- 588 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÜLKE DIŞ SİYASETİ NEREYE?
ÜLKE DIŞ SİYASETİ NEREYE?
Paylaşım kavgası veren batı dünyası neden Suriye konusunda ısrarcı.Ülkemiz neden Suriye iktidarına karşı?
Dış politika bağımsız olabilir mi?
Tabiki olamaz.Nedeni güçlü olanın yanında olmak ve de paylaşımdan yararlanabilmek olgusudur.
Türkiye 1924 Anayasasıyla tam bağımsızlığını 1952 yılında NATO ya girerek feda etmiş oluyor dersek yanılmayız sanırım.
Mart muhtırasından sonuç alamayan ABD daha da hassalaşarak Türkiye’ye kendi biçtiği görevleri hassasiyetle uygulattı. Çünkü BOP ta hesap hatasına yer yok mantığı var.
Saygın devlet komşularımızla iyi geçinmek yerine BOP eksenli politikalar ilerde ülkemizi nasıl etkiler iyi hesaplamak gerekir .
Suriye bağımsız bir devlet bizim bu ülke iç işlerine karışmamız yanlış politikalar ürünüdür. Bunun yarını var.Bizim amacımız ilelebet yaşmaksa komşuluk çerçevesinde politikalarımızı geliştirmemiz gerekir.
Onların terör dediği, bizim demokrasi havarisi olarak gördüğümüz muhalifler desteklenmemelidir.Zira bu konu hassas konudur, yarınlar hesaplanmalı emperyalistlerle işbirliği bize bir çıkar vaad etmez.Ülke politikaları günlük kısa hesaplara feda edilmemeli.
Öte yanda Suriye kendi demokrasisi adına önemli adımlar atarak ,İçişleri Bakanı Muhammed el-Şear; oy kullanma hakkına sahip toplam 14.589.954 vatandaştan referanduma katılan vatandaşların sayısının %57.4 oranla 8.376.447 vatandaş olduğunu belirtmişti.
Bakan Şear; referandumda yeni anayasaya evet diyenlerin %89.4 oranla 7.490.319 olduğunu, hayır diyenlerin %9 oranla 753.208 olduğunu ifade ederken %1.6 oranla 132.920 oyun geçersiz sayıldığını açıklamıştı.
Emperyalist blok Rusya ve de Çin’ e rağmen Birleşmiş Miletlerde sık sık gündemde tutmakta.
Konsey üyeleri, Birleşmiş Milletler insan hakları gözlemcilerinin şiddet olaylarının yükselişinden sorumlu olarak gördükleri Suriyeli yetkililerin isimlerini belirleyen raporunu görüşecek
Çin ile Rusya’nın Suriye’deki krize dış müdahale çağrılarını veto etmeleri bekleniyor.
Bu arada Suriye ordusunun Humus kentinde isyancıların kontrolündeki mahallelere karşı operasyona devam ettiği bildiriliyor.
Yönetimin kentin bazı bölgelerinde üç haftadır süren çatışmaları sona erdirmek üzere özel zırhlı birliklerini görevlendirdiği öne sürüldü.
Suriye Kızılay’ı, operasyonun hedefi durumundaki Bab-ı Amr mahallesine girerek hamile bir kadın ile eşini ve yaşlı bir kadın hastayı tahliye ettiğini açıkladı.
Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Yüksek Komiserliği toplantısı için İsviçre’nin Cenevre kentinde bir araya gelen diplomatlar, Suriye’deki şiddet olaylarından sorumlu yöneticilerin adalet önüne çıkarılacağını söylediler.
Fransa Dışişleri Bakanı Alain Juppe, konseyin görevinin "Suriye yönetiminin halkına karşı işlediği suçları" kınamak olduğunu söyledi.
Juppe 47 üyeli konseyin, Lahey’deki Uluslararası Ceza Mahkemesi’ne Suriyeli yetkililer aleyhinde bir başvuruda bulunması gerektiğini de savundu.
Emperyalistler Suriye’yi boğmaya çalışarak sıraya koydukları diğer ülkelerle uğraşacakları açıktır. Biz bağımsız politikalar izlemeliyiz ve emperyalist cephe yerine komşularla ve de dünya ülkeleriyle mantıklı ilişkiler geliştirmeliyiz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.