- 1238 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
UCU YANIK MEKTUPLAR – 19 – c
UCU YANIK MEKTUPLAR – 19 – c
Sevgili Ayışığı’m…
Bu gün Ramazan’ın otuzu. 3 Mart 1960 cumertesi, yani arefe.
Dün bayram kömbesi yaptırdık. Un, Şeker, yumurta, soda karışımı hamur tabak büyüklüğünde daire şekli verildikten sonra üzerine susam serpilerek fırınlarda pişirilir. İslahiye ve köylerinde her ev yapar. Bayramda misafirlere ikram edilir, meyve suyu veyahut çay ile.
Bizim evde bir tam gün evle fırın arasında, kömbe pişirimi ile uğraşıldı. Dün seni onun için göremedim. Bu gün ise evinizin önünde bir defa görüp selamlaştık.
Yarin bayram. Şimdi den bayramın kutlu olsun diyorum.
Kardeşlerimin bayramlık giysileri hazır. Yarin renga renk giyilip komşulara ve akrabalara bayramlaşmaya gidilir. Büyüklerin elleri öpülür, hediyeler verilir, alınır.
Ben bayram namazından sonra, büyüklerimle bayramlaşıp abimle İntilli köyümüze gidip, Göztepe mezarlığındaki annemin mezarını ziyaret edeceğiz.
Anneme seni anlatacağım, seni sevdiğimi söyleyeceğim.
Utancımdan nasıl anlatacağımı da bilemiyorum…
Hoşça kal Ayışığım…
28 Mart 1960 – İslahiye
İsmailoğlu Mustafa YILMAZ – İstanbul
Not: 15 yaşındaki bir kıza, 16 yaşındaki bir gencin mektupları.
Kaynak: “UCU YANIK MEKTUPLAR” Mektuplar kitabı. (Metin Ofset 2000 – Adana)