Türkiye'de Alevi Olmak
uzun bir aradan sonra herkese merhaba,
öncelikle ülkemizde ki kaos durumu için çok üzgünüm. barış isteyen herkesin şüphesiz vatan haini ilan edildiği akıl almaz bir dönemdeyiz. seksenlerde bile görülmemiştir sanırım. çoluk çocuk, anne, baba herkes acı içinde. insanlar ölüyor. peki ama neden?
cevap çok basit. taraflar yüzünden, olan masum insanlara oluyor. her iki tarafta kandan besleniyor bu açık. insanlar zaten anlayışsız, telaşlı. birde ölümler gelince işin içinden çıkılmaz hale gidiyoruz. yani herkesin dediği gibi suriyeleşiyoruz.
bunun nedeni, sevgisizliktir. 72 millete bir gözle bakamamızdandır. bugün aleviler ülkenin bilim,sevgi,anlayış kaynağıdır. hacı bektaşı veli, pir sultan abdal, nesimi, hallacı mansur, yunus emre, abdal musa ve nice pirlerimiz bize bugüne kadar incinsende incitme felsefesiyle öğreti sundular. bugün aleviler hala bu felsefeyi sürdürmektedirler. bunun en güzel kanıtı ve örneği, kimseye alevilerden zarar gelmemesidir. ve alevileri neden sevmiyorsunuz sorusuna kimsenin cevap verememesidir. fakat yinede dar görüşlü kişiler tarafından katliamlara, ötekileştirmelere uğramışlardır. bunlar bugün hala devam etmektedir. örneğin: işten atılmalar, kapı işaretlemeler, diyanet fetvaları vs.
tüm bunlara rağmen suçlu hala alevilerdir. (?)
ve kerbela’dan bu yana hep katliama uğramışlardır. hz. hüseyin ile başlayan bu katliamlar, hallacı mansura, nesimiye ve pir sultana kadar uzanır. yine arada, yani osmanlı döneminde, baba ishak, baba ilyas, baba zünnun, kalender çelebi, celali isyanları çıkmıştır. bunun başlıca nedeni; alevilerin kerbeladan bu yana gördüğü zulüm, ayrımcılıktır.
aksine durması gereken bu katliamlar sivas, maraş, çorum olaylarıyla yeniden gündeme gelmiştir.
şehir yapısı olarak ise aleviler, köylerde hep dağ eteklerinde yaşamışlardır. şehirde ise çok az sayıdalardır. çünkü yoksul ve ötekiydiler. sünniler ise zenginlerdi ve şehirdelerdi.
bu yüzden ibadetlerini gizli yapan, inançlarını gizli yaşayan ve sözlü geleneğe dayanan aleviler, bugüne kadar bozulmadan ve inançlarına büyük bir bağlılıkla gelmişlerdir. insanlıklarından hiçbir zaman ödün vermeyip, her zaman takdir edilmişlerdir.
buna rağmen bizi hor görmeye edenler bitmeyecektir. emevi düşüncesine her zaman karşı çıkan aleviler, zalimin yerine mazlumun yanında olmuştur. güçlünün değil haklının yanında olmuştur.
ve bir kez daha söylüyorum türkiye’de alevi olmak zordur ama aleviler bu ülkenin yüz akıdır, olmazsa olmazıdır.
YORUMLAR
Çok emik ve mezhepist bakışla kaleme alınmış bir yazı olmuş...
Aleviliğe de (kendimiz alevi olsak bile) bölümsel bakmak değil bütünsel ve objektif bakmak gerekir.
Etik yazıyoruz, doğru kural bu...
Bu halinizle emin olun sünni yobazı mezhepçilerden pek bir farkınız olduğu belli olmuyor.
Etni, mezhep ve cemaat tipi primatif milliyetçi temelli toplumsal yapılarda israr edenler, emperyalizmin değirmenine su taşıyan farkında değilmiş gibi yapanlardır.
Yani emperyal farkındalık herkese gerekiyor...
Örneğin yedi ulu ozanın, emperyalizm tarafından şu an başımıza sarılan etnik ve dinci yobazlık belasının özneleri Urbancı ve Kürtçü saksağanlar için söylediği deyiş ve şirleri yazsak, siz sanırım onları da ırkçı filan ilan edersiniz?
Esenlikle..
Göktürkmen tarafından 1/18/2016 12:24:05 AM zamanında düzenlenmiştir.