AŞKULLÂHLA YANIP MAŞUĞUNA MEFTUN OLAN, YANMAYA BAŞKA ATEŞ Mİ ARAR?
AŞKINA ÂŞIK OLAN ÂŞIK YANMAYA ATEŞ Mİ ARAR ALLAH IM ?
Sevmeyi bilmiyorsan taşıma o yüreği!
Sevmeyi bilmeyen kalpler sinelerde yüktür!
Afetmeyi bilmiyorsan bekleme afedilmeyi!
İnsanlar içinde arifler inci gibi saklıdır avamlarsa görükür.
Sâdâkât inci gibi saklıdır derya dibinde.Hâkikatse ummânda katrecik gibi pırlanta.En değerli olan sırra vakıf olmak.Aynada ki sırrın ardında kinin özüne inebilmedir.
İlk tarif edilenler kişinin kendisi.
Sırrı çözüp öze indiğinde benlikten kurtulup gördüğüyse karşısındakidir.
Aşkullahla yanana başka ateş gerekmez.
İlâhi aşkı her zerresini yakar.
Âşık maşuk diye inlerken.Maşukta tekleşir seven sevdiğinde tekleştiğinde benlik çıkar ene duygusundan arınır...O her zerrede her nesnede sevdiğini anar...İsimler farklılaşsada andığı sevdiğidir...
Yakup Aleyhisselâm Yusuf a âşık gibi zikrederdi.
O Hakk’ın Nurunu anmaktaydı.Meselâ Mecnuna Leylâ geçti derler.O hala Leyla der durur.
Sevmenin zirvesinde sevmekten bıkılmaz.Her nefeste sevdiğini anar.
Hava su gibi muhtaçcasına.Böylelerine meczup,garip bazan aklını yitirdi gözüyle bakılır.Oysa o gerçeklere uyanmış.Kalp gözüyle seyre başlamış benlikten arınıp teslim olmuştur.
Halk içinde Hakladır.
Her dâim dilinde,zikrinde fikrinde olan odur.Ne soğuğu hissederler ,ne rüzgârı.Teslimiyet öyle olmalı ki ibadet ederken duvar yıkılsa duymayacak kadar.
O huzurda huzura tam erenlerden olmalı.
Böyle olanlara gerekir mi başka ateş gerekmez.
Olsada onlar sevgide ki birliğe kavuşmuş huzura ermişlerdir.
Allah gösteriş riyâ,kibir gururdan korusun cümlemizi.
Bana beni sordular, ben bende değilken nasıl cevap beklerler.
Aşkımı sordular her zerreme hükmederken aşkım başka ne derim.
Kafa gözüyle göremezsiniz inan ki beni, gönül gözüyle arayın bulun bende saklanan beni.
Ben demeyi çoktan unuttum, ben demeyi de gizli şirkten saydım.
Gözümden perde kalktı gördüm herşeyi ayan beyân.
Görene gördüren kaldırabileceğini yükleyen tek ve mutlak olan RABBİMİZ NE YÜCEDİR..
İlâhi sevdamın önünde secdede huzurda, huzura erdim.
Dağlardan büyük olan kalbim mağrur kalbim eğildi mâşuğuma Elhamdülillah..
Kaza da olan tecelli eder.
Duâlarımızın tecelli edişi ne sevindirdi ne hüzünlendirdi.Olan eksilmedi artıkça arttı..
Ey gözlere nuru veren Rabbimiz.
Senden başka kimsem olmadı.Zaman zaman dünya telaşına dalsamda ayıldım çok geçmeden .
Şebnem gibi gözyaşlarım yurken yüzümü.
Senin sevgini azaltacak diye fâniyi sevmeye dahi korktum, sevince gördüm ki azalmadı arttı sevdan.
Değişen isimler olsa Leyla da olsa anılan sendin.
Her nefesde faniyi her an terk etti kalbim bâkiye yöneldi huzuru buldum..
Ömür boyu neden yanlız kaldım kaderim mi derdim artık sormuyorum biliyorum(?)
Sen saklarsın korursun korumak istediklerini bir gül gibi.
Güle yabancı eller dokunmasın parçalamasın diye zırhlar örülür etrafında.
Ama tek bildiğim şu ömrümde yanlızken ağlamadım aşkınla ağladım .
Yakınlık isterken ağladım.Seni anmadan geçen her ana ağladım Rabbim. •
Âciz kulun yine kapında başka kapım mı var ki gideyim el açıp yalvarayım(?)
Rabbim doğduğumdan bu zamana değin ölene değin yaptığım, yapacağım hatalardan koru sakla koru gözet afet sen ki afetmeyi seversin.
Annemden doğduğum gün gibi tertemiz eyle âmin..
Rabbim razı olduğun kullarından eyle.
Hak yoldan ayırma takvadan ayırma.
Son nefeste imânla çene kapamayı Habibinin gül yüzünü görmeyi nasip eyle âmin.
RABBİM! Seni sen olduğun için yaratanımızsın diye sevdim ne cennet için sevdim ne de cehennem korkusuyla sevdim..
Kendine Hâbibine yakın eyle herşeye gücün yeter..
Son nefeste imân Kuran dan ayırma âmin, âmin, âmin.
RABBİM SENİ BULAN HERŞEYİ BULMUŞTUR SENİ BULMAYAN SEVMEYENSE HERŞEYİNİ KAYBETMİŞTİR.
.KALBİMDEN AŞKINI ÇIKARMA ARTIR..
AŞIK OLAN MAHBUBUNU İSTER MAHBUBUM SENSİN KENDİNE YAKIN EYLE RABBİM AMİN AMİN AMİN •
Nigâr Bedirhan
YORUMLAR
Bütün dileklerini için amin diyorum bu güzel yurege. İstediğiniz muradıniz elbet olacak, acele etmeyip, dengeyi kaybetmeden allah kosmak gerek. Sevgiyle, mutlulukla kalın.
Yeganem
AMİN AMİN AMİN...
Çok güzel bir yazı, tebrikler yazan güzel kaleme. Güzel bir yorumu hak ediyor ama biraz yorgunum sanırım
okuduğum bir yazı ziyadesiyle üzdü beni. Sizin yazınız iyi geldi teşekkürler.