- 685 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞAİRLER şiirler ŞİİR YORUMCULUĞU ve TÜRKMENCE YAYINLAR../ Hikmet OKUYAR
Sabah kahvesi Okuyar Şiir Sohbetleri öncesi ’ Şebingülü ile Günaydın Gülüm ’ şiirlerimizden örnekler paylaştıktan sonra şiir dünyamızda gezinti yaptım...
*
Şiir ve şair kadar; şiir yorumcularının da, şiir sergilerinin de, imza günlerinin de RTV Şiir Etkinlikleri Programları’nın da büyük önem arz ettiğime vurgu mesajları verdim.
*
Ahmet Sargın, Ayla Eser, Ahmet Acar, Aysel Can Akgün, Aysel Sayın, BG Resmiye Mümün, Birgül Sevil Tekinay, Canan Keskin, Canan Meydanlı Sarıoğlan, Cemile Düzgün, Elif Reyya Naz, Emine Çerçi, Emine Gül Oban, Dilek Dilekçe Peder, Eyüp Göksu, Fatma Erdem Yamak, Fatma Çetin Kabadayı, Fatma Soydan, Fatma Sultan, Firdevs Büyükateş, Funda Sağlam, Gülşah Dilbirliği, Gülnare Leman Talibova,,Gülsevim Özdemir, Güven Gürbüz, Gülşen Sarıoğlu, Harika Ufuk, Hava Keskin, Hatice Umut, Hüseyin Kaya, Hülya Kaya Şair, Hülya Kılınç, Hülya Sönmez, İlknur Mersin, İbrahim Şaşma, İsmail Hayal, Kamile Yeşiltepe, Kadir Kaya, Kenan Çarboğa, Ömriye Erdoğan Karataş, Ülker Eroğlu, Zeynep Eroğlu, Leyla Yıldırım, Xuraman Camalqızı, Elif Dikmen, Canan Melis Bayraktar, Melek Bal, Meral Demir, Mustafa Türkyılmaz, Safiye Samyeli, Mazlum Cihangir, Mustafa Yazıcı,Münire Övünç, Mehmet Kahveciöoğlu, Nilüfer Sarp, Rahima Dövran, Makbule Durmuş, Menzure Duru, Munise Keskin, Menekşe Gülay, Mustafa Yazıcı, Mustafa Karaahmetoğlu, Nazan Buğday, Nedim Uçar, Nermin Akkan, Neşe Kızılyar, Nevin Konuk, Nezihe İnan, Nihat Malkoç, Nilüfer Sarp, Osman Tekerci, Ömer Ekinci Micingirt, Semra Saadet Hanedar, Nihal Topsakal, Rabia Barış, Sadık Medin, Sadi Teltik, Sema Dağlı, Serap Ertence, Serap Nurhan Sönmez, Sinem Şanlı, Recebiye Çataksezer, Refik Kutlu, Reyhan Ülkü Ahıska, Şafaknur Yalçın, Şengül Yıldırım, Şule Ersöz Kaynak, Tarık Torun, Yaşar Ceylan, Zarife Dönmez Aydoğdu, Zehra Kemaloğlu Öztürk, Zehra Taşkesen, Zübeyde Gökbulut, Gülseren Akdaş, İsmail Türkmen paylaşımlarını gördüm..
*
Binlerce yıldır Türk Dünyası Şairlerinin ilgi alanında bulunan mekanları konu edinen; Şebinkarahisarlı Eğitimci Şair İsmail Türkmen Eseri ’ Altaylardan Tunaya / İsmail Türkmen ’ tanıtımları ile İmza Günü haberlerini okudum..Çok sevindim.
*
Vizyon Türk TV canlı yayınından Amasya Tanıtımları kapsamında yayınlanan Amasya Sevdası / Müzeyyen Keskin eserinin 4. baskı tanıtımlarını izledim..
*
Gurup sayfalarında iletilerde tavsiyelerde ’ Dağların Şairi Can Bizim Hikmet ’ deyişi ve ’ Şebingülü Şiirleri ’ ile karşılaşınca; 7 vereni, 7 renginde semalarda soludum..
Kendimi Kütküt Bağları Şebingülü bahçelerinde buldum..
*
Giresun Sevdası Hatice Satgun Şiir Etkinlikleri programını Giresun Fm kayıtlarından dinledim Eğribel Tüneli çalışmalarını da canlı telefon konuşmalarımdan öğrendim..
*
Okuyar Şiir Kitapları Müzesi kuruluş çalışmalarının da epey yol aldığını tespit ettim ve çok duygulandım derken; yine sanat sayfalarından özenle takip ettiğim, Serbest ve Hece vezinli şiirleriyle ünlü güzel sanatlar öncüsü Tokat Gelini Elazığlı Eğitimci Şair, Şebingülü Dostu, Şiir Yorumcusu, Sündüs Arslan Akça Şiiri ile karşılaştım ve aşık ozan şair şiir yorumcusu, müzisyen bestekar, saz ve ses sanatçısı canlar ile rtv şiir programcısı sunucusu canlara hayranlara üstün başarılar sağlıklı huzurlu mutlu selam sevgi saygı dileyerek Şebingülü sunumlarımla paylaştım..
*
İşte, o çok okunsun, çok tavsiye edilsin, dediğim Sündüs Arslan Akça Şiiri :
*
Orhan Veli ’nin mısralarına sığınıyorum
"Anlatamıyorum"
Ahmet Haşim’ in "merdiven" şiirinden
Ağır ağır çıkıyorum
"Akşam yine akşam" diyerek
Gözlerimden yetim çocuk tebessümleri
Yanık benizli köy çocukları
Sürmeli bir kız geçer önüm sıra
Çamlıbel ’den "Çoban çeşmesi"
Uzaktan bir köy türküsü duyulur
"Dudakları pembe ,elleri beyaz"
Bir hikaye anlatılır "Külebi" den
Delikanlıların gelip geçtiği
Bir sokaktan...
"Geceleyin bir ses böler uykumu
İçim ürpermeyle dolar
Nerdesin ? "
Hangi üstattan miras ?
Saklanır şairlerin gözlerinde
Dilleri ahraz
Şiirler yarışır yine yüreğimde
İkinci geleni yok
Kim bilir hangi kalbin süzgecinden
Sindi gönlüme
*
Sündüs Arslan Akça / TOKAT
............
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.