- 1985 Okunma
- 11 Yorum
- 1 Beğeni
favori şairin kim ?
Favori şairin kim?
Müsaadenizle bazı sorular tevcih etmek istiyorum sizlere sevgili okurlar.
1.Şairim favori ama bugün yazdiği şiiri hiç tutmadım ne yapmalıyım?
a-vefa ,beğen b-net ol beğenme c- yorum yaz tebrik et v.s ama beğenme
2-Şiiri beğendim genel olarak ama beğenmediğim dizeler var. Ne yapmalıyım?
a-genelle , beğen b- tümünü beğenmediğin için böcek taklidi yap , görmezden gel c-beğen ama yorumda beğenmediğin yerleri ifade et
3-Şiiri beğenmedim ama beğendiğim dizeleri var.Ne yapmalıyım ?
Bakınız yukarıdaki seçenekler
Matematik , ah matematik
Evet sevgili site yönetimi formal mantıktan (siyah beyaz ) fuzzy mantığa (gri) geçiş yapalım ne dersiniz?
Yani beğendim simgesi altına bir de kısmen beğendim (ki tersinden kısmen de beğenmedim manasında mahfuz) simgesi koyarsanız işler çözülür mü ?
Katılanlar
Katılmayanlar
Kısmen katılanlar
Ya da boşverin gitsin
YORUMLAR
Takip listem var ama itiraf etmek gerekirse bir de yıllar önce defterden ayrılmış güzel şiirleri olan kişiler var.Bir de bu kişilere ait bir listem var benim ve defterdeyken onların geçmiş zamanda yazdıkları şiirleri okumak da bana büyük keyif veriyor.
Al gülüm ver gülüm konusuna gelince...benim hiç bir şiirime gelmese de beğenerek uzun zamandır takip ettiğim isimler var.Şiirde böyle bir karşılık beklemek yanlış zaten.Ben bana gelmeyen ama benim şiirlerini takip ettiğim kişilerin bile her şiirinde beğen butonuna basmıyorum kendisini mecbur hissedip benim sayfama gelmesin diye.
Bunun yanında dostlarım var onlara gitmezsem olmaz burada hatır devreye giriyor.Her yazdıkları şiiri beğeniyor muyum buna şöyle cevap vereyim ,onlar benim her şiirimi her dizesini beğeniyor mu ...elbette hayır.Ama hatır kırmak da olmuyor.Çünkü burada güzel dostluklar da kurulabiliyor.
Bir şiirde bir kaç dizeyi beğenmezsem beğen butonuna basar mıyım? Eğer şiirdeki duygu beni etkilemişse evet.Çünkü sadece iyi şiir yazmış olmak için yazılan şiirler bana göre değil.Şiirdeki duygu da önemli benim için.Bu yüzden şiirin genelini beğenmişsem arada bir kaç yeri beğenmesem de butona basarım.Sonuçta hiç birimiz mükemmel değiliz.Bazen iyi oluyor yazdıklarımız bazen biz bile katlanamıyoruz sonuca:)
Saygılarımla
farzımuhal
Şairi sevmeniz şiiri sevmenize eşdeğer değil
Hatır gönülde ben bazen sadece yorum yapıp beğendiğim kısmına vurgu yapıyorum
farzımuhal
Şairi sevmeniz şiiri sevmenize eşdeğer değil
Hatır gönülde ben bazen sadece yorum yapıp beğendiğim kısmına vurgu yapıyorum
Gamzelimm
iyi güzel de bir de benim gibi ünlüler var mesela; 50 beğeni 30 yorum almış ama bir böcek alamamış. napcaz onları :))
mesela geçen gördüm dü;
kadının şiiri güne gelmiş eskiden, böceğini çalmışlar. Hırsız vaaaar diye bağırdım da hanım evde yüzüme bakıyor, iyimisin canım diyor :))
sorun beğenilmek ya da yorum almak değil.hak ettiği derecede ilgi gösterilmesi.
şimdi diyeceksiniz çiçek böcek için yazmıyorum. ha biz de çok meraklıydık zaten amma velakin bir süre sonra okuyucularımız da bir aksilik olduğunu görüyor. yani editöryal ya da yönetimsel sürtüşmeler ya da düşmanlar olduğunu veyahut da bu kişilerin başkalarının tesiri altında kaldığının.
velhasıl asıl meselemize gelelim. gidip de ünlü bir yazara yaf kardeşim 10 kitap çıkartmışsın, bilmem kırk ödül almışın ama şurayı da adam gibi yazaydın ya diyemezsin :)
bazen de yeni başlayanları teşvik için beğeni yorum yapalım. daha sonra tepki için beğeni de yaparız, düşmanımızı beğeniriz, bak gözüm üstünde akıllı ol deriz, ohoo öyle çok seçenek var ki :)
boş ver gitsin :)
Şiiri tamamen beğenmemişsem kimseye görünmeden sıvışırım.
