Bakmak ya da görmek. (hayal) (!)
Hakikat ve gerçeğin ifadesi olarak hayatın içindeki en büyük damarı oluşturan insan, yine hayatın tanınmış en garip belgeselidir. Buraya kadar bir sorun yok sanırım… Evet asıl sorunun bundan sonra hayatın içine dalan insanın , bütün duyu organlarıyla bire bir kendini baş-göz etmesiyle başlamasıdır. Başlayalım o halde.
Bakmak ya da görmek ile başlar insanın (hayat)ı ve belgeseli (!)
Çağın garipliği insanın öyküsünü okumaya başladıktan sonra mı yoksa öykü bittikten sonra mı aklımızda yer alır ? Ben bilmem diyenlerdenseniz hadi bakalım…
Bundan önce asıl mevzuyu kaçırmış ve elimdeki ne düğü belirsiz şeyleri yakmanın arifesindeydim. Beş saat önce hayatınızda yer alan bir insanın ölümü gözlerinizin önünden bir film şeritti gibi geçtiğinde, aklınızın köşesinde onu size en iyi tarif eden duygunuz ne olabilir ? Dedim yaa asıl mevzuyu kaçırmışım ve elimdeki şeyleri yakmayı bırakıp, mutfakta beni bekleyen dağ gibi bulaşıkları yıkamaya koyulmuşum.
İşte bir hayat hikayesi böylece başlamış olacak…Elinizde ne kadar kitap varsa ,her satır arasında kendisini size gösterecek. Onu her tebrik edişlerinizde ,bavulunuzun içinde en değerli eşyalarınız arasında kendisini saklayacak. Yazdığınız şiirlerde, okuduğunuz türkülerde, söylediğiniz ninnilerde en masum sözlerinizin içinde size eşlik edecek. Bu kadar mı zor bundan kurtulmak ? sorusunu size soran her insanın avuçlarında mutlaka onu sakladığını göreceksiniz.
Bu sarsılmaz sandığımız dünya için bir gözlem sonucu edilen söz aklıma geldi, ‘İnsan bir hayaldir, aslında bütün yaşananlar geçici ve aldatıcıdır, bu evren bir gölgedir’.. O zaman yalan ve yabancı diye adlandırdığımız hayat temelden sarsılmaz mı? Hayat biraz da komedidir.
Dört mevsimin sonunda beşinci mevsimin zaman tahlilini bir türlü yapamadım. Varlığına inandığım bu mevsimin zaman kavramının içinde kendini ne derece daha saklayabilir bilemiyorum. Lakin hepimizin gölgelerini sakladığına inanıyorum. Hep bir hayal dünyasında yasayan Cervantes’in şövalye kılığında, kimlerle savaştığını sanıyorsunuz. İkinci bir aralıktan o zamansız mevsimin içinde bütün savaşlarını sonlandırıyordu. Ya Nikolay Vasilyeviç Gogol’a ne demeli, Bir Delinin Hatıra Defteri’ni kendi gerçek dünyasında yaşatmaktansa, en gerçekçi deliliğini hayal dünyasında bas bas bağırarak yerlere savuruyordu. Kafka’nın masalları, Dante’nin saçmalıkları ,hele Sartre, hiç’e saydığı dünyadan kurtulurken ,ardındaki hayal dünyasına yazdığı hiç’likle hayatla dalga geçmesi.
Hayat biraz da ironi’dir. Çok fazla ciddiye alınacak şeylere yağmurlu havada şemsiye fırlatmak, yağmur durunca yine aynı hareketlere devam etmek;. ya da aynı hareketi güneşli bir günde, tekrar yapmak. İroni dedim ya iki ortamda da şemsiye işe yarar .İddiamı çürütmek için bir roman kahramanı bulmaya çalışmayın, Az önce hayalimdeki kahramanların hepsini öldürdüm. Hayat işte ,hayal dünyasıyla var olurken ,içini bazen saçmalıklarla doldurabiliyor.
Şuan bavulumu doldurdum gidiyorum, merak edip içinde neler fazladan var bakmak istemiyorum. İllaki o lüzumsuz şeyler belli bir zaman sonra ,zamanın hediyesi şeklinde karşıma çıkacak. Dedim ya hayat birazda ironidir
24. 01. 2016 / Nazik Gülüna
YORUMLAR
Bakmıyorum !
Görmüyorum !
