- 741 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇLİĞE HİTABE HAKKINDA
Gençliğe Hitabe,M.Kemal Atatürk tarafından biz Türk gençliğine vazifelerini hatırlatmak ve doğru yolu göstermek için yazılmıştır.Yazılma tarihi 20Ekim1927’dir. Bu hitabenin hiçbir örneği yoktur.Çünkü ilk defa bir milletin gençlerine doğru yolu göstermek ve görevlerini hatırlatmak amacıyla yazılmıştır.İçerik yönünden sade ama zengin bir yazıdır.Türk gençlerinin bayrağını koruyacağı,devletin yönetim şeklinin sabit kalması,ülkeyi koruma hususuna dikkat edilmiştir.Bu yazıyı yazan Atatürk’ün ileri görüşlülüğünün de bir kanıtıdır bu yazı.Bu yazıda çok derin ve anlamlı bilgiler bulunmaktadır.Uzun bir tahlil yaplmasını tavsiye ederim.Zira bu yazının içerdikleri dikkate alınırsa ülkemizdeki birçok sorun halledilir ve bir barış ortamı sağlanmış olur.Ülkemizin nasıl korunacağı,nasıl gelişeceği, ülkemizin nasıl ayakta duracağı gibi önemli bilgiler hitabenin içinde yer almaktadır.Hitabe gençlerin ülke açısından önemini ,her vatandaşa düşen vazifeleri,izleyeceğimiz yolu açıkça belirtmektedir.Hitabe her ne kadar yaklaşık 100 yıl öncesinde yazılmış olsa da günümüz ve gelecek açısından önemini yitirmemiş ve bize meşale olmayı sürdürmüştür.Bence bize hitaben yazılmış bir yazı olsa da evrensel bir niteliğe sahiptir.Zira içerdiği bilgiler bir ülkenin ayakta durmasını sağlayacak kadar derin ve manalıdır.Bir ülkenin geleceğini belirleyecek bir yazı olabilir. Bir ülkenin kaderini değiştirebilecek kadar önemli bir yazıdır.Zor zamanımızda kuşanacağımız bir silah olarak bu yazıyı korumalı ve onu doğru şekilde kullanmalıyız.Bu hitabe bizim için bir anahtar veya bir pusula olabilir.Ben her ne kadar inceleme konusunda başarılı olamasam da bunları çıkartabildim.Bu kısa yazımı yazma sebebim uzman kişilerce hitabenin incelenmesi ve her vatandaşımıza tek tek bu bilgiler aktarımalısıdır.Ülkemizi yitirmememiz için bence bu şarttır.Belki bize atalarımız daha önemli eserler de bırakmışlardır.Ben bunların da incelenmesi konusunda uyarıda bulunmak istiyorum.