünceleri, Allah’a yakınlık ve uzaklığı vardır. Eğer bir insan esas benliği ile ele alınacaksa, ikinci şıkkı, yani mâhiyetiyle ele alınacaktır. Aslında öbür yanı, sırf bir iskelettir. Şimdi bu mânâdaki bir insan, benliği ve nefsi itibariyle başka, cesedi itibariyle başkadır. Kur’an-ı Kerim Hz.Havva’nın (NOT: ÜSTTEKİ NOT’UN AYNISI) hilkatini ele alırken:’minha’sözüyle ’o nefisten’ diyor; Adem’den değil. (İNT’DEN ALINTI)
VE İLGİLİ SURE – AYET MEALLERİNİ DE ÖNÜMÜZE KOYARAK (AŞAĞIDA 1 VE 2 OLARAK İŞARETLENMİŞ) BİR KERE DAHA DÜŞÜNÜRSEEEK... 1- Oysa minha yani ondan anlamına gelen kelime sonuna gelen ekten anlaşılmaktadır ki bir kadından söz etmektedir. minha o kadından anlamında gelmektedir. eğer ilk yaratılan erkek olsaydı minhu şeklinde kullanılması gerekir. fakat ayette minha diye geçmektedir. yani ingilizcedeki she gibi düşünün. anlamı o zaman ondan değil o kadından şeklindedir. minha: ondan/kadından, yani tek canlıdan yarattık derken onu hz. adem diye çevirmek çok saçma olmakta çünkü orada erkekden değil kadından söz etmektedir. ilk canlının hz adem olduğunu düşünüyorlar ise (kaldıki tüm tefsirler neredeyse öyle demekte) hz adem bir kadın... ayetin tercümesi şu şekilde olmalıdır... Ey insanlar! Sizi bir tek canlıdan yaratan, o kadında da erkeğini vücuda getiren ve o ikisinden birçok erkekler ve kadınlar üreten Rabbinize karşı gelmekten sakının. zaten evrimin bilimsel verileride bu doğru çeviri ile örtüşmektedir. tüm canlılar tek bir canlıdan çoğalmışlardır. o da ilk hücredir. bu ayette geçen nefsül vahdet ilk canlı olan hücreyi söz eder. ve o ilk hücre dişildir. çünkü hücre bölünerek çoğalır. bölünerek çoğalan bu hücreden evrim süreci içinde insanlar da türemiş ve onlardan da insanlık bu zamana gelmiştir... 2- nefsün kelimesi manevi müennes dir.arapça bilenler bilir arapça da kelimeler eril ve dişil olarak gruplanır:nefsün kelimesi de müennes kabul edilir o yüzden onla ilgili olan kelimeleer dişil takısını alır -minha-derken ha nefse racidir.Kur?an?da geçen nefis kelimesi de manevi müennes olarak kabul edilir. Kur?an?da insanin yaratilisina deginen ayetlere baktigimizda, nefse, ilk yaratilisa atif yapan zamirler eril degil disil zamir olarak gelir. ?Inna halaknakum min nefsin vahidetin ve ceala minha zevceha? ordaki ?ha? zamiri nefse gider. Yani ilk yaratilan sey özü itibariyle eger zamirlerden, kelimelerden yola çikacak olursak eril degil disil oldugunu çikarmamiz lazimdir. Iste Kur?an?in da yapmak istedigi budur. Yani ?Geçin bu erkeklik disiligi, aslolan bu degil demektedir. Bizi bu eril, disil zamirler ve kelimeler arasinda dolastirip durmasinin sebebi budur. ?Bunlara çok fazla önem atfetmeyin. Insani insan yapan degerler erkeklik ya da disiligi degildir? dercesine Kur?an bir onu bir onu alir ve kafamizi döndürür. O sebeple Kur?an?in ontolojik olarak cinsiyete bakisi diye bir bakisi yoktur.