Şiiri çok beğenmişsem dilim tutulur, beğendim butonuna basar beğendim derim.
Şiiri kısmen beğendim ama beğenmediğim bölümler varsa, açık ve net o kısmı beğenmediğimi söyleyemesem de olmasa daha iyi olurdu derim.
Şiirde tek cümle beğendiysem, hatıri kalmasın diye kopyala yapıştır yaparım.
Daha ne yapayım di mi amaa :-)
Arkadaşı üzmemek adına
iki yüzlü davranıyorum bazen.
Beğenmediğim şiiri beğeniyorum.
Ben eleştirie açığım,
yapıcı yönde olduğu sürece.
Bir şiiri tümüyle beğenmesek de
diğer yönü idare ediyorsa,
ses etmemek en iyisi.
Kimseyi kırmak istemiyorum.
Yazan kimse kendi eksikliğini,
başka şiirleri okuyunca görür sanıyorum..
tebrikler..
farzımuhal
farzımuhal
glenay
sizin yazdığınızı okumayanları okumayan şiirlerini beğendiğiniz arkadaşlara
da için için kırılıyorsunuz.
Ben kırılgan bir insanım, kırılıyorum.
Bir de size gelen isimleri tanımış oluyorsunuz ve o isimlere yöneliyorsunuz
ilk yorum yazarken.
Enler, iyiler, oldukça iyiler, eh'ler ve öylesiler ...
Özellikle bu defterde böyle bir sınıflandırma yapmak günah ve de ayıptır. Alimallah taşlanırsınız . Kalıplara sığmayan favoriler var ki edebiyat kelimesinin hiç bir harfini taşımasa da kesinlikle iyidir hatta mükemmeldir. Oysa iki kelimeyi bir araya getiremeyecek kadar da beceriksizdir.
Bugün sizi ya da bir şiirinizi beğenenler yarın sizi taşlar. Hatta beğendiklerini iddaa ettikleri şiiriniz üzerinden. Bence siz sadece yazın. Ne öneride bulunursanız ,yarın taş olarak size geri döner. Eleştirinin ne olduğunu bilmeyen , edebiyatın hangi değeri taşıması gerektiğinden haberi olmayanlarla muhatap olmak, iki körle saklambaç oynamaya benzer.
En iyisi ,favorim herkes ya da hiç kimse demek en doğrusu :)
Saygılar
farzımuhal
Bir kaç kez üstüste güne gelen şiirlerde ve bazı şiirlerde eleştiride bulunmuştum. Yine bir gün bir şiire gittim. Meğer müşterek yazılmış bir şiirmiş. Altta bayanın da ismi yazıyormuş. Ben Bey şairin zannederek kutladım ve çıktım. İsmini vermiyeyim bir bayan, özelden bana yağdırmış. Aman Allah' ım ben kimmişim de herkesin şiirini eleştiriyormuşum.Üstelik müşterek yazılan bir şiirde kendisini tebrik etmiyor, gözardı ediyormuşum daha neler neler... kendimi beğenmişim. Çok biliyormuşum. :)) Bir daha sayfasına gitmemeliymişim. :) Yine bir şair arkadaşın sayfasında inanın sadece kafiye hatasını söyledim diye adıma hiciv yazdı :) gelin de siz şimdi zerre kadarcık da olsa beğeninin aksine bir im koymaya kalkın sayfaya bakın neler oluyor :) Yangın yerine döner burası vallahi. En iyisi mi , eleştiriye açık olduklarına inandıklarımıza, gerçekten şiire ehemmiyet verenlere, sizi yanlış anlamayacak olan kişilere karşı bu tavrımızı göstermek derim.
Bir dönem neşter diye bir bölüm vardı sitede. Bir görseydiniz o zamanlar :) ohoooo duman dumann tütüyordu şiirler :) şairler tepelerinden :) Özetle, bizlerdeki bu ego yok olmadığı sürece ne yapsak, ne önersek, ne eylesek boş derim. Hüsran, hüsran sonu hep hüsran :)
farzımuhal
Sizin eski elestirilenizi cok bilmemekle beraber su birkac haftalik e.d. seyahatimde farkettigim yorumlarinizda olumlamaya yurekledirmeye dikkat ediyorsunuz.
Bazen biz dervisler bir hatayi soylemek icin kirk yil bekleriz diye bir soz hatirluyorum
Ahmet Balchk
Saçmalardan seçmeler gibi bi durum başınıza gelmiş, artık bu siteye üye yaparken şiir kitabı olma şartı falan mı getirseler ki acaba ??? :))