- 1106 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NOEL VE YILBAŞI MELANETİ ÜZERİNE ..
Bu aralık ayının son günü akşamı bir mescitte toplandik.
Yatsı namazı sonrası tesbih namazı kıldık Kuranı Kerim hatmi okuduk müslümanlara dua ettik.
Bu akşamki sohbette Hocaefendi kardeşlerim size bu gunle alakali mesajlar gelebilir sessiz kaliniz cevap vermeyiniz dedi.
Ayrıca evlerde yılbaşı gecesi televizyona bakilmamasini mumkunse kapatılmasını önerdi.İmanın nurunu zayiflatiyormus Allah muhafaza buyursun.
Ya birde bu geceyi hristiyanlar gibi meydanlarda evlerinde karsilayanlarin gunahini bilmem kaç defa hacca gitseler temizleyebilirler mi?
Gece Rabbimin cuma gecesi ama onu şerle veya hayırla geçirmek elimizde.
Dünkü gecede islenen bazı günahlar Rabbim korusun bu gece islenirse insanın imanina zarar verebilir.
Peygamberimizin Kim bir kavme (Hristiyanlara) benzerse o da onlardan olur.ikazina kulak verelim.
Kadir Gecesinin sevabı bol olduğu kadar bu gecede Rabbimize Ummeti Muhammedin selâmeti için dua edersek ona yakın sevap bize verilebilir.
Allahım neslimizi ve gencligimizi bu gecenin şerrinden uzak tutsun.
***
Bu yandan!! müslümanlara anlatamazsınız bu noeldir ecnebi bayramıdır diye !
Bildiklerini okuyacaklar yine...
Hidayeti Allah (cc) nasip eder ettikleri zaten noel yerine Mekke-i mükerreme’nin fethini kutlayacaklar
Tebliğ her müslümana bir farzdır, haktır emr-i bil maruf yapmak dinin temelidir her insan Allah (cc) nun halifesidir kimi din üzeredir ehli sünnet yaşar kimi iblisin yolu üzeredir cehenneme gitmeye çalışır...
Zorla güzellik olmaz güzel olan Allah azze ve celledir çirkin olan iblis ve onun yardakçılarıdır...
Bırakın Cehenneme çalışsınlar ki O’da ehillerini sabırsızlıkla beklemektedir ...
Sizden biri hangi fırkaya uyarsa mahşer’de beraber haşredilir diyen iki cihan serveri Hz Muhammed (sav) in sözleri yeterli olmuyorsa bırakın bu müşrik takımına uysunlar ...
Yine de uyarâlim.
Müslüman mahallesinde salyangoz satanlar ne kadar da çoğaldı.
MUTLU YILLAR MIŞ!!!!
Müslüman mahallesinde salyangoz satanlar ne kadar da çoğaldı.
Akşam biraz çarşıda pastacıları dolaştım dini bir cemaate mensup !!!bir adam bir hayır kurumuna yardım için tatlı verdikten sonra biz ona Allah razı olsun-
Rabbim kabul eylesin hayrınızı dedik o bize hayırlı, mutlu, iyi yıllar dedi.Biz karşılığında ona bir şey diyemedik..
Bizi nasıl alıştırdılar görüyor musunuz?
Yarinda koca koca hacı hoca sakalli amcalar mutlu noeller derseler şaşırmam.
Yugoslavlar Bulgarlar Macarlarda Türktuler bir zamanlar.
Müslümanlar komunist Jozef Titto rejiminde Sırp Hırvat Komşuları gibi yaşamaya başladılar.
Zahiri ulema ekranlarda dini hikayelerle anlatıyorlarsa da tasavvuftan ortada bir eser yoktu.
Boşnak bacım yeni ev, yeni evine halı,perde alırken Sırp ve Hırvat komşuları silah stok ediyorlardı.
1991 de Yugoslavya parçalanınca 40 bin Bosnalı boşnak bacımızın ırzlarına geçip kocalarını da Serebrenicada katletmediler mi?
Bosnalı Boşnak bacılarım bilerek veya bilmeden aynen Sırplar gibi yaşamaya başlamışlar domuz etini Sırp kasaplardan alıp yememişler miydi?
