Ne Olacak Bu Türkiye’nin Hâli
Efsânede anlatılanlar doğru ise, içkinin ana vatanı Anadolu toprakları imiş. Şöyle ki bir tarım ülkesi olan Hititlerde çiftçilerin ürettiği ürünlerden 10’da 1 pay hükümdara yani devlete ayrılırmış. Osmanlı’daki öşür vergisinin kökeni taa o yıllara dayanıyor anlayacağınız. Neyse hükümdar da, bu elde ettiği gelirle asker, memur vs. besler; yol, köprü neyim yaptırırmış.
Yine böyle vergilerin toplandığı bir gün çiftçilerden kimi buğday, kimi arpa, kimi soğan, patates filan getirmiş. Bir çiftçi de ürettiği yaş üzümlerin 10’da 1’ini koymuş ortaya. Görevliler ne yapalım, ne edelim derken biri mahzendeki toprak fıçılara koyma fikrini ortaya atmış. Böylelikle sorun da çözülmüş.
Gel zaman, git zaman; bir gün, mahzen kapısında nöbet tutan askeri meydanda kendinden geçmiş bir halde bağıra çağıra şarkı söyleyip; dans ederken bulmuşlar. Gariban Anadolu çocuğu ne subay takıyormuş, ne hükümdar... Ne sopaya eyvallah diyormuş, ne de kova kova suya... Neyse bir gün sonra kendine gelince olanı biteni anlatmış. İşte susadım idi; nöbet yerimi de bırakıp gidemedim idi; mahzende bulunan fıçılardaki sudan içtim idi falan filan demiş. Sonrasını tahmin edersiniz. Millet dayanmış fıçılara!...
Ha, bu arada öyle her okuduğunuza/duyduğunuza da sorgusuz-sualsiz inanmayın. Demin patates demiştik ya hani; patates bitkisi Avrupalıların, Amerika’yı keşfinden sonra geldi bu topraklara!.. Tıpkı elmanın (Macarlar “alma” der bu arada) Altaylardan geldiği gibi!..
Rakıyla ilgili bir anı: -Anlatılanlar doğru ise- Fidel Castro’nun Türkiye ziyaretinde, kendisine "Yeni Rakı" ikrâm etmişler. Bir bardağı devirince ağzından çıkan ilk söz ne olmuş dersiniz?
--Ne olacak bu Türkiye’nin hâli!..
Aziz Dolu Atabey
Serik-13.12.2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.