-Kur?an?in insiyete/insaniyete bakisi vardir, cinsiyete degil. Özet olarak böyle söyleyebiliriz, Kur?an?in bakisi insidir, cinsi degil. Iste bu çerçeveden yola çikarsak, Peygamberimiz de Kur?an?in bakis açisi gibi bakti olaya, ki onun ahlaki da zaten Kur?an?di. Onun disinda bir sey de düsünülemezdi-www.enfal.de/dus6.htm (İNT’DEN ALINTI)
...GELİN FITRAT’I BİZ DE ELE ALALIM, YARADILIŞ TABİAT MÎZAÇ ANLAMLARI TAŞIYAN BU KELİMENİN KADIN’A VERDİĞİ İLE ERKEĞE VERDİĞİNİ BİR AN İÇİN DÜŞÜNÜRSEK; ERKEK SADECE KAS GÜCÜ – ADALE GÜCÜ AÇISINDAN KADINDAN (DİŞİDEN) ÜSTÜN. BUGÜN HANGİ SPOR DALINI ELE ALIRSAK ALALIM BİREYSEL OLMAK ŞARTI İLE KADIN ERKEKDEN YA BİRKAÇ SANTİM YA BİRKAÇ SANİYE GERİDEDİR. İŞTE BU KADININ FITRATIDIR. ERKEK MEYDANA GELECEK AİLEYİ KORUMAKLA ONUN HAMİSİ OLMAKLA YÜKÜMLENDİRİLMİŞ OLDUĞUNDAN ERKEĞİN DAHA GÜÇLÜ OLMASI DOĞALDIR. AMAAA ERKEĞİN ÜREMEDEKİ ROLÜ O BİLDİĞİMİZ EROVİZYON ŞARKI YARIŞMASINDAKİ BESTEMİZİN DEDİĞİ GİBİ BİR DAKİKA (BELKİ O BİLE DEĞİL) KADININ İSE O BİR DAKİKALIK BAŞLANGIÇTAN SONRA ÖNCE DOĞUM OLAYINA KADAR 40 HAFTA SONRA DOĞUM ZAHMETLERİ ARDINDAN DA KENDİ BEDENİNDEN BESLEME, BAKMA, BÜYÜTME GÖREVİ. KADIN DAHA MÜŞFİK DAHA DUYGULU DAHA HASSAS DAHA RİKKÂTLİ DAHA BÜTÜN BU ARTILARINA İLÂVETEN DAHA ZEKİ DAHA DÜŞÜNCELİ YANİ BELKİ ŞUNU DEMEK DAHA DOĞRU Kİ ÖZET OLACAKTIR, DAHA İNSANÎ.
ŞİMDİ ŞUNU SORABİLİRİZ BÜTÜN BU ELE ALDIKLARIMIZA BAKARAK; FITRATMIŞ! SENİN BU FITRATTAN HABERİN VAR MI? YOK ELBETTE! ZÎRA DÜŞÜNMEDEN TARTMADAN SANA BUGÜNE KADAR NE VERİLMİŞ İSE DAĞARCIĞINDA BULUNAN, ONLARA BAKARAK DEDİN DİYECEĞİNİ. EĞER BİRAZ DÜŞÜNSE İDİN ANANI YA DA EŞİNİ VE BU FITRAT FARKINDAN HABERİN OLSA İDİ, “KADIN ERKEK EŞİTLİĞİ FITRATA TERS” DEYİP DE SANKİ KADIN ERKEKDEN ÜSTÜN DEĞİLDİR ANLAMI VERECEK ŞEKİLDE DEĞİL DE KADIN ERKEKDEN ÜSTÜNDÜR ANLAMI VERECEK ŞEKİLDE VURGULARDIN SÖZÜNÜ. HEM CENNET ANALARIN AYAKLARI ALTINDA, HEM EŞİT OLMASI FITRATA TERS. VE HELE HELE İLK YARATILANIN YANİ ÂDEM’İN ERKEK DEĞİL DE DİŞİ OLDUĞU BENCE GERÇEĞİ BELKİ SİZCE İHTİMALİ KARŞISINDA ELBETTE Kİ KADIN FITRATEN ERKEĞE EŞ DEĞİL ONDAN ÜSTÜNDÜR.
ATAKAN KARTALTEPE
YORUMLAR
...
Tamda bir Şiir ile yoğundum . Yazı Konu gözüme ilişiverdi . Okudum. Teşekkür ediyorum . Saygı sunumu ile .
...
.
Tekneloji işte . Arada bir uğruyoruz . Okumaya . Düşüncedan anlayışa doğru .
'
Evet tarihte ilk şiiri yazan kişi olarak bir sümer kadının ismi geçer.Şiir özellikle krala yani eşe olan bağlılığı sevgiyi ve arzuyu ifade edilmek için yazılmıştır.Amaç o zamanın anlayışına göre oldukça önemli olan krala saygı ve bağlılıktır.Ama şunuda unutmamak lazım ki kadın her devirde kadın ve her yerde kadın.Şiir bu anlamda zamanında öte ifadeleri kullanıyor olsada o tarihleri ve inanışları düşünürsek aslında oldukça masum bir şiir ...
Şimdi bazıları şiiri aşırı erotik bulabilir hatta bu konuda sanırım sitemizdede bazen tartışmalar olabiliyor lakin dediğim gibi o zamanın kültürünü ve inanç sistemini mutlaka göz önünde tutmalıyız ve insanşarın yaşam biçimlerini...
Bu şiirin bundan başka bir çok özelliği var aslında bizim için çok önemli bir şiir .Bir kadın tarafından yazılmış olması elbette değil önemli olan oda az çok önemli olsada esas konu şu bu kısım alıntıdır....( İstanbul Arkeoloji Müzesi'nde sergileniyor.
4 bin yıllık çivi yazısı tablet.Şiir bugün için bile, erotik dizelerden oluşuyor.