Yılbaşı Noel kutlamalarında hristiyan Sırplarla yarışıyorlardı.
Başlarına gelenler ibretlik sahnelerdi.
Müslümanlığı unuttular Turklukten de bir eser kalmadı.
İlk müslüman olan Türk boyu Bulgarlar zamanla ilk hristiyan Türk Devleti olup çıktılar.
Bu milleti de aynı onlar gibi hristiyanlastirmak için yapılan bir calismadir yılbaşı...
Bu milleti hangi dinsiz hangi imansızlar hangi şereften imandan namustan yoksun karektersiz alçak adamlar geçen yıllar içinde sözüm ona sanatla tiyatro ile bale ve içki ile bu hale getirdi.
Yuh olsun yerinizde rahat yatmayin inşaallah..
***
İmam-ı Rabbani (ks) şöyle bir hadiseyi naklediyor;
“Bizim bir komşumuz vardı, Müslüman olmasına rağmen bazı yanlışları vardı.
Vefat etmek üzereydi, komşuluk hakkı üzere beni çağırdılar.
Gittim ve gördüm ki komadadır.
Kendini kaybetmiş olarak onu gördüğümdendir ki teveccühte bulundum, mânevî bir yönelişle kendisine yanaştım.
Kalbine nazar ettim (baktım), zifiri karanlık bulutlar çökmüş, iman nuru sönecek bir mum gibi kalmış olarak gördüm.
Komşuluk hakkını mülâhaza ederek ne yapabileceğimi düşündüm.
Karanlıkları dağıtmak amacıyla teveccüh ettim, dua ettim lakin zerre kadar karanlık açılmadı, dağılmadı.
Bunu bir iki kere denedim ama fayda yok.
Üçüncüde de olmayınca:
‘Yâ Rabbi! Acaba bende mi bir kusur var bugün’ diye düşündüm.
Bu kadar Sana müracaat ettim ama hiçbir faydası olmadı’ diye niyâz ederken tam o esnada kalbime bir nida:
‘Ey İmam! Eğer sen bu teveccühlerini dağlara yapmış olsaydın, senin hürmetine ve teveccühün bereketine dağları yerinden sökerdim.
Ama bu adamdan sen bir karanlık açamazsın, çünkü bunun karanlığı bazı amel noksanlıklarından değil, bazı günahları işlediğinden değil, dinsizlerin ve müşriklerin Hindu’ların şirk merâsimlerine katılmasındandır.
Burada şirk vardır ve bu nedenle senin teveccühüne iltica edilmiyor’ diye bir ilham geldi.
O zaman Hindistan’da şirk bayramlarında boyalı, renkli pilav pişirip birbirlerine bunu hediye ediyorlarmış.
Bu Müslüman adam da onlardan etkilenmiş aynı günde aynı şekilde pilav pişirip yiyor, dağıtıyor ve de kutluyormuş. (Mektubat-ı İ. Rabbani 1/266.)
Müceddid-i elf-i sani İmam-ı Rabbani hazretlerinin bu izahlarıyla, başka dine mensup olanların bayramlarını bayramımız kabul edip kutlamanın bize vereceği zararlar zahirdir .
***
İSLAMA GÖRE DOĞUM GÜNÜ KUTLAMANIN HÜKMÜ..
Bir zamanların İslam diyarı olan coğrafyalarda yaşayan genetik Müslümanlarda (!) son 30 senedir, teknolojinin de hızla gelişmesiyle Batıdan etkilenme ve bunun neticesinde maymun meslekiyatı olan taklitçilikte bir o kadar hız kazanmış, bunun neticesinde kafir batıyı her pis işlerde örnek alır olmuşlardır.
---- Bu pis işlerden bazıları doğum günleri , evlilik yıldönümleri , sevgililer günü, anneler-babalar günü, yeni yıl-yılbaşı (Noel) vs. kutlanmalarıdır.
Oysa Müslümanların kutlayacakları günleri belirlenmiştir.
"Enes bin. Malik(ra) dan şöyle bir rivayet vardır :
Rasulullah (sav) Medine--i Münevvereye teşrif ettiklerinde Medinelilerin eğlenip oynadıkları iki günleri vardı. Efendimiz:
-’Bu günler neyin nesidir?’ dedi.
