- 317 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Akvaryum pahalı bir hobi midir?
AKVARYUM HOBİSİ PAHALI BİR HOBİ MİDİR?
Akvaryum hobisi birçok insanın gönlüne taht kurmuş, birçoğunun da heves ettiği bir hobidir. Bu hobiden vazgeçen birçok kişi akvaryum hobisinin pahalı olduğundan yakındığı için vazgeçmiştir. Lakin akvaryum hobisinde ürünler çeşitlilik arz ettiği için bu hobiyi pahalı veya ucuz yapmak sizin elinizdedir. Bu konuda birçok değişken vardır. Örneğin bir tuzlu su akvaryumu kurmak, tatlı akvaryumu kurmaktan daha meşakkatli ve pahalıdır. Genellikle evlerimize kurduğumuz tatlı su akvaryumlarını göz önüne alırsak birinci faktör akvaryumumuzun boyutudur. Akvaryum boyutunu seçerken hem bütçemizi, hem de alacağımız balıkların sağlıklı ve mutlu olmalarını düşünmemiz gerekir. Ortalama bir bütçeyle 50-100 lt bir akvaryum kurmak aslında sizi çokta zorlamayacaktır. Diğer bir faktör ise seçeceğiniz balıkların cinsidir. Seçtiğiniz akvaryumun boyutuna uyum sağlayabilecek canlılar seçmeniz son derece önemli bir konudur. Özellikle tropikal balıklar ısıtıcıya gerek duydukları için biraz masraflı olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak Japon balıkları gibi soğuk su balıklarını bakabilirsiniz. Eğer eviniz kaloriferli ise tropikal balıklar bakmanız faturanıza çokta yük getirmeyecektir. Ayrıca bu hobiyi gönül vererek yaptığınızda balıklarınızın size hediye olarak verdiği yavru balıkları diğer hobicilere satarak, takas yoluna başvurarak maliyetinizi oldukça düşürebilirsiniz. Akvaryum hobisi görsel olarak çok güzel bir hobidir. Dediğimiz gibi bu hobiyi ucuz veya pahalı yapmak tamamen sizin elinizde olan bir şeydir. Bütçenize göre seçim yaparsanız, akvaryum hobisi sizi o kadar da zorlamayacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.