- 1027 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Sayın Yüksel BABAL,
Sayın Yüksel BABAL,
Uzun yıllar önce, bir tarafı Ağrıdağı, diğer tarafı Aras nehriyle süslenmiş Doğunun incisi, Iğdır’dan ayrılan biri olarak yazıyorum.
Ne yazık ki sizi tanıma fırsatı bulamadım. Güzide Iğdır’ımızın ilçe olduğu dönemlerden mülki amir olarak tanıdığım Kaymakam, sayın Muharrem Bartın vardı. Aradan onca yıl geçmesine rağmen icratlarıyla, devlet adamlığıyla, vakar duruşuyla adından söz ettiren. Ki ben o yıllarda henüz lisede olmama rağmen, hasbelkader bir yemekte birlikte sohbet etme şansını yakalamıştım.
Aradan kırk yılı aşkın bir süre geçmesine rağmen, Iğdır halkının kendilerinden hayır dualarla bahsetmeleri, onun devlet adamlığının ötesinde kişisel kaprislerine yenik düşmeden, Iğdır halkına hizmeti Hakka hizmet olarak adletmiş, Iğdır halkı ise bu vefalı şahsiyete ahde vefayla sahip çıkmış, hala da sahip çıkmaktadır. Bu da demek oluyor ki Iğdır halkı coğrafik yapısıyla o topraklara kattığı güzelliği içselleştirmiş, misafirperverlik ve ahde vefayı kendilerine şiar edinmişlerdir.
Sayın Babal, sözümün başında da belirttiğim gibi uzun yıllar oldu Iğdır’dan uzaktayım. Ama bu demek değil ki mesafe uzaksa gönüldaşlık ta uzaktır. Mevlana Hz. Bir vecizesi gibi; “Sevdiğin yürekte ise, Yemende de olsa yakınındadır. Sevmediğin yanında da olsa Yemen de’dir.” Bu sebeple yemende de olsak Iğdır’ımız biz gurbette olan Iğdırlıların tek ve vazgeçemediği bir sevdadır!
Ne var ki malum olduğu üzere Iğdır iki kesimli bir yerleşkedir. Bir kesimin ne düşündüğünü dikkate alırsak, ki o konuya hiç girmek istemem! Ama aidiyat duygusuyla yanında olduğunuz ve onlarında hep sizin yanınızda olacağından kuşku duymayacağım kesim için çok eminim ki adınız bir asır sonra dahi olsa güzelliklerle anılacaktır.
Sizin gibi bir devlet adamını tanımamış olmanın mutsuzluğuyla; sizi sadece ister Iğdır’da yaşayan akrabalarımdan, ister yerel medyadan, ister ise zaman zaman Ankara’ya gelen hemşehrilerimizden tanıma fırsatı buluyorum.
Iğdır halkının gönlünde taht kurmuş olmanız Anadolu coğrafyasında eşine pek rastlayamayacağımız bir olay olmakla birlikte, Iğdır halkıyla, devlet adamlığına yakışır, özellikle de erdemli insan onuruna yakışır tutumlarınızdan dolayı size teşekkür etmeyi bir borç bilirim.
Tanrıdan dilerim zaten olması gereken bu önemli meziyetiniz yıllara sair olur. Iğdır halkının gönlünde kurmuş olduğunuz tahtın çok daha iyisini Anadolu Türkiye’sinde ve Tanrı katında kurarsınız.
Sizi reelde tanıyamamış olmanın üzüntüsüyle ailenizde mutluluk, şahsınıza sağlık ve başarılar diliyorum.
Saygılar…
Şair yazar Efkan ÖTGÜN / Ankara
YORUMLAR
Basligi gorunce sasirdim ..
Zira sevgili Birsen arkadasimin abisi musadeniz olursa bu yaziyi paylasmak isterim arkadasimla cok onurlanacaktir
Hüma Efkan
Yüreğinize sağlık şairim. Saygılar...
Iğdır'ın gururu olan örnek insan sayın Yüksel Babal ile tanışamamış olmanıza üzüldüm inanın Sayın Ötgün. Kendisi çalışkanlığı, dikkatliliği ve fedakarlıkları, disiplinli yaşamı ve iş hayatı ile örnek ve nadir bir insandır. Iğdır Emniyeti onunla şaha kalktı. Bu anlamlı ve güzel yazınızdan dolayı kutlu/YORUM. Kaleminiz daim olsun efendim.
Hüma Efkan
Umarım iyisinizdir. Bu sene düzenleyeceğiniz bir etkinlik var mıdır. Olur ise şayet haber vermenizden mutlu olacağım.
Saygılar...