- 1118 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
Çok Pis AŞK ve Müzeyyen
Aşk mı istemiştiniz?
Nerede o eski aşklar dedi Müzeyyen aynada gördüğü kendine ve haklıydı bir müşteri olarak. Tutamadı kendini ve vitrininden içerisini seyrettiği satılık aşklar mağazasına adımlarını atıverdi, görevlinin hoş geldiniz gülümsemesi eşliğinde.
Fazla söze girmeden, direk söyleyiverdi;
- Bana eski saf ve temiz aşklardan verir misiniz?
Görevli gülümsedi ve;
- Az önce elimizdeki sonuncuyu kapıdan çıkan hanımefendiye verdik, üzgünüm ama en kısa zamanda yenilerini getireceğiz.
Ve ekledi görevli;
- İsterseniz başka çeşitlerinden verelim efendim. Elimizde çok iyi tutkulu aşk serisi var. Hem isterseniz takas imkânı da sunuyoruz, birçok model için eskisini getir, yenisini götür kampanyalarımız yılın her sezonunda mevcuttur. Sadık aşk reyonumuzu ziyaret etmenizi önerirdim.
Kadın yani müzeyyen;
- Hayır, ben eski saf ve temiz aşklardan istiyorum.
Görevli gülümsedi ve kulağına eğilerek sessizce;
- Az önce sattığımı söylediğim eski saf ve temiz aşk var ya!
- Ee!
- İşte onu ben de kullanmıştım, eskisini getir, yenisini götür kampanyasında değiştirmiştim geçen ay ve kim aldıysa iki güne kalmadı geri iade etti.
- Aaa! Neden ama?
- Hepsinin ayrı ayrı ve farklı farklı şikayetleri vardı ama en garibi; çok temizmiş hanımefendi. Hemen kir tutuyormuş. Sonra aramızda kalsın ama biraz da eskimiş, eskisi kadar iyi çalışmıyor.
- Hımm, anladım.
Görevli kadının elinden tutarak başka bir reyona doğru sürükler ve;
- Efendim bu ürün daha bu gün geldi ve geldiği gibi hemen satışa sunduk. Bu modelden kimselerde yok ve üretici firmanın verdiği bilgiye göre, çağın en çok tutulan, en çok satılan ürünü olacakmış. Yeni sezon modası olacağına kesin gözüyle bakılıyor ve üretici firma o kadar çok güveniyor ki kendine, eğer memnun kalmazsanız bir hafta içinde geri iade ve istediğiniz başka bir üründe % 75 e varan indirim yapmayı taahhüt ediyor.
- Peki, adı nedir bunun?
- “Çok Pis Aşk”
- Nasıl yani?
- Denemeden bilemezsiniz!
- Ama kim çok pis bir aşkı almak ister ki?
- İhtimal ve olasılık hesaplanacak olursa; ücretini ödeyebilecek herkes. Yoksa sizin o kadar paranız yok mu?
- Ne münasebet, hem bundan size ne?
- Ee, o zaman alıp birkaç gün deneseniz ve beğenmezseniz geri iade seçeneğinden yararlansanız! Ne de olsa bir aşk satın almak için buradasınız. Haksız mıyım?
- Mantıklı düşünecek olursak evet, haklısınız tabi ki de.
- O zaman alıyorsunuz.
Müzeyyen kafasını sallayarak onay verir dudaklarından çıkan kısık bir evet oluşturan ses topluluğu ile.
........devam edecek
YORUMLAR
âşk
Başka !
En başka !
Bambaşka !
Her şeyin başkalaşması ya da başka olması ya da daha da başkasını arar insan. Öncekileri örnek verir ,lakin yaşarken de hep yeniyi, yepyeniyi ister...
Başka bir yazıya yaptığım yorumu burada sizinle de tekrar paylaşmak isterim.
(...)
Dün geceden bahsediyorum….Sen bugünü anlat diyorsun…Ben yarından bahsediyorum sen kim bilir neyi düşünüyorsun….
Ben aşk diyorum, sen aşıksın diyorsun ! Ben aşığım diyorum sen ‘’aşkın kanunu’’yum diyorsun.. Ben bir şeyleri söylerken sen şövalye kesiliyorsun….Yoksa sen beni savaşmaya hazırlandığın Cervantes'in Yer değirmenleri mi sanıyorsun ?
Oysa ben !
… DİYEMEZ MİYİM ; (?) Kutsal saydığımız aşk kadar leyla, aşık kadar mecnun, züğürt sevdalıların keşmekeşliği karşısında ,yağmursuz çöllerde ıslak güneşin altında yandığını … Görenler kadar duyanlar, bilenler kadar yazanlarda … suçlu’dur … aşk !
…DİYEMEZ MİYİM ; (?) Mevsimler ki, ne belâ bir şarap mavisidir / tokmaklar delilenir davullara ; duymaz mısın eyâ , âşikar figanız…dikensi tabutlar kafirandan, püsküllü belâ ham deliliğimiz… Öyle ki o baharın döktüğü yapraklar, ölümlü aşk’lardandır …
…DİYEMEZ MİYİM ; (?) İnanç ile inat olmaz...İnanç bir aşk-sa...aşkın celladı olmaz...Aşk kendine aşık ararken...celladını dahi kendi göz yaşlarına boğabiliyorsa ;günahkar insan cellat olamaz… aşk ve günah bir kefede ise, karşısında hiç’bir şey duramaz …
…DİYEMEZ MİYİM ; (?) Aşkın kabusu, hayatın anlamsızlığı karşısında, dayanılmaz yalnızlığı yaşayan insan ; Bir Yusuf Masalın’ daki sen’ ben’ olana kadar ; ‘taşlar ufalanıp su’ olana kadar’ ; iki ırmak arasında siyah ve beyaz ; birinin adı aşk ise , ötesi ben olana kadar.
Saygılar