- 539 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MUAMMA (EDEBİ METİN)
En şuh yalanındı...Gidiyorum deyişin. En işveli çağırışındı...Bitti diyen inleyişin...
Ne gidişinin ayak seslerini duydu yankılarınla sağırlaşan yüreğim. Ne bitişin hazan yapraklarını çiğneyebildi uçuşuveren bedenim...
Aslında arkamdan gel diyordun. Takip et beni. Ayak izlerimi yüreğine damgala diye yalvarıyordun. Gözlerinde ki kara mahpus damlarından...Sadece içime kor gibi düşen anıları saçıyordun adımlarından...
Çağırışın yakarışındı Tanrı’ya...Bu adamı bana nasip et diye...Biliyorsun ne ben sana nasiptim, ne sen bana hediye...
Amma niye bu muaamma..?
Bu kördüğüm, bu gökkuşağından süzülen depremler niye? Mavi gecelerimizin siyah gündüzlerinden ne kaldı geriye? Şafağın ve akşam alacalarının Endülüs’te son bulan vuslatlarını kim yazacak ve kim yaşayacak delicesine?
Sırat köprüsünde dans mıydı açılmayan o kapı? Kim yazdı senaryoyu ve kim kesti hesabı? Gözyaşlarının tozuyla sarhoşa dönen ben, nasıl yaşarım ki sensizliği, bu dönme dolap Dünya’nın çark-ı felek devranında..?
Heyhat gönül ferman dinlemiyor...
Gitsen de bitirsen de gerçekten; kalsan da sürdürsen de yalandan; büyü bozuldu bir kere...Anılar fotoğraf karelerinde ve sihirli kelimelerde buluştu ve ölümsüzleşti öylece...
Ağlar mısın diyordun ya arkamdan... Gülüyorum sadece... Deliler gibi gülüyorum...
Gülmekten ölüyorum...Niye diye soruyorsun...Duyuyorum...
Onunda cevabını sen bul bu defa. Sor kendine son defa... Bu adam niye gülüyor?
Biliyorsun bu bir muamma ...
Herşey bir muamma...
Muamma...
Geride kalan yüreğimde ki ateşli bir humma...
Hercai menekşeler gibisin
Ve harcı alem geceler kadar kısa
Bense seni böylesine sevdim belki
Böylesi umarsız
Böylesi küstah
Ve böylesine naz...
Ne olusan ol
Nasıl seversen sev
Ve ne kadar kaçarsan kaç
Bir gün düşeceksin öksesine aşkın
Bekletme...
İçimdeki çocuk gibisin
Ve gözlerimdeki mavi kadar talihsiz
Bense seni özlediğim için şansızım belki
Böylesi çılgın
Ama böylesi yavaş
Ve böylesine yılgın
Özletme...
Ne yaparsan yap
Nasıl silersen sil
Ve nasıl bölersen böl
Zaman bizim için akıyor sonsuza
Terketme....
Albayraklım