- 458 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İLKELİ BİR CUMHURİYETÇİ
İLKELİ BİR CUMHURİYETÇİ ALİ NAİLİ ERDEM
Dr. Sadık Özen
İLKELİ BİR CUMHURİYETÇİ ALİ NAİLİ ERDEM
Dr. Sadık Özen
17 Şubat 1927 tarihinde İzmir’in Kemalpaşa ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini İzmir’de yaptı. 1950-1951 döneminde Ankara Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. 1954-1961 yılları arasında avukatlık yaptı.
1945’den beri Fikirler, Töre, Kemalist Ülkü, Çınar, Edebiyat Dergisi, Gülpınar, İlk Yaz, Çaba, Şiir Defteri ve Çağrı gibi birçok dergide şiirleri yayınlandı. 1965’ten beri Tercüman, Milliyet, Orta Doğu, Yeni Asır, Ege Ekspres, Ege Telgraf gazetelerinde ve Maya dergisinde makaleleri yayınlandı.
1961-1980 arası 1, 2, 3, 4 ve 5 inci Dönem İzmir Milletvekili seçildi. Sanayi, Çalışma (iki defa) ve Millî Eğitim Bakanlığı yaptı. 1980 askeri darbesinden sonra ülkenin çeşitli yerlerinde konferanslar verdi.
Toplumsal Düşünce Derneği ile İzmir Kültür ve Dayanışma Derneği Onursal Başkanı, İzmir Ege Sanayicileri Derneği, Çanakkale Şehitlerini Koruma Derneği, Edebiyat Derneği ve Basın Cemiyeti üyesidir. Evli ve üç kız ve beş torun sahibidir.
Lise yıllarından itibaren edebiyat ile ilgilenmiştir. Fikirler, Töre, Kemalist Ülkü, Çınar, Edebiyat Dergisi, Gülpınar, İlk Yaz, Çaba, Şiir Defteri ve Çağrı gibi birçok dergide şiirleri yayınlanmıştır. “Bu Toprağın İnsanları”, “Sevda Kuşatması” adlarını taşıyan iki şiir kitabı basılmıştır.
1960 yılından itibaren siyasete atılmıştır. Süleyman Demirel’in başbakanlığı döneminde 20 Şubat 1965-27 Ekim 1965 Tarihleri arasında Sanayi Bakanı oldu. Bunun arkasından 27 Ekim 1965 de Çalışma Bakanlığına getirildi ve burada iki dönem kaldı. Bu görevini 26 Ocak 1974’ e kadar sürdürdü. 31 Mart 1974’den 21 Haziran 1977 yılına kadar Milli Eğitim Bakanı oldu.
Cumhuriyetimizin yetiştirdiği ciddi bir devlet adamı olarak; yaşamını sosyal ve kültürel faaliyetlerle, sürdürüyor. Üye olduğu derneklerde toplantılara katılıyor, konuşmalar yapıyor, konferanslar veriyor. İnsanlık, sevgi ve dostluk üzerine çok değerli fikirler üretiyor ve toplumla paylaşıyor. Allah’a şükürler olsun önemli bir sağlık sorunu yok. Bedensel ve zihinsel olarak büyük bir aktivasyona sahip. Düzenli olarak yaptığı yürüyüş ve egzersizlerle kendisini zinde tutuyor.
Sağlıklı ve başarılı yaşamının devamı diliyor, Yüce Alah’tan kendilerine uzun ömürler niyaz ediyorum.
07 Aralık 2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.