-Dediler ki: -’Biz cahiliyye devrinde bu günlerde eğlenirdik (Ya Rasulullah) ’Bunun üzerine Rasulullah (sav): -’Şüphesiz Allah (cc) size bu günlerin yerine daha iyilerini, Kurban ve fıtır günlerini (Kurban ve Ramazan Bayramlarını)verdi’"
( Medinelilerin kutladığı günler Bunların biri Nevrûz, diğeri de Mihrican’dı. Nevrûz Mart ayının 21de , Mihrican’da Eylül’ün 21’de kutlanırdı. )
(Ebu Davud (4/ 258) K.Salat Bab: 239 Hadis no: 1134)
Kim bir kavmin(topluluğun) karartısını (yaptıkları işleri) çoğaltırsa o da onlardandır. Ve kim bir kavmin amelinden razı olursa onların amellerinde ortaktır."
(Kim hangi kavmin karartısını çoğaltıyorsa, sayısını çoğaltıyorsa o da ondandır. Kim iman tarafının görüşlerini, amellerini, hükümlerini, bayramlarını beğeniyor kabul ediyorsa ondandır. Kimde kafirlerin görüşlerini, amellerini, hükümlerini, bayramlarını beğeniyorsa o da ondandır. )
(İbni kesir Cami’u-Mesanid ve’s-Sünen (27/308) hadis no: 589)
Allah (c.c.) şöyle buyuruyor: "Dinlerini parça parça edip, gruplara ayrılanlar var ya, senin onlarla hiçbir ilişkin yoktur..."(En’am: 159)
--Şeyhul islam Ebussud hazretleri şöyle buyuruyor..: "Bu ayet-i Kerime onlardan her bakımdan uzak kalmayı gerektirmektedir. Bütün meselelerde olmayıp sadece bir kısım meselelerde dahi olsa onların inançlarına tabi olanlar, tabi oldukları şeyde onlarla beraberdirler. Çünkü bu: "Ben bundanım, bu da bendendir" diyen kimsenin ifadesine benzemektedir ve bununla adeta şu söylenmek istenmiştir: "Ben, onun türündenim, o da benim türümdendir."
Çünkü iki şahıs, ancak tür noktasında birleşirler. Nitekim: "Onlar birbirlerindendir..."(Tevbe: 67) ayet-i Kerimesinde ifade buyrulan da budur. Rasulullah (s.a.v.) de Ali’ye (r.a.) şöyle buyurmuştur: "Sen bendensin, ben de sendenim."
(Buhari Fedailu Ashabinnebi: 9, Müslim Cihad: 90, Tirmizi Menakıb: 20, İbni Mace Mukaddime: 11, Ahmed: 1/170, 177 3/22, Camiu’l-Usül: 6/33.)
(Kişi bu tür günleri kutlayarak, sorduğumuz zaman ümmeti olmakla övündüğü peygamberimizi (sav) değil aksine savaştığı necis kafirleri örnek almış ve benzemiş olur.)
Dinimizde yaş günü bu günkü yapılan tarzda kutlaması diye bir uygulama yoktur. Ancak, her yıl ömür takviminden düşen bir yaprağın nelerle dolu olduğuna bakmalı, onun muhasebesini yapmalı, kıyamet günü gelip hesaba çekilmeden kendini hesaba çekmeli, yarın karşısına çıkmasını, yüzünü güldürmesini istediği işleri çoğaltmalı, yüzünü kızartacak davranışları varsa onları tövbe edip affettirmeli, benzeri kötülükleri bir daha yapmamaya kendini zorlamalı, her yaş yılının bir öncekine nazaran daha olgun maddî-manevî daha karlı olmasına dikkat etmeli. Yoksa Müslüman sadece yaşı sayısınca mum söndürmenin saçmalığına kendini kaptırmamalıdır.
Bu günku yapılan tarzda (mumlu ve tepinmeli) Doğum günü kutlamak, Yahudi ve Hristiyanların âdetidir. Dolayısıyla doğum günü kutlamak caiz değildir!
