- 615 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Mantık Matematiği
27 Mayıs İlkokulu hâtıralarımdan...
Öğretmen, bir dişli sorusu sordu, soru 5. sınıf öğrencilerinin çözebileceği sorulardan değildi; bu derece zor bir soru ile bizi sınamıştı aslında. İlk derste soruyu çözen olmayınca, ikinci derste bu soruyla devam edeceğiz diyerek teneffüs zili çaldı... soruyu çözmeye çalışırken teneffüs de bitti. Öğretmen soruyu çözen var mı, diye sorarak ikinci derse başladı. ayağa kalktım ve evet ben çözdüm öğretmenim dedim. Tahtaya gel ve çöz bakalım dedi. Kalktım ve soruyu karatahtada beyaz tebeşirle hesabını göstererek çözdüm. Âferin alarak yerime oturacaktım ki, sınıfın uyanık kızlarından birkaçı(benimle hiçbiri samimi olmadığı halde) hep bir ağızdan öğretmene şunu söyledi:
"Öğretmenim, Kadir Yeter, metematikte sınıfımızın birincisi, siz o’na ilk karnesinde matematikten zayıf vermişsiniz!" dediler, bugün hâlâ düşünürüm, öğretmenin kızlara verdiği cevâbı: “Ben o’na, şımarmasın diye zayıf verdim". Oysa, ilk karnemde "zayıfın var mı?" diye soranlara, utanarak evet, matematiğim zayıf deyinde, soruyu soranlar hep şu cevâbı veriyorlardı:
"Eee, tabîi, matematik dersi zor derstir, olsun- verirsin". Ve yıl sonu geldi, karnemi elime aldığımda gözüm yine matematik dersinin olduğu satıra geldi, ne görsem beğenirsiniz?... Öğretmen, önce "pekiyi" yazmış, yetmemiş; bir de yanına, "pekiyidir" diye bir daha yazmıştı.
Gözlerim doldu ve sevincimi, ilk defa bu sayfada, 51 Yıl sonra Sizler sayesinde yazıya döktüm. Yazdırdığınız ve yazılı kayıt hâline getirmeme sebep olduğunuz için teşekkür ederim.
(Not: Bu özellik, bana Allah vergisidir; kendi gayret ve sonradan kazanılmış becerim değildir. Adı: Mantık matematiğidir)
Kadir Yeter. 25.01.2016 Kavakmeydan Mahallesi, Stad karşısı. TRABZON.
İlgi: /groups/14806415715/
YORUMLAR
nette gezinirken bu güzel sayfaya tesadüfen girdim....doğal ve akıcı bir üslup bu tür sade yazılara bayılırım....saygılarımla
kadiryeter
Konuyu çok iyi yazabilme becerimden değil; içimden geldiği gibi yazmaktan güzel olmuş olabilir...
Teşekkür ve Selâm ederim... sağolun.
kadiryeter
tacettin yıldırım
Kadir Bey anınızı okuyunca ister istemez günümüz ile karşılaştırma yaptım. Ben de matematik öğretmenliği yapıyorum. Öğrencilerin notlarını noktasına, virgülüne hesap ettikleri; hakları olmayan notları utanmadan sıkılmadan isteyebildikleri bir dönemdeyiz. Öğrencileri karakterine göre şekillendirme ya da sınama hakkımız kesinlikle kalmadı. Anlattığınız olayda sizin parlak bir öğrenci olduğunuzu görüp cilalamak istemiş öğretmeniniz başarılı da olmuş... çok güzel bir anı :)
kadiryeter
Çok teşekkür ederim... çok güzel bir yorumla sayfama ve
hâtırâlarıma değer kattınız... yazdıklarınızın öğretmenlik kısmını, aklıma yazdım...
Daha önce yazdım, bu ikinci olsun; öğretmeni, Ehliyet kursu öğretmenine, öğrenciyi de ilkokul öğrencisine benzeterek şöyle demiştim:
Velisi, öğretmene desin ki, benim çocuğuma hak etmeden ve öğrenmeden ehliyet ver!. O çocuk, öğrenmeden aldığı ehliyetle araba sürsün ve kendi felâketini getirsin!.
Sözümdeyim yine: İlkokullarda sınıfta kalma kesinlikle geri getirilmeli...
Bak- gör o vakit, üniversiteler imtihansız (sâdece özel yetenek hâriç) öğrenci aramayacaklar mı!?.
Eğitim işi, benim gibi câhilin diline düştü! Eyvâhhh.
Saygımla...
kadiryeter
OCAK,2016
farzımuhal
Bir de değerli hocam matematik mantığa değil de sanki matematiksel mantık daha doğru olacak gibi
Hürmetlerimle
dilruba...
Özgür Bey, sınıfta bırakma konusu bir çözüm oluşturmuyor maalesef ama öğrencilerin kendi düzeylerine göre ilerlemelerini sağlayan bir sistem ve meslek ortaokulları çok büyük rahatlama sağlatacaktır sisteme diye düşünüyorum.
Ama bizlerin en büyük sıkıntısı ahlaki gelişimin başarı kıstasının çok çok gerilerinde kalması... Bunda ailelerin de, yer yer öğretmenlerin de ve müdahale etme yetkimizi elimizden alan sistemin de ayrı ayrı payı var. Velhasılı çok büyük işler var daha yapılacak...
Saygılarla...
Sayın Kadri Yeter,
Evet matematik bir çok kişiye zor gelir.
Ancak ifade ettiğiniz gibi matematik, mantık ve doğru düşünme, kuralları uygun yerlerde kullanma becerisidir.
Aslında kuralları uygun yerlerde kullanma becerisini gösterebilenler için çok zevkli ve kolay bir konudur.
Bu becerinizden dolayı, ve bu güzel anınızı bizlerle paylaştığınız için teşekkür eder, tebrik eder,
selam ve saygılarımı sunar, başarılarınızın devamını dilerim.
kadiryeter
Size olan saygım, Sizi tanıdıkça daha da derinleşiyor; Efendim...
İdealleri olan İnsanların ciddiyetlerine hayranlık duyuyorum...
Hürmetimde Selâm ve teşekkür ederim.
kadiryeter
2016
kadiryeter
Saygıdeğer "bekir güçlüer" Ustam...
Yorumunuzu bir daha okuyunca, "zevkli ve kolay" dediğiniz konuda aklıma getirdiğiniz bir zevkimi yazma ihtiyâcı duydum...
Çocukluğumdan beri, iki zoru başarmaktan keyif alırım; biri tam bulaşmış ince misina telini ve bulaşmış iplikleri, bir de dört işlemle yapılan hesap işlerini yapmaktan...
Bu sabır işi, bende, 34 yıl aralıksız yaptığım bir meslek dalında olağanüstü başarıyı getirmiştir. Sonunda, gazeteye yayın ücretini ödeyerek, özel ilân ile mesleğimi terk ettiğimi yayınladım(Dilerim ki, en iyi sanatkârlar takdir ve taltif edilsinler; o güzel sanatlarını terk etmesinler; .... Yıl:1999 Trabzon, Türksesi Gazetesi).
Sağlık dileğim ve hürmetimle, Selâm ederim...
kadiryeter
06.02.2016