- 790 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
insan hesabı doğru ödemeli,yediğini inkar etmemeli diye düşünüyorum...
geçenlerde küçük oğlumla birlikte bir alışveriş merkezindeydik.arada bazen çocuğu da gezdirmek lazım diye düşünerek onu da alıp yanıma gittik dolaşmaya.
izmir’de Gaziemir’de büyük bir alışveriş merkezi...hafta içi pek kalabalık değil ama cumartesi pazar günleri felaket kalabalık.
biz de cumartesi gittik.arada kalabalığa da karışmak lazım.
epeyce gezdik dolaştık.vitrinlere baktık.çocuk saç kurutma makinası istedi,saçlarını havalandıracakmış, o da ne demekse...
satıcı kızın tavsiye ettiğini aldık sonunda.ne de olsa onlar her gün satıyorlar...iyi bir şey almak istiyorsanız bunu tavsiye ederim dedi.ucuzunu alıp,üç beş gün sonra atacağınıza şunu alın dedi.
düşündüm haklı dedim.aklıma Sakıp Sabancı’nın "ucuz mal alacak kadar zengin değilim" sözü geldi.
kredi kartından geçeyim istedim,hem de kartı bir kontrol ederim diye düşündüm.kasiyer kız aldı kartı işleme koydu...ama nedense kart geçmiyor,hata var diye kız kartı elime veriyor.
nerde ki hata bunda deyim karta bakıyorum.yeni aldım da ben bunu diyorum...
o zaman işleme açılmamıştır diyor satıcı kız...
şifresiz işlem yapalım diyor kimliğimi istiyor...her zaman çantam da olan kimliğimin o gün yanım da yok...
ehliyeti gösteriyorum kıza ...
tamam o da olur diyor ve işlemleri yapıyor.
saç kurutmayı paketleyip elimize veriyor...
çocuk da bir sevinç..
teşekkür ederim anneciğim deyip sarılıyor kerata...
çocukları sevindirmek ne güzel...
bu arada biraz daha geziyoruz...
-anneciğim acıktım ben diyor ufaklık...
-yemek yiyelim mi?
-tabii..neden olmasın?
yiyecek satan dükkanların önünden geçiyoruz.
döner salonunun önünde duruyoruz ikimiz de.
anlaşıldı.döner de karar kılındı.
oturuyoruz masaların birisine...etrafa bakıyorum bu arada... masalar yarı yarıya dolu...
genç garsonlar hemen sarıyor masamızı...
siparişi veriyoruz.ama önce az bir çorba içelim diyoruz.açız da biraz...
ben tek ufaklıkta bir buçuk porsiyon döner söylüyoruz...oğlanın suratı biraz karışıyor.sanırım sorun var...
-neden asık suratın diyorum...
-bir buçuk bana az gibi geldi duble söylesek olmaz mıydı bana diyor...kerata çok sever yemek yemeği...
neden olmasın dedim...garsona işaret ettim.yanımıza geldi.
-delikanlı duble istiyormuş dedim .onun siparişini değiştirelim...
siparişi de verdikten sonra arkama yaslanıp insanları seyretmeye koyuldum...
insanlar bir dolup bir boşalıyor...
etraf kalabalık.garsonlar koşuşturup duruyorlar...
beş on dakika sonra iki garson siparişlerimizi getirdi masaya...bir diğeri daha geldi elinde sıcak bir tavayla.içinde kızgın tereyağ varmış.ister misiniz diye sordu önce.biz de evet deyince dönerin üzerinde gezdirip döktü sıcacık tereyağını...
ben arkama yaslandım önce seyrettim masayı. adetimdir...yemekten önce şöyle bir seyrederim masadaki yiyecekleri...
sonra başladık yemeye...yani ben başladım.ufaklık yemeğin yarısını yemişti bile...
-anneciğim seni çok seviyorum ben diye de konuşuyor çocuk bu arada...
-seversin tabii dedim...baksana önündekilere...
yemekler bitti sıra hesabı ödemeye geldi...
garsonlar getirdi hesabı...açtım baktım...bir tek bir de bir buçuk döner yazıyor...
ufaklığa döndüm...senin döner ne kadar dedim...
-anne bu tabak duble dedi...iyi bilir kerata...eee ne de olsa çok sever yemek yemeği...oturduğumuz semtte beni tanımazlar,onu tanırlar...ben de her gün yesem bir şeyler beni de tanırlar tabii...
işaret ettim garsona...geldi...
fişi gösterdim...bir yanlışlık var dedim.biz önceden bir buçuk demiştik ama sonradan duble istedik döneri.
garson bir hesaba baktı bir bana bir de masadaki tabakları...
-haklısınız dedi.bir yanlışlık olmuş,düzeltiriz şimdi...
çocuk konuştu...
-anne söylemesen bilmezlerdi dedi...şimdi hesap daha pahalı gelecek...
-oğlum dedim bilmeyerek haram yemiş olabiliriz bu güne kadar ammaaaa bile bile de haram yemedim ,yedirmedim sana dedim...
üç kuruş az ödeyeyim diye niye yalan söyleyeyim?neden mideme haramla doldurayım???
düzeltilen hesabı ödedik çıktık ...
garsonlar gene bekleriz diye uğurladılar ikimizi...
insanların arasına karıştık biraz daha gezdik oralar da...
güzel bir gündü..mutlu bir hafta sonu oldu bizlere...
candan
31.12.2015
perşembe-01.52
izmir
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.