Çünkü Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Yahudi ve Hristiyanlara uymayı yasaklıyor.
Abdullah ibni Ömer (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:
“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
‘Herkim bir kavme benzemek isterse, o kimse onlardandır’ buyurdu.”
Ebu Davud 4031, Albânî İrva 1269
Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:
“Ey iman edenler! Yahudi ve Hıristiyanları dostlar edinmeyin! Onlar birbirlerinin dostudurlar. Sizden onları kim dost edinirse, kuşkusuz onlardandır! Şüphesiz Allah, zalimler topluluğuna hidayet vermez.”
Maide 51
ANNELER GÜNÜ, BABALAR GÜNÜ, SEVGİLİLER GÜNÜ, EVLİLİK YILDÖNÜMÜ GİBİ ADETLERİN İSLAMLA KURAN-I KERİM SÜNNET-İ SENİYYE İLE YAKINDAN UZAKTAN ALAKASI YOKTUR.BUNLAR HIRİSTİYAN VE YAHUDİ ADETLERİDİR...
.
İŞİN ÖZÜ (İNANDIĞI GİBİ YAŞAMAYAN, YAŞADIĞI GİBİ İNANMAYA BAŞLAR)
Şerife Şevval Kardelen
***
SAFIMIZI BELLİ EDELİM..
Benim safım karıncanın hesabındaki gibi mahşerde Rabbül alemin’in "sen kimin safındaydın"sorusuna senin safındaydım..
Ya Rabbel alemin demek için noel yada sizin dediğiniz gibi yılbaşı kutlamayıp o tarihe gelen Mekke’nin fethi’ni kutlamaktır...
İmanin derecesi çoktur Allah’ın 99 ismi vardır Esma ül hüsna da ama "tanrı" yoktur !
Türkçe bir kelimedir tanri Arapça’daki kelime karşılığı ilah tır ...
Hz Muhammed (sav) de Araptı !!
Ben Araplara laf ederken yada kinaye yaparken efendimizi hz ömeri hz ebubekiri hz aliyi ve sahabe efendilerinizi düşünerek haya eder utanır sıkılırım ...!
Aramızdaki fark bu..
İman çetrefilli bir savaştır nefis ve iblis ile olan savaştır ...
Kimileri kazanır kimileri’de kalbim temiz dedem hacı ninem baş örtülü deyip farz olan hiç bir şeyi yapmadan cennete zümara rüyaları görür..
Gelmiş geçmiş tüm günahları silinmiş sabahlara kadar namaz kılan iki cihan serveri Hz Muhammed (sav) den daha mı temiz kalbiniz diye sormalı bu lafı edenlere ...
Arab’ın araba siyahın beyaza hiç bir üstünlüğü yoktur,aranızdaki tek fark takva’dır..Hz muhammed (sav)
Umarım biraz anlatabilmişimdir meseleyi ..
Siz beni sudan kurtarmaya çalışıyorsunuz ya bir de o Arabı (!) bizde sizi cehennem’den kurtarmaya çalışıyoruz ...
***
Peygamber Efendimizin dini değil din Allah azze ve cellenindir ...
İnneddine indallahil islam "Allah katında tek din islamdır"buyurmuş Rabbimiz ...
Türkiye dediğimiz coğrafya peygamberler yurdudur Hz İbrahim (as) ateşe atıldığı yer urfa’da bizim bildiğimiz adıyla balıklı göl Nuh (as) ın gemisi ağrı dağı eteklerindedir Hz Adem (as) iki oğlundan Kabil,Habil’i bu coğrafya’da iblise uyup katletmiştir ...
Konstanstinepolis (istanbul) için Hz peygamber dua etmiştir Mevlana bu topraklarda yaşamıştır yüzlerce islam alimi bu coğrafya’da yaşamış ilmini bir başkasına aktarıp göçüp gitmiş ahirete ...
İslamın gerçek anlamda yaşandığı tek yer Türkiye’dir Arabistan’da bile çoğu kimse sünnetleri kılmadan farz namaza geçerler ama biz önce sünneti kılar sonra farzlara geçeriz bu bilgiyi herkes bilir ...
