- 305 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayal Kurmak
İnsanlar hayalleriyle hayata devam ederler.Hayal etmek,nefes almak gibidir.Nasıl ki nefes alamayan bir insan hayattan silinecekse hayal kurmayan insan da derinliklere gömülür. Birçok insanın hayal etmek ile hedef belirlemenin aynı olduğunu düşündüğünü fark ettim.Derslerimizde başarılı olmak ,zengin olmak,bir hayal ürünü değildir ve hedef doğrultusunda gerçekleşmiştir.Şu an bu yazıyı yazıp sizi etkilemeye çalışmam hedefim nasıl etkileyeceğimi düşünmem hayaldir.Bunun yanında yine birçok insanın olumlu hayallerinin olmadığını görerek üzüldüm.Hayalleri olumsuz kurgulamak kendimize yapabileceğimiz en büyük kötülüktür.Hayaller gerçek dünyanın anahtarıdır.Olumsuz hayaller bu anahtarların sahteleridir.Hiç hayal kurmaynlar cansız,olumsuz hayalleri olanlar yarı canlı,olumlu hayalleri olanlar kelimenin tam anlamıyla gerçekten yaşayanlardır.Olumsuz hayaller hayatı zindan eder.Gerçeklerin üstüne perde çeker bu gerçeklerden bir tanesi kendimiziz.Olumsuz hayalin sahibi olanlar sigara müptelası insanın akciğerlerine benzer.Onlar kalben ve akılsal olarak ölümcül bir durumdadır.Olumsuz hayaller nefes almayı zorlaştırır,doğruları gizler,umudu kaybeder. Hayallerle ilgili çok küçük yaşlarda bir çocuk gelişim uzmanının kitabını okumuştum.Uzman hayal etmenin önemini masallaştırarak aktarmış okurlarına.Her ne kadar çocuklara hitaben yazılmışsa da bence yetişkinlerin de okumasında büyük yarar var.Çok eski zamanlarda bir kral varmış.Kendisinin tahttan inmemesi için ülkesindeki insanlara hayal etmeyi yasaklamış.Hayal kuranlara büyük işkenceler etmiş birçok insanı idam etmiş.Ülkedeki halk can korkusunda hayal kurmayı bırakmışlar.Kısa sürede hayat rutin bir uygulamaya dönüşmüş.Tabiri caizse hayat siyah-beyaz renge bürünmüş.Ülke her alanda gerilemeye başlamış.Kıtlık ve açlık meydana gelmiş.Durumun kötüleştiği bu sırada ülkeyi dev gibi bir ejderha basmış ve ülkkeyi talan etmeye başlamış.Birçok evi yıkmış,çok sayıda insanı öldürmüş.Alev gibi ateş püskürten bu ejderhayı durdurmak imkansızmış.Ejderha kralı zindana atmış.Ejderha dinlenirken bir çocuk ejderhanın üzerine yağmur yağdığını hayal etmiş ve bunun ardından bir bulut ejderhanın üzerine yağmur damlalarını bırakmış.Ateşi sönen ejderhanın kralın şu anda bulunduğu zindanda hayal etmiş ve ejderhayı zindana atmış.Kral bu olanlardan ders çıkarmış ve koyduğu yasağı kaldırmış.Ülke tekrar gelişmeye başlamış.İnsanların haytatı ren kazanmış.En önemlisi de mutlu olmuşlar.Sonuç olarak tam manasıyla gerçekten yaşamak ve gelişmek için hayal kurmak şarttır.Hedef ile hayaller birbirine karıştırılmamalıdır.Mutlu olmak,doğruları görmek ve bu hayatın bize zindan olmaması için hayal kurmalıyız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.