- 593 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
PARALANDIN AMA ÇOK YARALANDIN...
Bir Romanın Doğuşu, Aşk-ı Para
Günümüz dünyasında maalesef toplumun genelinde bir para hırsı var. Para bir araç olarak değil amaç olarak görülür oldu. Mutluluğumuz, sağlığımız, beslenmemiz için para aslında gerekli bir araç. İnsanların sevdiği, hayal ettiği şeylere sahip olmalarında para gerekli olabiliyor. Ancak ruhumuz doymadığında maalesef gözümüz de doymuyor ve hep daha fazlasını, daha da fazlasını ister hale geliyoruz. Daha fazlasını isterken ne yazık ki harama meyledebiliyoruz. Belki bir başkasının hakkını, vebalini gasbediyoruz. Biz paramız arttıkça, yani paralandıkça mutluluğumuzun da artacağını sanıyoruz. Ama tam tersine paralandıkça yaralanıyoruz. Aşk-ı Para’nın doğuşunu tırnak içi cümle olan paralandın ama çok yaralandın özetlemeye yeterli…
Aşk-ı Para Isparta’dan Türkiye’ye açan bir gül… Ben romanımı geçtiğimiz yıl, yani 2014’ün sonlarında yazmaya karar verdim. Son yıllarda karşılaştığım para için her şeyi yapabilecek insanlar romanıma ilham kaynağı oldu. Bu insanlardan bütün dünyada var… İlk bakışta dışarıdan melek gibi görünüp kendi ailelerini bile paraya değişebilecek insanlar… Üstelik haram paraya… Bu insanlar keşke olmasa, kendilerine, ailelerine, topluma ve doğaya zarar vermeseler… Ancak günümüzün maddiyata tapan dünyasında bu bir gerçek… Ve ben bir yazar olarak romanıma esin kaynağı olan para düşkünü insanlara teşekkür ettim, çünkü onlar olmasaydı Aşk-ı Para ortaya çıkmazdı.
Kapakta ağır basan para karşısında güçsüz insani değerlerin sembolü kalp
Tahterevalli de kalbin karşısında paralar… Para güçlü, kazanmış, baskın çıkmış gibi bir izlenim görünüyor. Hâlbuki derinlemesine bakıldığında gerçekte kazanan insani değerler… Kalp daha yüksekte, daha hafif… Para ise olanca ağırlığıyla aşağıda... Kalp yüksekte daha çok şeyi görebilirken, paranın görüş açısı sınırlı. Gönül gözü dediğimiz şey… Gönül gözü güzellikleri daha fazla görebilir. Parayı insani değerlere değişmiş bir insan, paralanır ama çok yaralanır….
Kapak yazısında parayla insan aşkı var, paranın kişiselleştirilmesi
Kapak yazısının dikkat çekici olması gerekiyor. Bu nedenle parayı kişiselleştirme sanatı uyguladım. Firuzan, çünkü ailesine değil paraya aşık bir kadın… Para güçlü, aynı zamanda kirli kokulu. Güçlü olanı tercih etmeye meyilliyizdir de , haram paranın kirli kokusu huzursuzluk getirebilir. Paranın esir sevgilisi olmak, onun için her şeyi yapabilmek ve birinci amacı haline getirmek. Fakat para onu aldatıp başkalarının mutluluk kaynağı olur, helal para peşindeki parayı araç olarak gören insanların… Bu şekilde… Kapak da para kişiselleştirilip, aşık olunan bir sevgili gibi yansıtılsa da romanın genel içeriği böyle değil. İçerikte birbirinden farklı alt konulara yer verdim.
(Larende.com’un benimle söyleşisinden bir bölüm. Kaynak: www.larende.com/turk-dilinin-baskentinden-bir-roman-ask-i-para-20880h.htm)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.