Bakmazsan göremezsin yaşamazsan islam’ın tadını alamazsın her sabah essalatü hayrum minen nevm diyor müezzin "namaz uykudan hayırlıdır" demektir ama biz gaflete uyup uyuyanlardan oluyoruz ...
Bu yüzden yandan müslüman demiştim sevgili kardeşim .
Kuran-ı kerimin ilk ayeti Alak süresidir ve ilk kelimesi "oku"dur .
Bilmeyen zan-eder zan kötüdür tespit başka zan başkadır .
Hayr bildiğiniz’de şer,şer bildiğiniz’de hayr vardır buyurmuştur alemlerin efendisi (sav) ...
Hadi lütfen bu gün ben senin safındaydım o gece ya Rabbel alemin ya erhamer rahimin diye bilmek için bu gece bu kafir adetlerinin yerine gerçek bir müslüman gibi evimize çekilip yatsı namazını kılıp Rabbimize bol bol dua edelim .
Doğar doğmaz "ümmetim ümmetim" diyen ümmeti cennete girmeden cennete girmeyecek Rasul-u kibriya Hz Muhammed (sav) in hatrına bu geceyi müslüman gibi geçirelim .
***
IMAN-KÜFÜR..
55 yaşındayım 26 Yıl öğretmenlik yaptım.Allaha şükür ne öğrencilerime nede tanıdıklarıma mutlu yıllar yeni yılınız kutlu olsun demedim diyenlere de cevap vermedim.
Zorlama yok ki..
Firavun Nemrut zamanı değil ki.
Din düşmanlarına ,dinsiz yazar çizer takımına Devlet adamlarına asla Allah rahmet etsin demedim.
Kâfirlere rahmet dilenmez. Toprağı bol olsun denilir.
Dinimden taviz vermedim bunun yanlış olduğunu bildiğim için böyle yaptım.
Boylede oluyor.Tıpkı bayanlarla el sıkışmak gibi..
Taviz tavizi getirir..
Çalgılı hiçbir düğünede Hayırlı olsun demedim.
Hayır yok ki bu işte..
Allah gençleri mesut etsin dedim.
Oyun oynayanlara selam vermedim.
Kolay gelsin demedim.
İçki içenlerin semtine pek ugramadim..
Benim gunahim zaten herkesten fazla..
Bunu bilir bunu soylerim..
Biraz İslami anlamda suurlanmaliyız.
Allah Resulü bu durumda ne yapardı diye sormaliyiz.
Yılbaşı dans içki ile bir arada düşünebiliyor muyuz o mübâregi.
Ahiret endişesi taşıyanlara sözümüz..
Bir çırpıda yaptigimiz amellerin heba olmasını istemeyenlere...
Akşam evine mümin olarak girecek sabaha kafir olarak çıkacak.Sabah evden mümin olarak çıkacak akşam evine kafir olarak girecek.Hadis-i şerif.
Allah-ü alem bu geceyi kastederek bu hadisi irat buyurmuşlar Allahın Sevgili Resulu.
Yılbaşını aynı hristiyanlar gibi kutlayandan imanın nurundan bir nebze kalır mı?
Ya Rabbi içimizdeki beyinsizler yüzünden bizi helak etme!!
Kurunun yanında yaşları yakma Ya Rabbi!!
Bu gece oluk oluk akan içkileri kadehe diye sağa sola savrulan kadehleri değil de sana secde eden başları,senin rızan için gözlerden akan yaşları görsün meleklerin Allahım!!
Sen bize bela musibet yağdırma Allahım!!
Kahraman Şanlı Ecdadımıza layık evlatlar olmayı gençlerimize nasip eyle Allahım!!
Doğumuza Batımıza sağımıza solumuza altımıza üstümüze içimize esenlik,dirlik,sıhhat ve afiyetler ver Allahım!!
Kahraman Mehmetciklerimize Çanakkalede savaşan dedelerimizin ruhunu ver Allahım!!
Amin...
Bize de dua edin kardeşlerim inşaAllah...
Mekkenin fethi gününüz kutlu olsun..
Essalümün aleyküm ve rahmetullahi ve berekatühü.
31.12.2015//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.