Ve
Bilmiyorum !
İçimde onlarcası. Onlarca dememe bakmayın, binlercesi. Binlercesinin içinden sadece bir tanesi. Masal bu ya, insanı hangisine sokarsanız, o masala uyar. Siz uygunsuz tasvirlerime, uyduruk sözlerime, olmadık hayallerime aldırmayın. Birazdan masal biter ve evli evine, yolcu yoluna. derim. Dedim bile.
Son bir kaç saat içinde bes-altı masal bitirdim. Hepsinin aklı, havada uçuşuyor. Üstelik böyle karlı bir havada. Diyorlar ki, yağan karlardan kedimize bir kardan adam yapacağız. Başında şapkası, boynunda atkısı ve elinde , bizim çöpçünün unuttuğu eski bir süpürge koyacağız. Sonra etrafını sarıp , yazdığımız masalları ona anlatacağız. Çok üşür isek meydanda kocaman bir ateş yakacağız. Unutmuşuz o sırada yaktığımız ateş karşısında kardan adamdan olduğumuzu. O eriyip giderken, yazdığımız masallardan da olduk.
Neyse ki hepsi hayal ! Harap olan sadece hayaller-miş. Yeni hayaller için daha çok çok kar yağmalı. Değil mi?
sevgiler
glenay
Bugün karın buza dönüşmüş halinde soğukta yürürken anladım bunu.
Yine de yağsın kar. Her halinde yaşadığımızı duyumsayalım.
Yorum çok güzel,
her zamanki gibi..
Çok teşekkürler,
sevgiler..
insanlar zamana ve kendilerine karşı hep yeniktir asında !
kendi sınırlarını ve kendi göreceli kavramları doğrultsunda medcezir gelgitleri olur hayatın dalgalı denzilerinde . ve yine insan baktığına değil gördüğüe inanır. inamak istediği gibi görür ' hayller bizim
gerçeklerimzi aşmadığı sürece güzel ve yön vericidir ;' Franz kafka' masallrı hep ilğimi çekmişir ayrıca otoriteye karşı gelen yazılarını merakım olmuştur. bakmakla görmek arsındaki farklı ' en güzel yansıtan macaristan doğumlu yazarı anmış oldum sayenizde.
(kalemin' ) zerafeti etikedli ayrıca ; !!! kendime -yakın buldum anlatım dilinzi.
iliği çekici ve şık.emeğinize sağılık sevgilerim ile.
saygılar..
glenay
İnsanı değerlendirirken onun farklı bakışını görürüz.
Çok teşekkürler,
sevgiler..
''Dinlersen sözümü verem haberi
Boş yere bekleme büyük mahşeri
Eğer ister isen cennetle huri
Yârin kucağından başka yer değil
Havaya kaldırma boşa elini
Arapça duaya yorma dilini
Koklamak istersen cennet gülünü
Yârin yanağından başka yer değil
Sakın kıble sanma cansız duvarı
Hem kıble hem Kabe dostun didarı
İçmek ister isen ab-u kevseri
Yârin dudağından başka yer değil
Hocaya dedeye eyleme minnet
Eğer tanıdınsa insandır cennet
Benden sorar isen halis ibadet
Sevgiyle hizmetten başka şey değil
İbreti, yarinle sen eyle ülfet
Ondan başka sana gerekmez cennet
Candan sev dostunu eyle muhabbet
Huri, Kevser bundan başka şey değil''
..............................................................
yazını çok beğendim mantıklı ve güzel..
iyiydi, beğendim, Ve daldım düşüncelere...
hepimizin zaman zaman içine düştüğümüz gelgitlerin bir nevi özeti. Aslında bir muamma, yaşamak ta öyle değil mi?
hayatın labirentlerinde dolaşıp dururken ölüm bilmecesine çıkıyor hepimizin yolu....
kim blir yine bir yerlerde kesişecek yollarımız, ve yine şiirlerle yazılarla paslaşacak mıyız? Yaşadıklarımızı, düşüncelerimizi, duygularımızı? Kim bilir...
Hayalet düşüncelerle yaşama devam.
Kolay gele...
glenay
Ölümle yaşam birbirine geçmiş aslında.
Bir tarafta yaşıyor görünüyoruz,
aklımız diğer tarafta da sürdürüyor gezintisini.
Hayal ve gerçek arasında gelgitler.
sevgiler..