Tablet 55 yıl önce ABD'li Sümerolog Samuel Noah Kramer tarafından okundu. Aynı dönemde tableti Türkçe'ye ise Türkiye'nin ilk Sümeroloğu Muazzez İlmiye Çığ çevirdi.
Sözleri Sümer döneminin bir yansıması olan bir şiirdir, aynı zamanda ilk Şarkı . '
Kocama
Amadım, kalbimin sevgilisi
Güzelliğin büyüktür baldan tatlı
Aslan, kalbimin kıymetlisi
Güzelliğin büyüktür baldan tatlı
Benim değerli okşayışlarım baldan tatlıdır
Yatak odasında bal doludur
Güzelliğinle zevklenelim
Aslan seni okşayayım
Benim değerli okşayışlarım baldan tatlıdır
Damadım benden zevk aldın
Annem söyle sana güzel şeyler verecektir
Babam, sana hediyeler verecektir.
Sen beni sevdiğin için
Lütfet bana okşayışlarını
Benim Tanrım, benim koruyucum
Tanrı Ellil'in kalbini memnun eden Şusin'im
Lütfet bana okşayışlarını '
...
Hikayeyi araştırmak isterseniz Örütbağda (İnternet/ google ile biraz sizde gezinebilirsiniz. )
Hey gidi fâni dünya
Insan bilincinin yapısı delik ne desek nâfile
Ha bire içersine birşeyler atıyorsun sonra hepsi kayboluyor
insanları gerçeğin ölçüsüyle tanıyoruz gerçekten
Sanırım eskiler bizden daha iyi biliyordu sevgiyi ve aşkı
Tarihe gittikce git gide gençleşiyor dünya gözümde .
Bir gazelinde ise Mevalana bakın ne söylemektedir :
“Ademoğlunun eğer edepten nasibi yoksa, Adem değildir.
Ademoğluyla hayvan arasındaki fark edeptir.
Gözünü aç da bak cümle Kelâmullah”a:
Kur”an”ın bütün ayetlerinin manası edepten ibarettir”
...
'Doğa Allah'ın Aşkla dokuduğu bir imzasıdır ve insanı aldatmaz. İnsanı aldatan ; haylaz nefsi ile , dost suretinde görünen iblis_ü cambazdır '
...
Bu zıtlık ve çekişme imtahan için gereklidir
Bu hayat telaşı, koşturmaca
Kıyamete kadar sürecektir maalesef
İnsan : Unutan , unutturulan
Bazen bir şarkıyla anımsadığımız
Varla yok arası bir nefes arasına gizlenen bir hayat işte .
Allah Türk Milletini .. Topraksız, vatansız, imansız, ve vatansız bırakmasın hiç bir an .
Her şeyin saltanatı kıyamete kadar sürüyor maalesef .
Neyse
Ben Kıymetli Ozanımız Aşık Veysel ile bir Türkü dinleyip, söylemeye devam edeyim .
'Benim sadık yârim kara topraktır '
Cennet ayaklarımızın altında
Bu dünyada
Toprakta !
.
Kadın ve Erkek ' öyle bir eşitilik yok ' Anayasal düzenden tutunda ' toplum örf adetleri ' gelenek görenek ' hatta ' bilimsel' ben katılmıyorum eşit olduğuna ' tamam ^' eşit haklara sahiptirler diye kocam göbekli yasa çıkarıcıları üç beş ' iyi adam toplanıp Kadın ' + Erkek' yasalar altında eşitir demiş ama Eştir + Erkek demiş'
Kadın' hala Erkek eğemen toplumun sadece kıskacında bir hayat sürdürmekte ' artı Kadının cinsel ' özelliğinden bir çok tacize maruz kalmakta ' taciz illa fiziksel olacak diye bir kurual yok ' açın bu gün en güncel bir tv kanalları ' sırf reytinğ uğruna ' Kadını bir sxs objesi 'yada ne bileyim sadece ' yatak çarşaf olayı gibi lanse edilen ' Saçma sapan ' sözüm ona Tarih dizilerinde ' 10' Kadına 1 Adam ' harmlik cariyelik ' kölelik 'eden kadın sömrücüleri ve buna göz yuman bir avuç aç 'izleyici gurubu ' her neyse ' Kadın eşit faln değil' Eşitlğine İnanmak isteyen 'sadece bir tuzu kuru olan Erkekler .
emeğinize sağlık
beren yılmaz
sevgilerim ile..efendim.
Güzel ve anlamlı bir makale.
Çok doğru, kadın erkekten üstündür.
Anayasaya bile Babayasa demiyoruz, bakın.
Erkek, dişinin hatırına yaratılmıştır.
Kadın, erkeksiz olur da, erkek kadınsız olamaz.
Kadına saygısı olmayan, anasını sevdiğini söylerse, yalandır!
Canımız acıyınca,oy babam değil, oy anam deriz.
.....
Doğada, kendi kendini dölleyen dişi kaplumbağalar bile mevcut.
Fazla söze ne gerek.
Selam ve saygılar